اسرائیل به‌دنبال ایجاد فتنه مذهبی بین فرقه‌های اسلامی است
کد خبر: 1432694
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

اسرائیل به‌دنبال ایجاد فتنه مذهبی بین فرقه‌های اسلامی است

گروه اجتماعی: امام جمعه رضوانشهر گفت: سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی به‌دنبال ایجاد فتنه مذهبی با به جان هم انداختن مذاهب و فرقه‌های اسلامی است تا از این رهگذر برای اسرائیل امنیت ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حبیبی، امام جمعه رضوانشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه، اظهار کرد: اسرائیل خون‌آشامی است که حتی به زنان و کودکان بی‌دفاع رحم نمی‌کند و با محاصره نوار غزه، حدود یک میلیون و 700 هزار سکنه این منطقه را ازحقوق اساسی‌شان محروم ساخته است.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهایی که داعیه مسلمانی هم دارند از جمله کشور مصر و دولت جدید آن پیشنهادی تحت عنوان طرح آتش‌بس مطرح کرده‌اند، افزود: در هیچ جای عالم سراغ نداریم بدون مذاکره با دو طرف چنین طرحی را پیشنهاد کنند، اما در ماجرای غزه بدون اینکه با دو طرف مذاکره کنند، طرح آتش‌بس را مطرح کردند، یعنی به صهیونیست‌ها اجازه کشتار بیشتر مرم مظلوم غزه را دادند؛ متأسفانه دولت جدید مصر و بعضی از سران کشورهای عربی عملکرد خوبی از خود نشان ندادند.

امام جمعه رضوانشهر با اشاره به چرایی حمله صهیونیست‌ها به غزه، تصریح کرد: یک نوجوان فلسطینی به ‌نام محمد ابو خضیر در شرق بیت‌المقدس زنده زنده سوزانده شد؛ این اتفاق پس از آن رخ داد که جسد سه شهرک‌نشین اسرائیلی در شهر الخلیل پیدا شد؛ تلاویو حماس را مسئول مرگ این سه نفر می‌داند،با این وجود، حماس این اتهام را رد می‌کند.

امنیت اسرائیل در گرو اختلاف فرقه‌های اسلامی است

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان اینکه سرویس‌های جاسوسی صهیونیستی برای ایجاد اسلام بدلی و جایگزینی آن به جای اسلام ناب محمدی(ص) به‌دنبال درگیر کردن اهل قبله با همدیگر هستند، گفت: سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی به‌دنبال ایجاد فتنه مذهبی با به جان هم انداختن مذاهب و فرقه‌های اسلامی است تا از این رهگذر برای اسرائیل امنیت ایجاد کنند.

این کارشناس دینی فتنه داعش در عراق و تروریست‌های سوری را در همین راستا دانست و متذکر شد: گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه شکست خوردند و مردم سوریه در انتخابات شرکت کردند؛ لذا اکنون به عراق آمده‌اند و همین برنامه را دارند؛ نکته قابل توجه این است که همزمان با حمله صهیونیست‌ها به غزه، زخمی‌شدگان داعش و النصره در حال معالجه در بیمارستان‌های تلاویو هستند.

قدس؛ اولویت جهان اسلام

وی ادامه داد: در شبکه‌های اجتماعی وقتی که با بعضی از سردسته‌های گروه داعش مصاحبه شده و از آنها سؤال کردند که شما چرا به فلسطینی‌ها کمک نمی‌کنید گفتند «اولویت در جنگ با مرتدین و منافقین هست نه با اهل کتاب»؛ جالب اینجاست که سرکرده همین گروه تروریستی در عراق می‌گوید «من کاری به اسرائیل ندارم وظیفه من فقط کشتن تمام مسلمانانى است که با ما بیعت نمی‌کنند» لذا معلوم می‌شود دستشان در دست آمریکا و اسرائیل است و حکام مرتجع عرب هم همین وضعیت را دارند.

امام جمعه رضوانشهر با تاکید بر حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی تمام هدفش این است که مسجدالاقصی که قبله اول مسلمانان جهان و به تعبیر حضرت امام(ره) فلسطین پاره‌تن اسلام است را از دست مسلمانان درآورد؛ لذا ما با شعار و تظاهرات و با حضور منسجمی که در راهپیمایی روز قدس خواهیم داشت با صدای بلند اعلام می‌کنیم که روز قدس هنوز اولویت ما و اولویت جهان اسلام است.

captcha