یادواره ۱۸ شهید روستای چنگریان رضوانشهر برگزار شد
کد خبر: 1431397
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳

یادواره ۱۸ شهید روستای چنگریان رضوانشهر برگزار شد

گروه اجتماعی: یادواره ۱۸ شهید والامقام روستای چنگریان شهرستان رضوانشهر شب گذشته، ۲۸ تیر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حبیبی، امام جمعه رضوانشهر شب گذشته، 28 تیر در یادواره 18 شهید والامقام روستای چنگریان شهرستان رضوانشهر که در مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به مقام والای شهدا، اظهار کرد: اگر ما در این مراسم حضور یافتیم به‌معنای این نیست که شهدا به ما احتیاج دارند، بلکه ما محتاج شهدا و شفاعت آنان هستیم .

وی به ضرورت دل نبستن به دنیا اشاره کرد و گفت: شهدا در زندگی خود همواره دنیاگریز بودند و ما هم باید مثل آنها دنیاگریز باشیم؛ البته این بدان معنا نیست که از دنیا استفاده نکنیم، بلکه نباید به این دنیای فانی دلخوش و وابسته باشیم.

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه امنیت امروز کشور مرهون رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا است که باید توسط جوانان پاسداری شود، ادامه داد: در جامعه‌ای که روحیه شهادت‌طلبی جاری باشد، ملت در مقابل هرگونه تهدید و فشار خارجی می‌ایستند و همواره بیش از پیش پشتیبان ولایت فقیه خواهند بود؛ تمام مدافعان نظام همواره آرزوی شهادت دارند و بدون شک شهدا در جهان آخرت همتراز و هم‌ردیف با ائمه و شایستگان دنیا هستنند.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: حفظ نظام اسلامی از نماز هم واجب‌تر است و همه ما باید در وادی اسلام باشیم و هر روز با ارتقای درک و اندیشه مفاهیم اسلامی و قرآنی در جهت حفاظت و صیانت از دین و نظام اسلامی کوشا باشیم.

حجت‌الاسلام حبیبی به شعار سال اشاره کرد و افزود: با توجه به شعار امسال کشور دارای دو دغدغه اقتصاد و فرهنگ است، چراکه امروز دشمنان انقلاب اسلامی ما می‌خواهند سبک زندگی ما را تغییر دهند و حتی تا روستاها هم ورود کردند.

captcha