مخالفت با حجاب جنگ با عقاید و باورهای مسلمانان است
کد خبر: 1428538
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

مخالفت با حجاب جنگ با عقاید و باورهای مسلمانان است

گروه اجتماعی: امام جمعه رضوانشهر گفت: حجاب توسط شارع مقدس در احکام ضروری اسلام گنجانده شده است، مخالفت باحجاب جنگ با عقاید و باورهای مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری بین امللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حبیبی، امام جمعه رضوانشهر، 20 تیرماه، در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حدیثی از امام حسن(ع)، گفت: «زیرک‌ترین زیرک ها فرد باتقوا است‏ و احمق‏‌ترین احمق‌ها کسانی هستند که دنبال شهوات و هواهای نفسانی و به دنبال فسق و فجور است».

وی با بیان اینکه قرآن در آیات مختلف انسان را از پیروی شیطان برحذر داشته است، افزود: خداوند بارها در قرآن فرمان می دهد که «از گام های شیطان تبعیت نکنید»؛ خطوات گام ‌های کوتاه و آرامی است که انسان را کم کم به مقصود می‌کشاند و شیطان به این شیوه عمل می‌ کند.

امام جمعه رضوانشهر گفت: باید تلاش کنیم در همان وسوسه اول دنبال شیطان نرویم اگر به اولین وسوسه تسلیم شویم،شیطان خطای بزرگ‌تر را به سادگی خطای کوچک، به ما تحمیل می ‌کند، وسوسه‌های شیطان همچون طواف کننده، پیرامون فکر و روح انسان گردش می ‌کند تا شاید قادر به نفوذ باشد.

حجت‌الاسلام حبیبی راه رهایی از وسوسه‌های شیطان را نظر به عواقب شوم گناهان و یاد خدا دانست و ادامه داد: اگر انسان در موقعیت‌های وسوسه شیطان به یاد خدا و عواقب شوم گناه بی‌افتد، با بصیرتی که خود به خود پیدا خواهد کرد، وسوسه‌ها را از خود دور خواهد ساخت.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن(ع)، گفت: بخشش پیش از خواهش و اطعام در هنگام  نداری و قحطى معناى کرامت و بزرگ ‏منشى است، الحمدلله سفره های افطاری خوبی پهن شده فقیر و غنی در آن مشخص نیست که فقرا احساس حقارت کنند.

امام جمعه رضوانشهر با اشاره به روز عفاف و حجاب، عنوان کرد: قریب 80 سال است که دشمنان اسلام به دنبال حجاب زدایی و عفت زدایی از جامعه اسلامی ما هستند اما به برکت وجود بانوان عفیف، پاکدامن و دیندار در کشور ما آنها به اهداف خودشان دست پیدا نکردند.

حجت‌الاسلام حبیبی تلاش دشمنان برای ترویج بی حجابی را در راستای مخالفت با اصل اسلام دانست و تأکید کرد: حجاب چون یک نمادمحوری در سیره رفتاری زنان مسلمان ما است، حجاب اسلامی ثمره عفاف زنان پاکدامن است لذا دشمنان حجاب و پوشش زنان و دختران ما را هدف قرار داده اند و در همین زمینه به بحث اسلام هراسی و تئوریزه کردن دشمنی و مخالفت با حجاب دامن می‌زنند.

وی با بیان اینکه حجاب در متن قرآن و آموزه‌های دینی و احکام شرعی ما آمده و غیرقابل تغییر است، افزود: حجاب توسط شارع مقدس در احکام ضروری اسلام گنجانده شده است، حجاب از مسایل ضروری و غیرقابل انکار دین اسلام است که با عقاید و باورهای مسلمانان اعم از شیعه و سنی در ارتباط است مخالفت با حجاب جنگ با عقاید و باورهای مسلمانان است.

captcha