محافل قرآنی ویژه بانوان در نقاط مختلف ایلام برگزار می‌شود
کد خبر: 1425981
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
در ماه رمضان؛

محافل قرآنی ویژه بانوان در نقاط مختلف ایلام برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد ایلام از برگزاری محافل انس با قرآن در سطح مساجد و همچنین جلسات خانگی ختم قرآن ویژه بانوان در نقاط مختلف این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، با بیان اینکه 30 محفل انس با قرآن ویژه بانوان در سطح مساجد نقاط مختلف این استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این محافل از سوی واحد بانوان این دبیرخانه با حضور بانوان عضو کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

وی ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی، توجه ویژه به معارف و مضامین ناب قرآن در جامعه، اجرای برنامه‌های متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و ارائه آموزش‌های روخوانی و روان‌خوانی به بانوان را از اهداف برپایی این محافل عنوان کرد و گفت: در طول ماه مبارک رمضان کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی حجاب و عفاف، آشنایی با مفاهیم و تفسیر قرآن، نشست‌های تخصصی، برگزاری دوره‌های آموزشی احکام و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی برای بانوان عضو کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام چراغی‌پور گفت: همچنین 30 جلسه خانگی قرائت و ختم قرآن از سوی بانوان عضو کانون‌های مساجد در این ایام در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود، این جلسات خانگی با حضور اساتید برجسته روخوانی و قرائت قرآن برگزار می‌شود که تأثیر بسزایی در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه دارد و می‌تواند زمینه‌های مناسبی ایجاد ارتباط و پیوند بهتر بانوان با مفاهیم قرآنی فراهم کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد ایلام گفت: بانوان علاقه‌مند به حضور در این محافل قرآنی می‌توانند برای نام‌نویسی به کانون‌های مساجد محل خود مراجعه کنند.

captcha