لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی جهت کیفیت‌بخشی اوقات فراغت دانش‌آموزان
کد خبر: 1421214
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
حجت‌الاسلام ‌حبیبی تأکید کرد:

لزوم بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی جهت کیفیت‌بخشی اوقات فراغت دانش‌آموزان

گروه اجتماعی: امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه اوقات فراغت امسال دانش‌آموزان با ماه رمضان تقارن دارد، گفت: این زمان فرصت مغتنمی جهت پرورش و ارتقای سطح معنویات با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، علی گواهی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان رضوانشهر امروز، 1 تیر در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در کانون شهید فهمیده و با حضور امام جمعه و فرماندار رضوانشهر برگزار شد، اظهار کرد: مبنای کار ما در آموزش و پرورش، تربیتی و فرهنگی است.

وی با اشاره به چگونگی بررسی و تصمیم‌گیری جهت برنامه‌ریزی نیروی انسانی مورد نیاز در سال تحصیلی جدید، افزود: اموری نظیر چگونگی استمرار و انجام طرح همسان‌سازی پوشش لباس دانش‌آموزان و تشکیل ستاد ثبت ‌نام جهت نظارت بر امور ثبت ‌نام منطقه، تقویت مراکز اوقات فراغت تابستانی و همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم در جهت انسداد بی‌سوادی سطح شهرستان در حال انجام است.

در ادامه حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حبیبی، امام جمعه رضوانشهر با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) مبنی بر اینکه «سه چیز موجب نجات انسان می‌شود؛ جلوگیری زبان از بدگویی و غیبت مردم، خود را مشغول به کارهایی کردن که برایش در دنیا و آخرت مفید باشد و همیشه بر خطاها و اشتباهات خود گریان و ناراحت باشد»، گفت: با توجه به تحولات منطقه و به‌ویژه در عراق، گروهک تروریستی داعش نماینده شیطان در روی زمین هستند که هدف آنها ایجاد فتنه مذهبی در منطقه است.

وی درخصوص تاثیر برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت، افزود: تاثیر کلاس‌های اوقات فراغت پرکردن وقت نیست بلکه هدف اصلی آن پرورش عفت در اندیشه، گفتار و رفتار است، تابستان امسال که با ماه مبارک رمضان تقارن دارد، فرصت مغتنمی جهت پرورش و ارتقای سطح معنویات با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی است و همچنین تزکیه جسم و روح در ماه مبارک رمضان موجب پرورش روح و روان می‌شود چراکه در این ماه با تاسی از ائمه اطهار(ع) دانش‌آموزانی با آموزه‌های قرآنی و سطح علمی بالا تحویل جامعه ارزشی می‌گردند. 

در ادامه حمیدرضا امام‌پناهی، فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان رضوانشهر با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری، خواستار توجه ویژه جهت ارتقاء فرهنگ شهرستان با همکاری تمام ادارات به ویژه آموزش و پرورش شد و تصریح کرد: رفع بی‌سوادی در جامعه جزو سیاست‌های اصلی دولتمردان نظام مقدس جمهوری اسلامی و نظام تعلیم و تربیت است.

وی بر تقویت برنامه‌های تابستانی و انسجام دادن به آنها و همچنین ادامه ماموریت بسیج دانش‌آموزی درخصوص اردوی طرح هجرت با کیفیت و تخصص‌گرایی تاکید کرد.

captcha