برگزاری محافل قرآنی درهرمزگان
کد خبر: 1408020
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
به مناسبت 3 خردادومبعث رسول اکرم(ص)؛

برگزاری محافل قرآنی درهرمزگان

گروه فعالیت های قرآنی:معاون قرآن وعترت فرهنگ وارشادهرمزگان ازبرگزاری محافل قرآنی به مدت یک هفته درشهرستان های این استان خبرداد.

حجت الاسلام کاظم قنبری،معاون قرآن وعترت فرهنگ وارشاد هرمزگان درگفتگوباخبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)ازهرمزگان،ضمن اعلام برگزاری محافل قرآنی متعدد ازشروع سال جدید ازسوی این معاونت ،اظهارکرد: برگزاری چنین محافلی نباید تنها مختص به ماه‌ها و ایام خاصی از سال باشد؛ بلکه این محافل باید هرچه بیشتر در بطن جامعه خصوصا در میان جوانان و نوجوانان توسعه پیدا کند تا زمینه رشد و شکوفایی معنوی آحاد مردم از جمله جوانان و نورانی شدن قلب آنان به نور قرآن و معارف الهی را فراهم سازد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم، آخرین و کاملترین کتاب آسمانی و پاسخگوی نیازهای بشر در اعصار مختلف است، با اشاره به حدیث ثقلین گفت: نبی مکرم اسلام(ص) دو امانت گرانبها را در بین امتش به یادگار گذاشت که عبارت از کتاب خدا و عترت ایشان است. به فرموده پیامبر اکرم(ص) این دو از یکدیگر جدا نخواهند شد. بر این اساس تلاوت قرآن باید همراه با تدبر در آیات مبارکه باشد و هرگاه انسان در آیات قرآن تدبر نکند و فقط ظاهر آیات را بنگرد و توجهی به رهنمودهای ائمه معصومین(ع) نداشته باشد، خطر گمراهی وجود دارد.

قنبری افزود:دراین راستا با دعوت ازقاری بین المللی کشورمان سیدمحمدجوادحسینی وباهمکاری قاریان برجسته استانی به مدت یک هفته محافل نورانی شبی باقرآن رادرشهرهای رودان،میناب،بندرخمیر،بندرلنگه وهمچنین دومحفل قرآنی درشهربندرعباس خواهیم داشت.

معاون قرآن وعترت فرهنگ وارشاداسلامی هرمزگان گفت:بافرارسیدن 3 خرداد سالروزحماسه آزادسازی خرمشهر،یک محفل ویژه باهمکاری هیئت رزمندگان اسلام درحسینیه ثارالله بندرعباس برگزارخواهدشد.

captcha