مادران شهدا تربیت‌یافته مکتب فاطمی هستند
کد خبر: 1399166
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰

مادران شهدا تربیت‌یافته مکتب فاطمی هستند

گروه اجتماعی: رئیس ارشاد اسلامی رضوانشهر مادران شهدا را تربیت‌یافته مکتب فاطمی خواند و بیان کرد: مادران شهدا نمونه بارزی از زنان شاخص در زمان کنونی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، علیرضا ملکی‌نژاد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رضوانشهر روز گذشته، 2 اردیبهشت‌ در همایش هفته گرامیداشت مقام زن که از سوی کمیته امور بانوان فرمانداری و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه پیام نور رضوانشهر در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور این شهرستان برگزار شد، با اشاره به بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب، گفت: شأن حقیقی یک زن انسان‌سازی است و زنان منشأ خیرات هستند و سعادت و شقاوت جامعه اسلامی به آنان بستگی دارد.

وی افزود: فاطمه زهرا(س) دختر بزرگوار پیامبر اسلام(ص) از شخصیت‌های بزرگ تاریخ بشریت و از همه زنان ممتازتر و بالاتر است؛ پیامبر(ص) در مورد دخترشان فرمودند «خدا به واسطه غضب تو غضب می‌کند و به‌واسطه خشنودی تو خشنود می‌گردد»؛ لذا همه ما باید تلاش کنیم تا خشنودی این بانوی بزرگوار فراهم شود.

این مسئول فرهنگی اظهار کرد: در جامعه امروز که نظام سرمایه‌داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیر‌انسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند، مسلماً پرداختن به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می‌تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه اسلامی ما باشد.

وی مادران شهدا را تربیت یافته مکتب فاطمی خواند و بیان کرد: زنان نقش مؤثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و مادران شهدا نمونه بارزی از زنان شاخص در زمان کنونی هستند، زیرا حضرت زهرا(س) الگوی مادران شهدا است.

گفتنی است؛ در پایان این همایش به نسرین یاری و وحیده تقی‌پور، از بانوان شاعره و نمونه شهرستان رضوانشهر هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

captcha