حفظ قرآن محور اصلی تمام فعالیت‌های قرآنی قرار گیرد
کد خبر: 1398047
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

حفظ قرآن محور اصلی تمام فعالیت‌های قرآنی قرار گیرد

گروه اجتماعی: امام جمعه رضوانشهر حفظ قرآن را محور اصلی تمام فعالیت‌های قرآنی خواند و تأکید کرد: به‌عنوان یک مسلمان باید به ‌گونه‌ای زندگی کنیم که قرآن را حفظ شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیبی، امام جمعه رضوانشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، اظهار کرد: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است.

وی افزود: چون قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در برگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین‌کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد، به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد، اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه زندگی قرآنی بر اساس رعایت مقررات و عدالت و احسان و صفا و صمیمیت است، گفت: مردمی که اینگونه زندگی کنند، دارای اطمینان خاطر و آسایش خواهند بود و سعادت ابدی و جاودانه را در آغوش خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام حبیبی قرآن مجید را اصلی هدایت‌گر و تربیت‌کننده افراد و جوامع بشری به سوی کمال و نیل به ارزش‌های اخلاقی و انسانی خواند و با تأکید بر اینکه باید زمینه حفظ قرآن کریم فراهم شود، گفت: حفظ قرآن کریم محور اصلی در این حوزه بوده و زمینه انس با قرآن کریم را افزایش می‌دهد.

هدف از تفسیر فراهم کردن زمینه انس با قرآن و عمل به آن در زندگی است

این کارشناس دینی با بیان اینکه‌ هدف از حفظ قرآن، تدبر و هدف از تدبر، تفسیر و هدف از تفسیر فراهم کردن زمینه انس با قرآن و عمل به آن در زندگی است، متذکر شد:‌ حفظ قرآن آثار فراوانی را به همراه دارد که نخست ارتباط تنگاتنگ با قرآن کریم فراهم کرده و موجب پیدایش یک انس اولیه در انسان می‌شود و دیگر اینکه فرد وارد مباحث ترجمه و مفاهیم و تدبر می‌شود، همان ‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند «حفظ مقدمه تدبر در قرآن است».

وی با اشاره به حدیثی از امام علی‌(ع) که فرمود «در قرائتی که تدبر در آن نیست هیچ خیری نیست‌»، گفت: وقتی در زمینه حفظ حرکت کردیم در روخوانی و روان‌خوانی قرآن نیز قوی می‌شویم و وارد بحث تدبر و توجه و تفسیر خواهیم شد و کم‌کم نور قرآن در وجود انسان رخنه پیدا می‌کند و خیلی از اصول قرآن وارد زندگی فرد می‌شود.

حجت‌الاسلام حبیبی حفظ قرآن را محور اصلی تمام فعالیت‌های قرآنی خواند و تأکید کرد: به‌عنوان یک مسلمان باید به ‌گونه‌ای زندگی کنیم که قرآن را حفظ شویم، چرا که برای حفظ دو روش وجود دارد برخی‌ها قرآن را حفظ می‌کنند و برخی‌ها قرآن را حفظ می‌شوند.

captcha