پاسداشت جشن تکلیف دانش آموزان، بزرگداشت ارتباط با خداوند است
کد خبر: 1381631
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹

پاسداشت جشن تکلیف دانش آموزان، بزرگداشت ارتباط با خداوند است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی رضوانشهر با بیان اینکه جشن تکلیف شروعی برای انجام بهتر عبادات دانش آموزان است، گفت: لحظه تکلیف، آغاز فرصت شکوفایی ایمان دانش آموزان است و پاسداشت آن جشن در حقیقت بزرگداشت ارتباط با خداوند است.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نادر یوسفی مطلق، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رضوانشهر در گفت وگو با خبرگزاری بین الملی قرآن(ایکنا) از گیلان، درخصوص سن تکلیف و وظایف مکلفین در این سن وبعد آن اظهار کرد: جشن تکلیف جشن پیوند و عهد با خداوند است که در دین مقدس اسلام دختران مسلمان از سن ۹ سالگی مکلف شده و باید به انجام عبادات در برابر خداوند متعال بپردازند.

وی افزود: در آیات قرآن به رعایت حجاب اسلامی برای زنان تأکید شده است و حجاب به‌عنوان ارزند‌ه ‌ترین گوهر وجودی بانوان است که رعایت آن وی را از آسیب‌ها و مشکلات در امان نگه می ‌دارد، دختران باحجاب گنجینه‌ های با ارزش و پیروان راستین اسلام هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رضوانشهر با اشاره به اینکه امروز دشمنان اسلام سعی دارند از طریق ماهواره ‌ها، فیلم ‌ها و رسانه ‌های مختلف  دام‌ های شیطانی خود را بگسترانند و دختران و زنان ما را منحرف کنند، یادآور شد: جوانان باید امروزه آگاهانه در برابر خدا انجام تکلیف و از گناهان دوری کنند، تا آینده خود را بسازند و آخرت نیک و سعادت دنیوی نصیبشان شود.

رعایت تقوا و پرهیز از گناه و انجام واجبات الهی

حجت ‌الاسلام یوسفی مطلق با بیان اینکه دانش آموزان با رسیدن سن بلوغ به رعایت تقوا و پرهیز از گناه و انجام واجبات الهی بپردازند، بیان کرد: هر انسانی که به حد بلوغ شرعی می رسد باید یک سری مناسک و احکام را رعایت کند، باید نمازهای واجب را بخواند و روزه ماه مبارک رمضان را بگیرد و آداب و اخلاق اسلامی را در تمام شئون زندگی رعایت و ازمحرمات الهی پرهیز کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رضوانشهر در ادامه یادآورشد: هر فردی که به سن تکلیف می رسد، باید از یک نفر مجتهد به‌عنوان مرجع تقلید پیروی و درانجام امورات دینی و فرایض مذهبی از او تقلید کند.

وی به نقش خانواده و مدرسه در تربیت دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: والدین باید همراه مدرسه و مطابق برنامه‌های تدوین شده آموزش و پرورش حرکت کنند تا موجب رشد و ترقی دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف دنیوی و اخروی شود.

برگزاری جشن تکلیف، اشاعه فرهنگ دینی، قرآنی

حجت ‌الاسلام یوسفی مطلق با بیان اینکه برگزاری جشن تکلیف، اشاعه فرهنگ دینی، قرآنی و ترویج حجاب و عفاف در جامعه است، بیان کرد: جشن تکلیف از وقایع مهم زندگی هرنوجوان بوده که از ارزش و اهمیت والایی در دین اسلام برخوردار است.

وی با بیان اینکه جشن تکلیف شروعی برای انجام بهتر عبادات دانش آموزان است، عنوان کرد: لحظه تکلیف، آغاز بهترین فرصت شکوفایی ایمان دانش آموزان است و پاسداشت آن جشن در حقیقت بزرگداشت ارتباط با خداوند است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رضوانشهر با تاکید بر تربیت قرآنی فرزندان خاطرنشان کرد: سلامت جامعه در گرو تربیت قرآنی فرزندان در خانواده است که این نوع تربیت فرزندان مستلزم انس والدین با قرآن است تا کاستی ‏های تربیت قرآنی فرزندان، با برنامه  ‏ریزی مدون حل شود.

captcha