برپایی نمایشگاه کتاب و نرم‌افزارهای قرآنی فجر انقلاب در بوشهر
کد خبر: 1374398
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷

برپایی نمایشگاه کتاب و نرم‌افزارهای قرآنی فجر انقلاب در بوشهر

گروه هنر: مدیر کانون فرهنگی تبلیغی جماران از برپایی نمایشگاه کتاب و نرم‌افزارهای قرآنی فجر انقلاب در شهر بوشهر خبر داد.

عادل طوافی آزاد، مدیر کانون فرهنگی، تبلیغی جماران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، اظهار کرد: ارائه کتب مذهبی و نرم‌افزارهای قرآنی در راستای تقویت بنیه‌های اعتقادی جامعه اسلامی، بالا بردن سطح مطالعه دینی به ویژه در میان اقشار مختلف مردم و جوانان و اقشار تأثیرگذار از اهداف برپایی این نمایشگاه به شمار می‌رود.

وی در ادامه اظهار کرد: این نمایشگاه که به همت کانون فرهنگی، تبلیغی جماران و با مشارکت خبرگزاری بین‌المللی قرآن شعبه بوشهر و کمیته قرآن و رسانه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان بوشهر به مناسبت دهه فجر برگزار شده است، از 12 بهمن‌ماه آغاز شده و تا 30 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از یک هزار عنوان کتاب و نرم‌افزار دینی و قرآنی با تخفیف برای عموم علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

طوافی آزاد اضافه کرد: یک غرفه از این نمایشگاه مربوط به تازه‌های نشر انتشارات حدیث نینوا قم است که مجموعه کتب محتوایی هفت جلدی فروع دین با عناوین نماز، حج، جهاد، امر به معروف، نهی از منکر، تولی و تبری و دیگر احکام و فرامین الهی در آن رقم خورده و به ترتیب دروس یک کارنامه تحصیلی ثابت است، یعنی با عملکرد صحیح به فروع دین، انسان کارنامه قبولی خود را که ثمره آن سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت و حیات جاوید در بهشت است را دریافت می‌کند.

مدیر کانون فرهنگی ـ تبلیغی جماران ادامه داد: در این غرفه نیز مجموعه کتاب 10 جلدی قصه های قرآنی به همراه نقاشی با عناوین آفرینش جهان هستی، کشتی حضرت نوح(ع)، حضرت ابراهیم و اسماعیل(ع)، حضرت ابراهیم(ع)، حضرت یوسف(ع)، حضرت موسی(ع) و ملکه مهربان، حضرت ایوب(ع)، حضرت سلیمان(ع)، حضرت زکریا(ع)، حضرت مریم(س)، قابل عرضه جهت علاقه‌مندان است که این مجموعه نشر مکتوب ویژه گروه سنی ب و ج، در سه فصل موضوعی قرآن و قصه‌ها، پیامبران و سرگذشتنامه، رنگ‌آمیزی برای کودکان توسط انتشارات برف طراحی و اجرا شده است که شیوه ای جذاب و زیبا برای یادگیری داستان‌های قرآنی است.

وی در ادامه افزود: بهترین راه برای یادگیری هر چیزی، دیدن، انجام دادن و جست‌وجو کردن درباره آن است و در این کتاب‌ها از این شیوه استفاده شده تا داستان‌های قرآن جذاب‌تر و بهتر خوانده شود و در ذهن بچه‌ها بماند، در این کتاب‌ها متن‌های ساده‌ای از داستان‌های قرآن به تصویر کشیده شده است و این متن‌ها، همراه است با تصاویری که کودک موقع مطالعه داستان می‌بیند و آن را رنگ‌آمیزی می‌کند.

طوافی آزاد در ادامه با بیان اینکه هنگام رنگ‌آمیزی، کودک در ذهن خود، صحنه داستان ها را مجسم می‌کند، گفت: کودک و فرزند شما با رنگ‌های دلخواه خود رنگ می‌کند و این کار باعث می‌شود که داستان‌ها برای همیشه در ذهن کودک باقی بماند و هرگز از یاد او نرود و بزرگترها می‌توانند، به بچه‌ها کمک کنند تا معانی برجسته قرآن برای آنها کشف شود و این کتاب‌ها، بچه‌های کوچک را با داستان‌های بزرگ آشنا می‌کند.

مدیر نمایشگاه کتاب و نرم‌افزارهای قرآنی فجر انقلاب اظهار کرد: با برپایی مداوم نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی مختلف در طول سال این کانون سعی داشته کتاب‌های مذهبی متنوع و زیادی را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم تا میزان مطالعه در زمینه مذهبی از رشد فزاینده‌ای برخوردار شود.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه مقادیری سی دی‌های ذاکری مداحان، نرم‌افزارهای قرآنی جنات، المائده و مکنوم و مجموعه لوح‌های فشرده سخنرانی استاد قرائتی، علامه جعفری، شهید مطهری و آیت‌الله مجتهدی تهرانی و نیز نرم‌افزارهای آموزشی قبل ازدواج و بعد از ازدواج و تابلو تمثال شهدا انقلاب، دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و تصاویر اماکن مذهبی و مجموعه آموزش نجوم از راه بازی به نام طاها در کهکشان و همچنین کتاب 14 جلدی نام های معصومین(ع) در عناوین مختلف که به سیر زندگی و سیره اهل بیت(ع) پرداخته است، در معرض نمایش و ارائه گذاشته شده است.

عادل طوافی آزاد یادآور شد: علاقه‌مندان جهت بازدید می‌توانند همه روزه از ساعت 9 تا 21 به این نمایشگاه فروشگاهی واقع در میدان امام خمینی(ره)، جنب سازمان تبلیغات اسلامی بوشهر مراجعه کنند.

وی در ادامه با تأکید بر جایگاه قرآن در بین مسلمانان اظهار کرد: آنچه موجب شکل‏‌گیری و استمرار انقلاب اسلامی شده، تمسک به قرآن کریم و اهل بیت(ع) است.

مدیر کانون فرهنگی، تبلیغی جماران در پایان گفت: در این نمایشگاه یک غرفه به عکس انقلاب بوشهر اختصاص داده شده است که مربوط به تصاویر شهدا، زندگینامه، رویدادهای انقلاب، حضور مردم در راهپیمایی‌ها، تصاویر و عکس مبارزات مردم در زمان انقلاب است.

captcha