یادواره «28 دی»؛ بازخوانی مقاومت و ایثار مردم کردستان
کد خبر: 1360603
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷

یادواره «28 دی»؛ بازخوانی مقاومت و ایثار مردم کردستان

گروه سیاسی: رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: برگزاری یادواره 28 دی، بازخوانی روزهای حماسه و مقاومت و ایثارگری مردمی است که با نثار جان عزیزانشان حماسه‌ای را بر تارک این انقلاب خلق کردند.


محمدرضا قاسمی، رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از  کردستان، اظهار کرد: 28 دی 65 یک روز نمادین به پاس رشادت‌های مردم کردستان و شهر سنندج در دوران‌های مختلف انقلاب به‌خصوص دوران هشت سال دفاع مقدس است.



وی افزود: مردم کردستان همواره در راستای حفظ نهضت امام خمینی(ره) در ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایفای نقش کرده‌اند و در مقابله با توطئه‌ها مشقت‌ها و رنج‌های زیادی را متحمل شده‌اند.



 قاسمی با اشاره به اینکه مردم کردستان در کنار سایر هموطنان همواره نقش‌آفرین صحنه‌های نبرد حق علیه باطل بوده‌اند، اعلام کرد: هدف دشمن از حمله وحشیانه 28 دی، شکستن مقاومت مردم و تضعیف روحیه آنان برای جلوگیری از حمایت‌هایشان از رزمندگان بوده است.



 وی با ذکر اینکه مردم شهید پرور کردستان، شهادت فرزندنشان را افتخاری می‌دانستند، تصریح کرد: برگزاری یادواره 28 دی، بازخوانی روزهای حماسه و مقاومت مردم و ایثارگری مردان و زنانی است که با نثار جان عزیزانشان یک بار دیگر حماسه‌ای را بر تارک این انقلاب خلق کردند.



رئیس سازمان بسیج رسانه سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: در ابتدای انقلاب دشمن با استفاده از گروهک‌ها و تروریست‌ها قصد ایجاد ناامنی و اختشاش در کردستان را داشت که خوشبختانه با هوشیاری و مقاومت مردم به نتیجه‌ای نرسید.



وی افزود: بمباران مناطق مختلف کردستان از جمله بانه، مریوان، قروه و بیجار بسیاری از خانواده‌ها را داغدار کرد، لذا برگزاری چنین مراسماتی در راستای تجلیل از آنان و همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره عزیزانشان می‌تواند تسلی خاطری برای آنان باشد.



‌قاسمی در پایان یادآور شد: تاریخ نشان خواهد داد مزدوران و نوکران اجانب و استکبار مانند صدام، بوش، مبارک و امثالهم ذلیلانه رفتنی هستند و حق ماندنی است.

captcha