سه نقطه از کرمان، میزبان شهدای گمنام دفاع مقدس می‌شود
کد خبر: 4212632
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸

سه نقطه از کرمان، میزبان شهدای گمنام دفاع مقدس می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان از تشییع و تدفین شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در کرمان خبر داد و گفت: این شهدا در سه نقطه از استان کرمان در منطقه کوهپایه، سیرجان و رفسنجان تدفین خواهند شد.

تشییع شهید گمنام دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از کرمان، سرهنگ محمود مهدوی‌فرد، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان عصر امروز، هشتم اریبهشت‌ماه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه در سراسر کشور آثاری مرتبط با دفاع مقدس و تاریخ انقلاب از سوی میراث فرهنگی ثبت ملی شده است، گفت: در کرمان به جز منزل پدری شهید سلیمانی هیچ مکان دیگری ثبت ملی نشده است در حالی که مکان‌های بسیاری مانند خانه سرداران بزرگی همچون شهید مغفوری، موزه دفاع مقدس و... وجود دارد که انتظار داریم میراث در این حوزه کار کند.

وی در خصوص گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و روز دزفول، گفت: مراسم این روزها با شعار «در راه فتح قله‌ایم» برگزار خواهد شد و برنامه‌هایی همچون دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس و... برای بزرگداشت این ایام در نظر گرفته شده است.

مهدوی‌فرد در بخش دیگری از سخنانش از تشییع و تدفین شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در کرمان خبر داد و گفت: از سال گذشته هشت مکان تدفین برای شهدای گمنام باقی مانده بود که این شهدا در سه نقطه از استان کرمان در منطقه کوهپایه، سیرجان و رفسنجان تدفین خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مجموع استان کرمان ۱۴۵ یادمان و حرم شهدای گمنام با ۳۲۲ شهید وجود دارد، اظهار کرد: ۲۳۱ درخواست عمومی از سوی مجموعه‌های نظامی، انتظامی، دانشگاه‌ها، روستایی، کارگاهی و... برای تدفین شهدای گمنام ارائه شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار کرمان اظهار کرد: ۲۳ یادمان با ۴۲ شهید متعلق به مجموعه دانشگاهی است که ۱۹ یادمان کاملاً ساخته شده و چهار یادمان نیاز به تکمیل دارد. ۱۴ یادمان با ۲۱ شهید متعلق به مجموعه روستایی است که چهار یادمان کاملاً ساخته شده است. ۱۴ یادمان با ۱۸ شهید متعلق به مجموعه نظامی است که کاملاً ساخته شده‌اند و ۹۴ یادمان با ۲۴۱ شهید متعلق به مجموعه شهری است.

انتهای پیام
captcha