تأسیس یک مؤسسه بزرگ اسلامی در اروپا
کد خبر: 4211508
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰

تأسیس یک مؤسسه بزرگ اسلامی در اروپا

رئیس مسجد بزرگ پاریس از تأسیس یک مؤسسه جدید و بزرگ اسلامی در اروپا خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه بوابة المساء الاخباری، شمس‌الدین محمد حفیز، رئیس مسجد بزرگ پاریس ابتکار عمل تأسیس انجمن «اتحاد مساجد، جمعیت‌ها و رهبران اسلامی در اروپا» (امال)» را به دست گرفته است.

این انجمن که مقر آن در پاریس خواهد بود، چندین دفتر در اروپا از جمله در مقر اتحادیه اروپا خواهد داشت. 

این انجمن شامل گروهی از برجسته‌ترین شیوخ و نمایندگان مساجد و انجمن‌های اسلامی در اروپا می‌شود. 

اعضای مؤسس این انجمن که از 17 کشور اروپایی هستند، استقبال و حمایت خود را از این ابتکار اعلام کردند و بر اهمیت دفاع از اسلام در کشورهایی که در آن زندگی می‌کنند و نیز بر تعامل مثبت با جامعه‌ای که در آن هستند، تأکید کردند.

این انجمن اولین جلسه خود را در مقر دائمی خود در مسجد جامع پاریس با شعار و اهداف متعددی از جمله ترویج اسلام عقلانی و عادلانه و نشر ارزش‌های آن، مبارزه با تبعیض علیه مسلمانان، اتحاد علیه نفرت‌پراکنی مذهبی، تبعیض علیه مسلمانان در اروپا، مبارزه با افراط‌گرایی و دعوت به شهروندی کامل و ضرورت شرکت در انتخابات اروپا برای ممانعت از قدرت گرفتن جناح راست افراطی برگزار کرد.

رئیس مسجد جامع پاریس در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت که او این انجمن را بر اساس قوانین فرانسه ایجاد کرده که نتیجه سال‌ها کار است و هدف آن متحد کردن صداها و تلاش‌ها در میان نهادها و رهبران مسلمان در اروپا، انتقال جنبه‌های روشن اسلام به عنوان پیام صلح، حفاظت از کرامت و شهروندی مسلمانان اروپایی و همچنین تقویت همزیستی در بین جوامع مختلف قاره اروپا است. 

وی افزود: عدم هماهنگی بین نهادهای اسلامی، دامنه کار و صدای ما را ضعیف می‌کند و ضروری است که این هماهنگی ایجاد شود.

محمد حفیز تأکید کرد که «مدارس زیادی وجود دارد» و «درها کاملاً باز است»؛ بنابراین به دنبال هماهنگی و همکاری با همه از جمله نهادهای مذهبی بزرگ مانند الازهر الشریف است زیرا در وحدت، قدرت است.

انتهای پیام
captcha