آیین یادروز سعدی در نیمروز برگزار شد + عکس
کد خبر: 4211225
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸

آیین یادروز سعدی در نیمروز برگزار شد + عکس

آیین یادروز سعدی و بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمروز با حضور جمعی از شاعران و فعالان فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد.

آئین یادروز سعدی در نیمروزبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمروز، غلامحسین امینی‌راد، فرماندار شهرستان نیمروز در آیین یادروز سعدی، شاعر بلندآوازه و فخر ایران و جهان و بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی که 30 فروردین‌ماه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد ضمن قدردانی از اقدامات متولیان فرهنگی نیمروز گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همواره نگاه ویژه‌ای به مسئله شعر دارند و جزء مهمترین برنامه‌های ایشان در طول سال است و این به معنای نگاه ویژه به مسئله فرهنگی شعر جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی با تأکید بر کاهش آسیب‌های اجتماعی و تلاش بر حل مشکلات زیرساختی در حوزه فرهنگ و هنری اظهار کرد: اهتمام ویژه برای حل این مشکل وجود دارد، اما روز بزرگداشت سعدی روز معمولی نیست بلکه این روز روزی بزرگ برای تمام پارسی‌زبانان جهان است. سعدی و حافظ دو بزرگ‌مرد ادبیات‌ هستند که این بزرگ شاعران جهان توانسته‌اند جهان ادبیات را دچار تحول کنند.

میلاد یزدان‌پناه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمروز نیز ضمن تشکر از حضور فرهنگ‌دوستان و اعضای محترم شورای اداری در این برنامه اظهار کرد: جایگاه ویژه سعدی در زبان ادب و فارسی بسیار رفیع است تا جایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند: بی‌شک یکی از پایه‌های بنای استوار ادب فارسی و تشکیل‌دهنده یکی از برازنده‌ترین اندام‌های پیکره شکوهمند فرهنگ عمومی ماست.

وی افزود: امروز لازم است که ما با بهره‌مندی از اندیشه این بزرگان راه رستگاری خویش را بجوییم و در یک حرکت اجتماعی و فرهنگی متفکرانه برای نهادینه‌سازی آنچه در یک جامعه منجر به پرورش انسان‌های آزاد و اخلاق‌مدار می‌شود، ضمن پرداختن به جنبه انتقادی برخی پدیده‌های موجود و نقد آن‌ها برخی مفاهیم والای انسانی را همچون عدالت‌ورزی صداقت و راستگویی و نوع‌دوستی را بگنجانیم.

انتهای پیام
captcha