رونمایی از «تفسیر برهان» در آیین اختتامیه نمایشگاه قرآن قم
کد خبر: 4208212
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷

رونمایی از «تفسیر برهان» در آیین اختتامیه نمایشگاه قرآن قم

آیین اختتامیه نمایشگاه قرآن و عترت قم شامگاه برگزار شد و از هنرمندان و غرفه‌داران و فعلان و موسسات قرآنی تجلیل به عمل آمد و تفسیر برهان نیز رونمایی شد.

رونمایی از «تفسیر برهان» در آیین اختتامیه نمایشگاه قرآن و عترت استان قمبه گزارش ایکنا از قم، آیین اختتامیه نمایشگاه قرآن و عترت قم شامگاه دوشنبه 13 فروردین‌ماه در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی استان برگزار شد. در این مراسم از هنرمندان و غرفه‌داران و فعالان و مؤسسات قرآنی تجلیل به عمل آمد.
 
در مراسم اختتامیه این نمایشگاه که به مدت ۱۰ شب برگزار شده بود، گروه کثیری از فعالان قرآنی حضور داشتند؛ اجرای تلاوت کودکان و نوجوانان، ایجاد غرفه خوشنویسی، بر پایی غرفه عفاف و حجاب، غرفه کتاب، حضور دانشکده سلامت، دانشکده طب دینی، نمایشگاه آثار گرانسنگ قرآنی، نمایش انواع قرآن‌های نفیس و غرفه نقاشی کودکان از جمله برنامه‌های این نمایشگاه بود؛ این نمایشگاه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم برگزار شده بود.
 
رونمایی از تفسیر برهان در نمایشگاه قرآن و عترت قم
 
در ادامه مراسم اختتامیه، آیین رو نمایی از تفسیر برهان برگزار شد. در این مراسم که با حضور اساتید حوزه علمیه قم, معاون فرهنگی زیارتی استاندار قم، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، نهاد کتابخانه‌های استان، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم، جامعه قرآنی و یادگاران هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند از این کتاب تفسیر هفت جلدی رو نمایی به عمل آمد.
 
در این آیین امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ضمن خوش‌آمدگویی تالیف این اثر فاخر را مایه مباحات دانست و بر توسعه فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد.
 
همچنین محمد خامه‌یار ، مدیر نمایشگاه قرآن و عترت قم گفت: تفسیر برهان یک تفسیر کارآمد برای جوانان امروز جامعه است که با قلم روان، ادبیات خوب و مناسب و با تحقیق و پژوهش خردمندانه تالیف شده است.
 
وی افزود: صاحب این اثر گرانسنگ یک روحانی رزمنده بسیجی است که روزی رسالت خود را حضور در میدان جنگ دید و امروز هم با احساس نیاز جوانان به این اثر به تالیف آن پرداخت.
 
خامه‌یار افزود: تفسیر برهان تفسیر به روز است که با نثر روان و توجه به واژه‌های کلیدی به عنوان اثری ماندگار خواهد بود.
 
در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین صادق محمودی مولف این اثر هم به ویژگی آن پرداخت و گفت: آشنایی با زبان مبدا و مقصد از ویژگی این تفسیر است؛ گاهی تفسیرهای ما زبان و ادبیات روز را خوب رعایت نکرده‌اند. آشنایی به قوانین فقه و اصول، توجه ویژه به تفاسیر مرجع و توجه به حوصله مخاطب در این اثر مورد توجه قرار گرفته است.
انتهای پیام
captcha