روز قدس 1403؛ تبلور همصدایی منحصربه‌فرد ملت ایران با فلسطین
کد خبر: 4208124
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
در چهارمین نشست ستاد مرکزی انتفاضه و قدس مطرح شد:

روز قدس 1403؛ تبلور همصدایی منحصربه‌فرد ملت ایران با فلسطین

حاضران در چهارمین جلسه ستاد مرکزی انتفاضه و قدس ضمن تبیین اهمیت مضاعف روز قدس امسال با سال‌های گذشته به واسطه عملیات طوفان‌الاقصی و جنایات وحشتناک رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در شش ماه اخیر، این روز را تبلور همصدایی منحصر به‌فرد ملت ایران با ملت فلسطین خواندند.

نشست ستاد مرکزی انتفاضه و قدس

به گزارش خبرنگار ایکنا، چهارمین جلسه ستاد مرکزی انتفاضه و قدس صبح امروز، سه‌شنبه ۱۴ فروردین، در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن محمودی، سرپرست معاونت امور استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و توجه به بهره‌مندی کامل از شب بیست و سوم رمضان، گفت: مردم غزه انواع جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها را شاهد هستند اما همواره مقاوم ایستاده‌اند. ملت شریف ایران امشب مردم غزه و فلسطین را از دعای خود محروم نکنند. 

وی با بیان اینکه امسال روز قدس به معنای واقعی کلمه، معنای منحصر به فردی پیدا کرده است، گفت: در عرصه بین‌المللی، کشورهای اسلامی و منطقه و تحرکات آزادگان شاهد روز قدس باشکوه‌تری در سراسر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی خواهیم بود.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به چهار دهه برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران اسلامی گفت: آخرین برنامه‌های روز جهانی قدس امروز هماهنگ می‌شود تا ۱۷ فروردین شاهد برگزاری یک راهپیمایی باشکوه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان باشیم. 

وی با محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق، گفت: انتقام حق مسلم ملت ایران و مطالبه جدی مردم است. ملت ما در برابر این جنایت و تعرض به جایگاه‌های حقوقی و بین‌المللی، خواهان انتقام به موقع و صحیح هستند. این اقدام از نظر حقوق بین‌الملل جرم است و باید به آن پاسخ محکم داده شود و ان‌شاءالله مسئولان پاسخ جدی خواهند داد. هرچند خون‌های مطهر شهدا زمینه جوش و خروش بیشتر بین ملت را ایجاد می‌کند و به زودی این خون‌ها پیروزی جبهه مقاومت و مرگ رژیم صهیونیستی را تسریع می‌کند. 

محمودی با تاکید بر اینکه این زمینه‌ها موجب شد روز قدس اهمیت بالاتری و بیشتری پیدا کند، افزود: امیدوارم شاهد شکوه حضور مردم و مشارکت تمامی دستگاه‌ها و فعالان سیاسی و ...  در راهپیمایی روز قدس باشیم‌.

سرپرست معاونت امور استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه تهران پیشانی ایران اسلامی است و بنابراین برگزاری راهپیمایی روز قدس با شکوه و برنامه‌ریزی منظم در تهران حائز اهمیت است، افزود: مسیرهای ده‌گانه در تهران تعیین شده و مردم تهران جمعه این هفته از ساعت ۱۰ صبح از مسیرهای تعیین شده به سمت مسیر اصلی، از امام حسین تا دانشگاه تهران (محل برگزاری نماز جمعه) حرکت می‌کنند. همچنین در طول این مسیر غرفه‌های مختلف فرهنگی و تبیینی تدارک دیده شده و شاهد اجرای سرود نوجوانان و برنامه‌های حماسی، حرکت و تجمع روزه اولی‌ها برای همدردی با جوانان فلسطینی خواهیم بود. 

محمودی با تأکید بر اینکه تمام دستگاه‌های ذی‌ربط باید در این زمینه احساس تکلیف کنند تا زمینه‌ساز حضور خداکثری باشند، تصریح کرد: مداحان، علما و سخنرانان فرصت امشب، شب قدر بیست و سوم رمضان را که مملو از مردم عاشق است، در راستای تبیین این واقعیت و روشنگری جنایات صهیونیستی و فلسفه روز جهانی قدس و چرایی دفاع از ملت فلسطین، استفاده کنند چرا که رسانه‌های معاند به دنبال ایجاد تردید در این زمینه هستند بنابراین باید از ظرفیت شب قدر امشب استفاده کنیم تا مردم برای حضور در راهپمایی روز قدس احساس تکلیف کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم در ۱۷ فروردین‌ماه شاهد همصدایی ملت ایران با ملت فلسطین باشیم. انشالله مردم در تشییع شهدای کنسولگری ایران در دمشق نیز نقش‌آفرینی کنند.

محمودی پیشنهاد کرد: تشییع شهدای کنسولگری بعد از راهپیمایی یا نماز جمعه برگزار شود و مراسم وداع با این شهدا به جای معراج‌الشهدا، به دلیل محدودیت مکان، در میدان فلسطین یا میدان امام حسین(ع) برگزار شود. همچنین اگر میهمانانی از جبهه مقاومت برای روز قدس در نظر گرفته شده زودتر هماهنگی‌های لازم با ستاد نماز جمعه انجام شود تا در برنامه‌های نماز جمعه دیده شود. 

در ادامه عبدالله سهرابی، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس را از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اقدامی کاربردی خواند و اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با جنایت‌هایی که انجام می‌دهد در سراشیبی سقوط سهمگین است. اسرائیل با حمایت استکبار خارجی به ویژه آمریکا با انبوه حمایت‌های تسلیحاتی، اقتصادی، مالی و پولی این جنایت را چون شهادت مستشاران ایرانی در شامگاه گذشته و یورش بی‌رحمانه به کنسولگری ایران در دمشق رقم زدند.  

وی بیان کرد: طبیعی است دستگاه سیاست خارجی از ماه‌ها پیش در شورای عالی امنیت به صورت فعالانه پیگیر جدی اقداماتی در دفاع از مردم فلسطین و غزه است. اینک شاهد همراهی افکار عمومی در سراسر جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی هستیم و آیندگان درباره عمق این جنایت قضاوت می‌کنند. همانطور که با دستور صریح ترامپ شاهد ترور سردار شهید سلیمانی بودیم، امروز با دستور صریح جو بایدن شاهد ترور مستشاران ایرانی در سوریه هستیم. 

سهرابی با تأکید بر اینکه وزیر امور خارجه پای کار موضوع دفاع از حقوق مردم فلسطین و آزادی قدس است، گفت: در شامگاه گذشته شاهد پیام جدی وزیر خارجه کشورمان به آمریکایی‌ها بودیم که ابعاد آن، روزهای آینده مشخص می‌شود. حق جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی به‌موقع و دندان‌شکن به رژیم صهیونیستی محفوظ است. این جنایت نقص آشکار کنوانسیون وین است. 

سفیر اسبق کشورمان در قطر با اشاره به اینکه جنایت تروریستی روز گذشته ناشی از بازماندن رژیم صهیونیستی از جبهه‌های نبرد با حزب الله لبنان، انصارالله یمن و حشد الشعبی عراق و... است، گفت: توقع داریم تا تمامی مردم آزادی‌خواه به ویژه مردم مصر برای ایستادگی مردم فلسطین و غزه در برابر جنایت‌های اسراییل، خاموش نباشند و با سایر افکار عمومی همصدا شوند، چرا که یکی از پایگاه‌های جهادی قدیمی، کشور مصر بوده است و باید پای کار بیایند. همانطور که شاهد همراهی کشورهای متعددی مانند آفریقای جنوبی، الجزایر، برزیل و ... برای حمایت از مردم غزه هستیم. 

سهرابی با تأکید براینکه تمامی دستگاه‌ها و نهادها با تمامی ابزارها و پیوست‌های فرهنگی برای برگزاری پررنگ‌ترین راهپیمایی روز قدس به میدان بیایند، اظهار کرد: امیدواریم تشییع جنازه شهدای کنسولگری ایران در دمشق باشکوه و در فرصت مناسب انجام شود. 

وی با اشاره به اینکه از پنج موشک شلیک‌شده در حمله هوایی روز گذشته رژیم صهیونیستی به کنسولگری، دو موشک ردیابی شده و سه موشک به ساختمان کنسولگری برخورد کرده است، گفت: البته اسناد جای دیگری است اما به ظاهر تمام بخش کنسولی از بین رفته است. 

انتهای پیام
captcha