دولت برای تحقق شعار سال بستر را فراهم کند
کد خبر: 4206702
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
امام جمعه کرمان:

دولت برای تحقق شعار سال بستر را فراهم کند

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به بحث‌های اقتصادی و نامگذاری امسال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: دولت باید بستر را برای اینکه اقتصاد به سمت بخش‌های خصوصی سالم که بدون رانت کار اقتصادی می‌کنند و برای به کار گرفتن مردم، فراهم کند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، سوم فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، به سخنی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند همه حالات و حرکات ما را زیر نظر دارد. رضایت خداوند را در همه زندگی رعایت کنید و جلب رضایت او، رعایت تقوا است.

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه در همه شئون زندگی و در رفتار، گفتار، عمل و نیت باید رضایت خداوند را در نظر داشته باشیم، روز اکرام یتیمان و تکریم خیران را تبریک گفت و افزود: یکی از مردان خیر بزرگ در کرمان آیت‌الله صالحی کرمانی بود که خدمت بزرگی به احیای حوزه علمیه کرمان و تربیت روحانیون و فضلا کرد و در کمک به نیازمندان شخصیت بزرگی بود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با تبریک ولادت با سعادت امام حسن(ع)، ادامه داد: رفتار و کلمات نورانی امام حسن‌مجتبی(ع) و فراز و ‌نشیب‌‌های زندگی سیاسی، اجتماعی، احسان و نیکوکاری، شخصیت برجسته، جامع و معصوم ایشان برای ما الگویی ارزشمند است که باید به او اقتدا کنیم.

وی در ادامه ضمن گلایه از کسانی که جایگاه و شأن ماه مبارک رمضان را رعایت نمی‌کنند، اظهار کرد: گزارشات در مورد روزه‌خواری کم نیست که هم مسئولان مربوطه و هم مؤمنان باید با این موضوع برخورد کنند و حرمت ماه مبارک رمضان باید از سوی مسافران نوروزی رعایت شود و مسئولان امر با حرمت شکنان برخورد کنند.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری انتخابات و تأييد سلامت انتخابات از سوی شورای نگهبان در بعضی از حوزه‌ها، تصریح کرد: در حوزه‌های انتخابیه‌ای که تأييد شدند منتخبین باید از الان خود را آماده شروع دور جدید مجلس کنند و هم در حوزه رسالت و وظایف خود مطالعه کرده و هم حوزه انتخابیه خود را بشناسند و به عنوان نماینده تمام آن حوزه کار کنند.

وی با اشاره به سخنان راهبردی رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی و همچنین در سخنرانی آغاز سال، افزود: در سخنان معظم‌له نکات برجسته فراوانی در افق آینده ما چه در سال پیش‌رو و چه در سال‌های آینده برای ملت و مسئولان امر بیان شده است. توصیه به بحث‌های اقتصادی و نامگذاری امسال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نشان می‌دهد دولت باید بستر را برای اینکه اقتصاد به سمت بخش‌های خصوصی سالم که بدون رانت کار اقتصادی می‌کنند و برای به کار گرفتن مردم فراهم کند.

نماینده ولی‌فقیه در کرمان با بیان اینکه همه باید در کنار هم اقتصاد را پیش ببرند تا رونق اقتصادی شکل بگیرد و مشکلات معیشتی حل شود، اظهار کرد: سیاسیون در بخش‌های مختلف مراقب باشند تا اختلافات سیاسی موجب نفرت پراکنی و ایجاد آزار نشود. جوانان نیز باید نقشه دشمن را به خوبی بدانند و از آن جلوتر حرکت کنند.

امام جمعه کرمان در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به مردم مظلوم فلسطین و غزه، گفت: مبارزان غزه توانستند سنگین‌ترین شکست تاریخی را در این ۷۵ سال بر اسرائیل وارد کنند که هم در بخش نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری بود اما با کمال تأسف ندای دفاع از انسانیت در مجامع حقوقی بین‌الماللی در سال ۱۴۰۲ از دنیا رفت و هیچ صدایی از مظلومیت، در مجامع جهانی دفاع نمی‌کند و رسماً کنار گذاشته شده و مسیر برای ظلم و آدم‌کشی هموار شده است اما مقاومت فلسطین، حماس قهرمان و جهاد اسلامی توان شکست و نابودی اسرائیل را دارند و این امر در آینده‌ای نزدیک محقق می‌شود.

انتهای پیام
captcha