حج سال ۱۴۰۳ همراه زائر نخواهد داشت
کد خبر: 4206208
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

حج سال ۱۴۰۳ همراه زائر نخواهد داشت

مدیرکل حج و زیارت سمنان با اشاره به اینکه حج سال ۱۴۰۳ همراه زائر نخواهد داشت، گفت: برخی بیماران مثل کسانی که دیالیز می‌کنند امکان حضور در تمتع آتی را ندارند.

حج تمتع

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت استان سمنان، قدرت‌الله چتری، مدیرکل حج و زیارت استان سمنان امروز، 28 اسفند در دیدار با مسؤولان بهداشت و درمان و سلامت کاروان‌های اعزامی حج تمتع ۱۴۰۳ در مجموعه حج و زیارت استان  با اشاره به مصوبات هیأت پزشکی سازمان حج و زیارت و محدودیت‌های اعزام حجاج در سال آتی، گفت: در حج امسال همراه زائر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هنوز پزشکان کاروان‌های اعزامی حج امسال مشخص نشده است، افزود: واکسن مننژیت تاکنون مورد لحاظ حج و زیارت بوده و واکسن کرونا اعلام نشده است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با تأکید بر اینکه افراد دارای قند بالا شرایط اعزام را نخواهند داشت، یادآور شد: کسانی که سکته قلبی دارند نیز امکان اعزام ندارند و کسانی که سابقه جراحی قلب دارند منع مطلق هستند.

چتری با بیان اینکه کسانی که شش ماه از سکته مغزی آنها گذشته باشد امکان حضور ندارند، افزود: کسانی که دیالیز می‌کنند امکان حضور در تمتع ۱۴۰۳ را نخواهند داشت.

به گفته وی کسانی که شش ماه اول پیوند آنها باشد یا رد پیوند داشته باشند امکان حضور ندارند و کسانی که طی دو ماه اخیر خونریزی معده داشته‌اند هم امکان اعزام ندارند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه کسانی که دو ماه از جراحی آن‌ها گذشته باشد امکان اعزام ندارند، گفت: افراد دارای چاقی مفرط نیز امکان اعزام به عربستان نخواهند داشت.

چتری بیان کرد: زنان باردار تا یک سال پس از زایمان امکان اعزام ندارند همچنین افرادی که هرگونه داروی روان‌پزشکی مصرف می‌کنند باید مشاوره روانشناس را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha