تجلیل هنرمندان از برگزاری مسابقه بین‌المللی کتابت قرآن در مدینه
کد خبر: 4204075
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۱

تجلیل هنرمندان از برگزاری مسابقه بین‌المللی کتابت قرآن در مدینه

هنرمندان خوشنویس حاضر در مسابقه بین‌المللی کتابت قرآن کریم از برگزاری این مسابقه قدردانی کردند و آن را مایه پیشرفت هنر خوشنویسی در جهان اسلام دانستند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم،  مسابقه کتابت قرآن کریم با حضور بیش از ۱۰۰ خطاط از سراسر جهان در مدینه منوره برگزار و آثار ۳۰ خطاط از ۱۲ کشور پس از داوری برای بررسی بیشتر انتخاب شد. این مسابقه به همت وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد به نمایندگی از مجمع قرآن در مدینه منوره برگزار شد.

بلال مختار از جمهوری مصر با ابراز خوشحالی از حضور در مدینه منوره برای شرکت در این مسابقه، خاطرنشان کرد: در مسابقات مختلفی شرکت کرده‌ام اما شرکت در این مسابقه برای کتابت قرآن کریم افتخار بزرگی است.

محمد جاد شرکت‌کننده از جمهوری عربی مصر با اشاره به تلاش عربستان در توجه به زبان عربی و قرآن کریم، از متولیان این مسابقه تشکر کرد.

همچنین ابو نوح قاسم، عراقی تبار شهروند ترکیه به ارائه سخنرانی با عنوان «رویکرد قدما در کتابت قرآن کریم» در این مسابقه پرداخت و از وزارت امور اسلامی برای این نمایش فرهنگی قرآنی قدردانی کرد.

 محمد انس، خوشنویس سوری برنده این مسابقه بین‌المللی نیز گفت: احساس من در قالب کلمات قابل توصیف نیست و از خادم حرمین شریفین برای برگزاری این مسابقه تشکر می‌کنم که امکان دیدار گروهی از خوشنویسان کشورهای مختلف جهان را فراهم کرد. این مسابقات به افزایش کیفیت کار هنرمندان خوشنویس مسلمان کمک شایانی خواهد کرد. 

وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان به نمایندگی از مجمع چاپ قرآن کریم ملک فهد، در حاشیه اختتامیه مسابقه بین‌المللی کتابت قرآن کریم، یک نمایشگاه و کارگاه آموزشی برگزار کرد.

این نمایشگاه توسط شاهزاده سلمان بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود، امیر منطقه مدینه با حضور شاهزاده سعود بن خالد الفیصل، معاون وی و عبداللطيف بن عبدالعزيز آل شيخ، وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد افتتاح و تا ۶ مارس ۲۰۲۴ در مرکز کنفرانس‌های بین‌المللی ملک سلمان در مدینه منوره برگزار شد.

این نمایشگاه شامل غرفه‌های متعددی برای معرفی آثار خوشنویسان شرکت‌کننده در مسابقه و نیز نمایش برخی از نسخ کمیاب قرآنی بود.

انتهای پیام
captcha