ضرورت مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برگزاری جشنواره انجمن خیران توسعه کتابخانه‌ها
کد خبر: 4203945
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی اعلام کرد:

ضرورت مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برگزاری جشنواره انجمن خیران توسعه کتابخانه‌ها

رضا ابراهیمی با اشاره به نقش جشنواره انجمن خیران توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی در پیشرفت کتابخانه‌های عمومی گفت: در راستای اجرای باشکوه‌تر این جشنواره، از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی نیز استفاده خواهد شد.

رضا ابراهیمی معاون استاندار آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در سال جاری به ریاست رضا ابراهیمی، معاون سیاسی، اجتماعی استاندار و با حضور خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، افشار کبیری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی آخوندیان، مدیرعامل انجمن خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی استان و سایر اعضا برگزار شد. 

بررسی نیازمندی‌های کتابخانه‌های در حال افتتاح استان، دومین جشنواره خیران توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی و ارائه گزارش طرح نسل کتابخوان از مهم ترین محوریت های جلسه بود. 

رضا ابراهیمی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش جشنواره انجمن خیران توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی در پیشرفت کتابخانه‌های عمومی گفت: در راستای اجرای باشکوه تر این جشنواره، از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی نیز استفاده خواهد شد و باید با برنامه‌ریزی هدفمند، برگزاری منظم و سالانه این جشنواره، امر توسعه کتابخانه‌های عمومی را در چهارچوب مشخص هدایت کرد. 

وی همچنین به پیگیری توسط فرمانداری‌ها جهت اتمام سه پروژه کتابخانه‌های عمومی و استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها جهت تجهیز آن‌ها تأکید کرد. 

افشار کبیری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز با اشاره به نقش جلسات انجمن در پیشبرد اهداف کتابخانه‌های عمومی گفت: جلسات انجمن از جلسات ضروری و موردنیاز و فاخر استان است؛ چرا که ایجاد فضای فرهنگی از راهکارهای برقراری نظم اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است؛ باید تدابیر لازم جهت افزایش سرانه مطالعه و خرید کتاب به عنوان کالای فرهنگی اتخاذ شود. 

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن گرامیداشت بیستمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اشاره به اجرایی شدن مصوبات جلسه قبل گفت: با عنایت رئیس محترم انجمن و صدور دستورات لازم در خصوص پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، طی 11 ماه سال جاری، پرداخت نیم درصد به کتابخانه‌های عمومی رشد قابل توجهی داشته است. 

وی ادامه داد: افتتاح کتابخانه در شهر سرو از مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۱ بود و ساختمان آن با زیربنای ۲۳۳ مترمربع، توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال، مرمت و بازسازی شد و پس از تجهیز و آماده‌سازی با اعتبار 10 میلیارد ریالی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی، در آبان ماه به بهره برداری رسید.

معصومی ادامه داد: سه پروژه دیگر در شهرستان‌های میاندوآب، نقده و سردشت نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجرا هستند که با تأمین اعتبار لازم توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به بهره‌برداری خواهند رسید که بخشی از تجهیزات مورد نیاز توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی اهدا شده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در فاز دوم طرح نسل کتابخوان، چهارده دستگاه اجرایی در استان، اسامی متقضیان عضویت در کتابخانه‌های عمومی را به این اداره‌کل ارسال کرده‌اند که هزینه عضویت آنها توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تقبل شده است. 

علی آخوندیان، مدیرعامل انجمن خیران توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی استان نیز گزارشی از اهداف و اقدامات این انجمن ارائه داد و گفت: مقام معظم رهبری، امروزه کتابخوانی و علم آموزی را یک واجب دینی بیان کرده‌اند و انجمن خیران توسعه کتابخانه و ترویج کتابخوانی نیز در سال 91 با هدف احداث، تعمیر، تکمیل، تعمیر و تجهیز و اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی تأسیس شده است.

وی گفت: تاکنون 13 انجمن در سطح شهرستان‌ها نیز فعالیت دارند که جهت پیشبرد بهتر اهداف انجمن، نیازمند حمایت و مساعدت دولت هستیم. 

انتهای پیام
captcha