اقتدار کشور در مردمی بودن آن است
کد خبر: 4202900
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
فرماندار مشهد:

اقتدار کشور در مردمی بودن آن است

محسن داوری گفت: اقتدار کشور ما در مردمی بودن آن است و تلاش کردیم سلامت در شعب را به‌گونه‌ای شفاف‌سازی کنیم که اعتماد مردم زیاد شود. غیر از ناظرین شورای نگهبان، ناظرین دیگر مانند دانش‌آموزان، نمایندگان کاندید، رسانه و مردم هم حضور دارند.

محسن داوری فرماندار مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن داوری، فرماندار مشهد، با حضور در «اتاق وضعیت» ستاد انتخابات شهرستان مشهد، اظهار کرد: مردم تاکنون استقبال خوبی انجام دادند، آنچه مهم است، این است که هر اتفاقی در شعب اخذ رأی رخ دهد می‌بینیم و حاضریم آن را منتشر کنیم. تا کنون هیچ شکایتی از هیچ شعبه و شخصی نبوده است. در روستاهای صعب‌العبور نیز باتوجه به بارندگی‌های صورت گرفته، تدابیر لازم اتخاذ شد.

فرماندار مشهد در خصوص فعالیت مردم نسبت به دوره‌های گذشته، گفت: خداروشکر مشارکت خوبی داشتیم. در سال‌های قبل میزان آراء ثبت شده در مشهد، ۳۳درصد بوده است، اما اکنون ما از ۳۳درصد تجاوز کردیم و نشان‌دهنده این است که مردم مشارکت خوبی تا این لحظه داشته‌اند.

داوری افزود: نه تنها کسی که امروز رأی می‌دهد، بلکه کسانی که شرایط رأی دادن ندارند، اگر در شعبه اخذ رأی حضور پیدا کنند، در سرنوشت کشور موثر هستند. هرکسی که حق رأی دارند، هم در سرنوشت خود و هم در سرنوشت کشور تاثیرگذار هست و حضور در انتخابات سبب حفظ و صیانت از کشور است.

فرماندار مشهد در خصوص شفاف‌سازی انتخابات، اظهار کرد: امسال برای رسانه‌ها به‌صورت گسترده کارت صادر کردیم تا هر شعبه را بررسی کنند. هم‌چنین اتاق حراست تهیه شد که همه رسانه‌ها در آن حضور دارند تا شعب و حتی شعبی که دارای نقص هستند را بررسی کنند. کجای دنیا این‌چنین شفاف‌سازی در انتخابات انجام داده است؟

وی در ادامه افزود: در تمام دنیا با مشارکت ۲۰ الی ۳۰ درصد اعلام می‌شود که انتخابات مشروع است اما ما نمی‌توانیم با مشارکت ۳۰ درصد اعلام مشروعیت در انتخابات کنیم زیرا جامعه و حکومت ما مردمی است و هرچه مشارکت از ۱۰۰ درصد کمتر شود، یعنی حوزه مردمی ما تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

محسن داوری در خصوص سلامت انتخابات، گفت: اقتدار کشور ما در مردمی بودن آن است و تلاش کردیم سلامت در شعب را به‌گونه‌ای شفاف‌سازی کنیم که اعتماد مردم زیاد شود. غیر از ناظرین شورای نگهبان، ناظرین دیگر مانند دانش‌آموزان، نمایندگان کاندید، رسانه و مردم هم حضور دارند.

وی در خصوص شعب اخذ رأی حرم مطهر رضوی، تشریح کرد: ‌هم‌اکنون حرم مطهر رضوی بودم و در هیچ شعبه‌ای مشارکت کمتر از ۵۰ نفر نبود. همچنین باید گفت ۲۱ شعبه ثابت در حرم رضوی دایر است. 

فرماندار مشهد در خصوص شعب سیار نیز اظهار کرد: درصورت درخواست مردم برای شعب سیار که به منزل آنها برای اخذ رأی برود، می‌توانند با شماره 05132305 تماس حاصل کنند. ما محدودیت در ارسال شعب اخذ رأی سیار داریم، اما تیم جهادی وجود دارد که آدرس منازل را گرفته و با ماشین صندوق أخذ رای را به منزل می‌برند.

فرماندار مشهد گفت: نیاز است از سه قشر تشکر کنم، نخست مردم که از دقایق اول در پای صندوق رأی حاضر شدند. دوم رسانه‌ها که به خوبی حضور مردم را پوشش تصویری انجام دادند، البته که هنوز امکان به تصویر کشیدن بیشتر است. سوم برگزارکنندگان انتخابات که باز هم مردم هستند و در شرایط سرد و برودت هوا کمک کردند.

انتهای پیام
captcha