زن باید نقش‌آفرینی مؤثر اجتماعی داشته باشد
کد خبر: 4202035
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
آیت‌الله علیرضا اعرافی:

زن باید نقش‌آفرینی مؤثر اجتماعی داشته باشد

رئیس هیئت امنای جامعه‌المصطفی العالمیه در دیدار با جمعی از زنان فعال اجتماعی تصریح کرد: زن در نگاه جامعی که مبتنی بر منطق اسلامی است، باید نقش‌آفرینی و مشارکت اجتماعی داشته باشد.

آیت الله اعرافیبه گزارش ایکنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، رئیس هیئت امنای جامعه‌المصطفی العالمیه در دیدار با جمعی از زنان فعال اجتماعی تهران با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی، موقعیت و جایگاه زنان در جامعه ارتقا پیدا کرده است، گفت: امام(ره) نگاهی ویژه به ارزش‌های انسانی و اسلامی داشتند و بر همین اساس فضا و چارچوب متفاوت و نوینی ایجاد شد که پیشرفت و تعالی زنان را ممکن می‌کرد.

رئیس هیئت امنای جامعه‌المصطفی العالمیه تأکید کرد: کشور ما چندین کلان‌مسئله همچون مسئله معیشت، تورم، جمعیت، محیط زیست، سلامت‌ اداری و ... دارد که بی‌تردید باید در کانون توجه دستگاه‌ها باشد، در کنار این مسائل موضوعات و مطالبات زنان نیز باید از سوی خود آنان پیگیری شود و دستگاه‌ها این همه مسائل را در اولویت قرار دهند.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: زن در نگاه جامعی که مبتنی بر منطق اسلامی است، باید نقش‌آفرینی و مشارکت اجتماعی داشته باشد، در موضوع مربوط به زنان سرپرست خانواده نیاز به تدابیر و حمایت‌ قانونی و اجرایی داریم، متاسفانه در مسئله طلاق هم مشکلاتی وجود دارد و البته این مشکلات گریبان زن را بیش از مرد می‌گیرد. مجلس و دولت باید تدبیرهای متناسبی برای رفع این مشکلات بیندیشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: صرف‌نظر از مشکلاتی که در کشور وجود دارد، ضریب رشد علمی و تولید دانش و نقش آفرینی زنان، شاخص‌های بسیار امیدبخش و خوبی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: انقلابی به عظمت انقلاب اسلامی ایران با موج بزرگ بین‌المللی و تاریخی که ایجاد کرد، دستاوردهای بسیار بزرگ و عظیمی داشته و طبیعی است که در کنار این موج عظیم، مشکلاتی نیز داشته باشد که البته این مسائل با حضور فعال آحاد مردم و از جمله اثر گذاری بانوان و جامعه زنان ایران اسلامی برطرف خواهد شد.

انتهای پیام
captcha