انتشار چهل حدیث امام زمان (عج) به زبان اسپانیایی
کد خبر: 4201289
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱

انتشار چهل حدیث امام زمان (عج) به زبان اسپانیایی

کتاب چهل حدیث امام زمان (عج) به همت مؤسسه فرهنگی و هنری اندیشه شرق و با همکاری حوزه علمیه امام علی ابن ابیطالب (ع) به زبان اسپانیایی چاپ و منتشر شد.

انتشار چهل حدیث امام زمان (عج) به زبان اسپانیایی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه اندیشه شرق، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن ربانی از فعالان حوزه علمیه در آمریکای لاتین و مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری اندیشه شرق درباره چاپ این اثر و نیاز مسلمانان اسپانیایی‌زبان به شناخت معارف اهل بیت (ع) که جمعیتی بالغ بر 650 میلیون نفر در تمام جهان دارند، گفت: با توجه به این نیاز از اول سفر تبلیغی اینجانب به آرژانتین شناساندن مکتب اهل بیت (ع) برنامه‌ریزی شد و الحمدلله ادامه دارد.

وی ادامه داد: مظلومیت اهل بیت (ع) و مکتب ناب و مترقی آنان، شهادت ائمه (ع) در راه حق علیه باطل و تخریب مراقد مطهر آنان توسط وهابیت خائن و جنایتکار، وظایف ما را در این زمینه مضاعف می‌کند که با تلاش بیشتر به معرفی اهل بیت (ع) در بین اسپانیایی زبان‌ها  خصوصا به مردم آمریکای لاتین بپردازیم.

وی افزود: ذکر و یاد امام مهدی (عج) موجب برکت، تربیت و سعادتمندی است. دعای همگانی و جهانی برای سلامتی و ظهور امام زمان (عج) باعث تسریع در ظهور آن حضرت  خواهد شد.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در مناسبتی درباره موضوع مهدویت و اهمیت حفظ و ترویج آن در میان جهانیان فرمودند: این عقیده که همه‌‌ مسلمانان هم به آن معتقدند، مخصوص شیعه نیست. البته در خصوصیات و جزئیّاتش، بعضی فِرَق، حرف‌های دیگری دارند؛ اما اصل اینکه چنین دورانی پیش خواهد آمد و یک نفر از خاندان پیامبر چنین حرکت عظیم الهی را انجام خواهد داد و «یملأ اللّه به الارض قسطاً و عدلًا کما ملئت‌ جوراً و ظلماً»، بین مسلمانان متواتر است. همه، این را قبول دارند.

مدیر مؤسسه فرهنگی و هنری اندیشه شرق تصریح کرد: در سندی که من دیدم، بزرگان استعمار و فرماندهان استعماری توصیه می‌کنند که ما باید کاری کنیم که عقیده‌ به مهدویّت، به تدریج از بین مردم زایل شود! آن روز استعمارگران فرانسوی و انگلیسی در بعضی کشورهای مناطق آفریقایی بودند. البته فرقی نمی‌کند که استعمار از کجا باشد استعماگران خارجی، قضاوتشان این بود که تا وقتی عقیده‌ به مهدویّت در بین این مردم رایج است، ما نمی‌توانیم کشورهایشان را درست در اختیار گیریم!

وی ادامه داد: عقیده مهدویّت چقدر مهمّ است! چقدر خطا می‌کنند کسانی که به اسم روشن‌فکری و به عنوان تجدّدطلبی می‌آیند و عقاید اسلامی را بدون مطالعه، بدون اطّلاع و بدون اینکه بدانند چه‌کار می‌کنند، مورد تردید و تشکیک قرار می‌دهند! این‌ها همان کاری را که دشمن می‌خواهد، راحت انجام می‌دهند! امروزه میلیون‌ها نفر عاشق شیفته از سراسر دنیا دوست دارند امام زمان (عج) را بشناسند و زودتر ظهور امام را مشاهده نمایند تا از خوان گسترده معرفت و معنویت این امام شریف توشه بر گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ربانی گفت: بزرگان در رابطه با اما‌م کتاب‌های فراوانی نوشته‌اند ومردم ازآن استفاده زیاد معنوی، علمی، فرهنگی، سیاسی وعرفانی برده‌اند. مثلاً مرحوم نورى در بيان اسماء شريفه امام مهدی (عج)، با استناد به آيات، روايات، كتب آسمانى پيشين، تعبيرات راويان و تاريخ‌نگاران، تعداد 182 اسم و لقب را براى حضرت مهدی (عج) ذکر کرده است.

وی تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم در حد توان خود میراث علمی و معنوی اهل بیت (ع) را در جهان ترویج کنیم و قلوب غیر مسلمانان را نیز از این طریق به سمت اسلام ناب محمدی جذب کنیم. 

انتشار چهل دیث امام زمان (عج) به زبان اسپانیایی

انتهای پیام
captcha