مقابله جهاددانشگاهی با تزریق ناامیدی به جوانان
کد خبر: 4201101
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
مسلمی‌نائینی تشریح کرد:

مقابله جهاددانشگاهی با تزریق ناامیدی به جوانان

رئیس جهاددانشگاهی ضمن تشریح نقش جوانان در انقلاب اسلامی و برهه‌های حساس کشور، به تشریح اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه امیدآفرینی در میان جوانان پرداخت و گفت: وقتی جوانان ما در جریان پیشرفت‌های کشور قرار گیرند، نقشه دشمنان در ناامید کردن ایشان نقش بر آب خواهد شد.

حسن مسلمی نائینیحسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به روز جوان و ضرورت توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد امید به آینده در میان نسل جوان اظهار کرد: یکی از نیروهای اصلی در کشور جوانان هستند که از ابتدای انقلاب اسلامی نقش اصلی را در برهه‌های حساس کشور از جمله دفاع مقدس و ماندگاری انقلاب تاکنون ایفا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید این نکته را ارزش دانست و اقدامات مختلفی را برای جوانان انجام داد، گفت: مقام معظم رهبری تأکید فرمودند که باید نگاه دیگری به جوانان داشت؛ لذا باید نقش آن‌ها را در امور مختلف به ویژه در حوزه‌های مدیریتی و اجرایی در نظر گرفت و از ایشان به خوبی در این حوزه‌ها استفاده کرد.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به تعاملی که با قشر جوان دانشجو دارد، گفت:‌ به سبب این تعامل به خوبی واقف هستم که دانشجویان و جوانان با چه عشقی برای کشور فعالیت می‌کنند و اموری که به آنان سپرده می‌شود را به خوبی انجام داده و بسیار موفق عمل می‌کنند. مسئولیت هایی در زمینه‌های مختلف علمی، تحقیقاتی و ... به دانشجویان و جوانان سپرده می‌شود را به خوبی و در نهایت دقت و ظرافت به سرانجام می‌رسانند. ممکن است حتی انجام برخی امور تحقیقاتی و علمی بر روی کاغذ غیر ممکن باشد اما وقتی انجام آن به دانشجویان سپرده می‌شود، آن را به خوبی انجام داده و از غیر ممکن، ممکن می‌سازند.  

وی ادامه داد: لذا نقش جوانان، پیش از انقلاب اسلامی تا به امروز در کشور بسیار پررنگ و موفقیت‌آمیز بوده است. در جهاددانشگاهی نیز اقدامات متعددی در حوزه جوانان انجام می‌شود. یکی از این اقدامات در حوزه سازمان امور دانشجویان است که اقدامات متعددی در حال انجام است. یکی از این برنامه‌ها بازدید جوانان از دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف است. امروز دشمن به شدت به دنبال ناامید کردن جوانان از انقلاب اسلامی بوده و این مسئله را دنبال می‌کند که انقلاب دستاورد چندانی نداشته است. در همین زمینه یکی از اقدامات جهاددانشگاهی زمینه‌سازی برای بازدید جوانان از دستاوردهای جهاد به عنوان مولود انقلاب در تمامی زمینه‌هاست.

رئیس جهاددانشگاهی بیان کرد: وقتی جوانان ما در جریان پیشرفت‌های کشور قرار گیرند، نقشه دشمنان در ناامید کردن ایشان نقش بر آب خواهد شد. تشویق جوانان به کتاب‌های مختلف و حوزه‌های تحقیقاتی متعدد نیز از دیگر اقدامات جهاددانشگاهی برای جوانان است. جهاد همچنین، جوانان را تشویق می‌کند که در جریان دستاوردهای محققان جهاددانشگاهی که خود زمانی جوان بوده و امروز مملو از تجربه هستند قرار گرفته و با تحقیقات و طرح‌های ایشان آشنا شوند. 

وی تصریح کرد: بسیاری از محققان برتر جهاددانشگاهی همچون زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی که خدمات بزرگی را در حوزه ناباروری و سلول‌های بنیادین انجام داد، از جوانانی بودند که وارد عرصه علم و فناوری و خدمت به کشور شدند. یکی از عرصه‌های دیگری که جهاددانشگاهی از سال‌ها پیش بدان پرداخته، بهره‌گیری از جوانان در امور رسانه‌ای و خبرگزاری‌های جهاد یعنی ایسنا (خبرگزاری دانشجویان) و ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)‌ است که این خبرگزاری‌ها نیز با همت و تلاش جوانان راه‌اندازی شده‌اند.     

انتهای پیام
captcha