تحقق انتخابات سالم نیازمند اجرای 4 راهبرد رهبر انقلاب
کد خبر: 4200873
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
طحان‌نظیف در غرفه ایکنا در نمایشگاه رسانه‌های ایران مطرح کرد

تحقق انتخابات سالم نیازمند اجرای 4 راهبرد رهبر انقلاب

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به راهبردهای مقام معظم رهبری درباره انتخابات یعنی مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت، گفت: تمامی دستگاه‌ها باید به تحقق چهار راهبرد مدنظر مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات کمک کنند.

هادی طحان نظیفیهادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، در گفت‌و‌گو با ایکنا، به ویژگی‌های انتخابات سالم و حداکثری پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری رهبر معظم انقلاب اسلامی چهار راهبرد مهم در رابطه با انتخابات اعلام کردند که این چهار راهبرد جامعیت لازم برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در فضای امن و رقابتی را دارد.

طحان‌نظیف با اشاره به راهبردهای مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات یعنی مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت، ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها باید به تحقق چهار راهبرد مد نظر مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات کمک کنند. یک انتخابات خوب، مطلوب و در تراز جمهوری اسلامی انتخاباتی است که این چهار راهبرد را به همراه داشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: به توفیق الهی شورای نگهبان تعداد زیادی از افرادی که در این دوره ثبت نام کرده بودند را تأیید صلاحیت کرده که حدود 15 هزار نفر از 20 هزار نفر داوطلب را شامل می‌‌شود. این بدان معناست که تقریبا 73 درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شده‌اند که برای هر کرسی حدود 51 نفر می‌توانند به رقابت بپردازند. 

سخنگوی شورای نگهبان در پایان تصریح کرد: خیلی امیدوار هستیم که انتخابات در یک فضای رقابتی و اخلاقی برگزار شود و نامزدها بتوانند معرفی دقیقی از خود داشته باشند و با انتخاب نهایی مردم و با اراده و رأی مردم آنچه برای کشور مفید است محقق شود.

انتهای پیام
captcha