خودکفایی بیش از ۸۵ هزار مددجوی کمیته امداد در کشور
کد خبر: 4200077
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸

خودکفایی بیش از ۸۵ هزار مددجوی کمیته امداد در کشور

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از ابتدای امسال بیش از ۸۵ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد در سراسر کشور به خودکفایی رسیدند.

به گزارش ایکنا از قم، جعفر صباغیان، در جشن بلندای همت که به منظور خودکفایی ۱۰۰۴ خانوار تحت پوشش کمیته امداد قم، امروز ۲۶ بهمن‌ماه در مجتمع حضرت معصومه(س) برگزار شد، بیان کرد: توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان کمیته امام خمینی(ره) از اولویت‌های این نهاد و از مطالبات رهبر معظم انقلاب است که با جدیت دنبال می شود.

وی ابراز کرد: حفظ کرامت انسانی مددجویان از شروط اساسی است که در این زمینه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

صباغیان با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش جز مهمترین اهداف فعلی کمیته امداد امام خمینی(ره) است، گفت: بیش از ۶۰ درصد از این مددجویان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که باید برای آنان مشاغلی پیش بینی کرد تا در محیط خانه و کنار فرزندان خود مشغول باشند.

وی هدف از این مهم را دور نشدن از رسالت مادری‌ این زنان عنوان کرد و افزود: از اولویت‌های برنامه‌ریزی شده کمیته امداد، رسیدن به این هدف مهم است تا زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی بتوانند در منزل با شغلی آبرومند، برای خود و خانواده خود درآمدزایی داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: خودکفا شدن هزار و ۴ نفر از خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی قم امر بسیار مهمی است که با تلاش و همت مسئولان این نهاد در قم محقق شده است.

جذب 23 همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد سراسر کشور

مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی کشور نیز در این آیین طی سخنانی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۳ همت برای ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات به افراد واجد شرایط در سراسر کشور سرمایه جذب شد.

وی با اشاره به اینکه برای این منظور در ابتدا ۳۵ همت در نظر گرفته شده بود، گفت: برای سال آینده ۳۰ همت در نظر گرفته شده است که امیدواریم با حمایت بانک‌های عامل این رقم تامین شود.

در جشن بلندای همت از خانواده‌های شهیدان آقازاده، کریمی و مختارزاده، مدیران عامل بانک‌های برتر استان تجلیل شد.

تقدیر از کارآفرینان برتر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قم نیز از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

انتهای پیام
captcha