از افزایش شمار شهدای نوار غزه تا معلولیت 20 هزار نظامی صهیونیست
کد خبر: 4200071
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
آخرین تحولات فلسطین؛

از افزایش شمار شهدای نوار غزه تا معلولیت 20 هزار نظامی صهیونیست

افزایش آمار شهدای فلسطینی در نوار غزه به 28663 نفر، تأکید حزب‌الله بر فروپاشی رژیم صهیونیستی، معلولیت 20 هزار نظامی صهیونیست، مخالفت وزرای صهیونیست با تشکیل دولت فلسطین، جزئیات واکنش تل‌آویو به اصلاحیه حماس در خصوص آتش‌بس و شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت، آخرین خبرهای مربوط به اوضاع در سرزمین‌های اشغالی در چند ساعت اخیر فلسطین است.

به گزارش ایکنا، وزارت بهداشت نوار غزه آمار جدید شهدا و مجروحان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون را منتشر کرد.

بر اساس این آمار، شمار شهدای نوار غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا کنون به ۲۸ هزار و ۶۶۳ شهید و شمار مجروحان به ۶۸ هزار و ۳۹۵ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۹ جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه مرتکب شد که بر اثر آن ۸۷ نفر شهید و ۱۰۴ نفر دیگر زخمی شدند.

این وزارتخانه افزود که اجساد شمار زیادی از شهدا در زیر آوارها قرار دارد و نظامیان صهیونیست به نیروهای امدادی اجازه بیرون آوردن آنها و کمک به مجروحان را نمی‌دهند.

ازافزایش شمار شهدای نوار غزه به ۲۸۶۶۳ نفر تا معلولیت 20 هزار نظامی صهیونیست

سازمان ملل: انتقال ساکنان رفح به منطقه‌ای امن ممکن نیست

مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که تخلیه پناهجویان رفح و انتقال آنها به یک «منطقه امن» توهم است؛ زیرا هم‌اکنون در نوار غزه هیچ مکان امنی وجود ندارد.

ساعاتی پیش نیز سه کشور کانادا، استرالیا و نیوزیلند با انتشار بیانیه‌ای مشترک خواستار توقف جنگ و آتش‌بس فوری در نوار غزه شدند. در این بیانیه آمده است: نیاز مبرمی به آتش‌بس فوری در نوار غزه به دلایل بشردوستانه وجود دارد.

این کشورها به شدت نسبت به تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح ابراز نگرانی کردند. در این بیانیه آمده است که هرگونه عملیات نظامی در رفح فاجعه‌بار بوده و پیامدهای ویرانگری بر غیرنظامیان فلسطینی خواهد داشت.

دیروز چهارشنبه نیز اسپانیا و ایرلند برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع در غزه خواستار آتش‌بس فوری در این باریکه شدند و از کمیسیون اروپا خواستند پرونده «حقوق بشر» اسرائیل را بررسی کند.

دو کشور بر لزوم ادامه کار و حمایت از آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) تاکید کردند و افزودند که تعهد اتحادیه اروپا به حقوق بشر و کرامت انسانی نمی‌تواند استثنا داشته باشد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در این باره گفت که کشورش و ایرلند از کمیسیون اروپا خواسته‌اند تا میزان پایبندی اسرائیل به تعهدات حقوق بشری خود را بررسی کند.

این در حالی است که جنگ غزه در نتیجه مذاکرات جاری در قاهره با هدف دستیابی به توافقی که منجر به آتش بس و تبادل اسرا شود، وارد صد و سی و یکمین روز خود شده است، در حالی که شبح یک فاجعه انسانی بر سر رفح سایه افکنده است.

ازافزایش شمار شهدای نوار غزه به ۲۸۶۶۳ نفر تا معلولیت 20 هزار نظامی صهیونیست

حزب‌الله: مقاومت در مرحله قبل از پیروزی نهایی است

محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت وابسته به حزب الله در پارلمان لبنان تاکید کرد که فروپاشی رژیم صهیونیستی قطعی است، چرا که این رژیم روز به روز بیش از پیش نژادپرستی و غیر ممکن بودن همزیستی خود با نوع بشر را به اثبات می رساند.

وی که در مراسمی به مناسبت یادبود شهدای فرماندهان حزب الله لبنان سخنرانی می‌کرد، خطاب به شهدای مقاومت تاکید کرد که هزاران نفر از مبارزانی که شما آنها را باقی گذاشته‌اید، امروز در برابر اشغالگران ایستادگی می‌کنند تا بتوانند امنیت را برای کشور ما ایجاد کنند.

رعد با اشاره به تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان تاکید کرد که درد و رنجی که اشغالگران مسبب آن هستند و شهدایی که جان خود را تقدیم می‌کنند، ما را به سوی هدفی سوق می دهند که باعث درد و عذاب دشمن می‌شود.

وی امت اسلام را امت قهرمانی و قدرت در برابر دشمن دانست و با اشاره به تزلزل بیش از پیش رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ما در مرحله قبل از پیروزی نهایی قرار داریم.

حزب الله صبح دیروز بی‌سابقه‌ترین حملات خود را ضد مناطق نظامی در صفد انجام داد که در نتیجه آن یک صهیونیست به هلاکت رسید و هفت نفر دیگر نیز زخمی شدند.

شامگاه دیروز رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ساختمانی مسکونی در منطقه النبطیه در جنوب لبنان شماری غیرنظامی شهید و زخمی شدند. منابع لبنانی ساعتی پیش اعلام کردند شمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به شهر نبطیه در جنوب لبنان به ۱۱ نفر افزایش یافت.

ازافزایش شمار شهدای نوار غزه به ۲۸۶۶۳ نفر تا معلولیت 20 هزار نظامی صهیونیست

مقام سازمان ملل: تضعیف آنروا عواقب بسیار وخیمی خواهد داشت

فیلیپ لازارینی کمیساریای عالی آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) در اظهاراتی تاکید کرد که از بین بردن آنروا باعث تحقیر فلسطینیان توسط جامعه جهانی می‌شود.

وی ابراز داشت که اگر کمک‌های جدید وجود نداشته باشد، عملیات ما با فقدان شدید تامین مالی در ماه آوریل مواجه خواهد شد و از بین بردن آژانس باعث تحقیر ملت فلسطین از سوی جامعه جهانی خواهد شد و بر روند زندگی آنها تأثیر منفی خواهد داشت.

این مقام آژانس از رژیم صهیونیستی خواست تا در خصوص اتهاماتی که ضد کارمندان آنروا مطرح کرده با این آژانس همکاری کند و تمامی اطلاعات خود را برای آژانس ارسال کند.

وی در عین حال تاکید کرد که تضعیف آژانس و از بین بردن آن پیامدها و عواقب بسیار وخیم و منفی خواهد داشت.

لازارینی ادامه داد که تعلیق کمک ۱۵ کشور به آنروا بر تمامی عملیات‌ها و اقدامات و خدمات این آژانس تاثیر خواهد گذاشت.

این مقام آنروا از اقدام ایرلند و برخی دیگر از کشورهای اروپایی در ادامه کمک‌های مالی به آنروا استقبال و آن را پیامی برای سایر کشورها ارزیابی کرد.

کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئیس، فنلاند، استرالیا و کانادا که حدود ۶۰ درصد از بودجه سالانه آنروا به‌وسیله آنها تأمین می‌شود در اقدامی عجیب آن هم به فاصله تنها دو روز پس از رأی دیوان لاهه در رابطه‌با نسل‌کشی فلسطینیان توسط اسراییل تصمیم گرفتند از ارائه کمک به مردم غزه توسط آنروا خودداری کنند.

در شرایطی که بحران انسانی در غزه وخیم‌تر از هر زمان دیگری است، کمک‌رسانی به مردم به‌سختی و از طریق تنها یک گذرگاه مرزی انجام می‌پذیرد و باتوجه‌به محدودیت در ارسال کمک‌های غذایی و دارویی و نیز نابودی زیرساخت‌های بهداشتی که احتمال افزایش تلفات به دلیل بیماری و گرسنگی را نیز به‌موازات سیر صعودی تعداد قربانیان حملات مستقیم نظامی بالا می‌برد چنین اقدامی از جانب کشورهایی که حمایت مالی خود از آنروا را به حالت تعلیق درآورده‌اند تنها منجر به تسهیل شرایط برای نسل‌کشی فلسطینیان خواهد شد.

ازافزایش شمار شهدای نوار غزه به ۲۸۶۶۳ نفر تا معلولیت 20 هزار نظامی صهیونیست

معلولیت 20 هزار نظامی اسرائیلی

شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی نوشت که بخش بازپروری وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خود را برای پذیرش ۲۰ هزار نظامی معلول تا پایان سال جاری میلادی آماده می کند.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون بیش از ۵۵۰۰ مجروح از نظامیان ارتش در این بخش پذیرش شده‌اند. گزارش‌های موجود تاکید دارند که بیشتر زخمی‌ها از میان نیروهای ذخیره هستند و نظامیان بین ۲۱ تا ۳۰ سال، بالغ بر ۴۶ درصد از زخمی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. ۳۶ درصد از مجروحان صهیونیست نیز بین ۳۱ تا ۴۰ سال سن دارند و ۱۸ درصد از آنها نیز بالای ۴۰ سال سن دارند.

رسانه‌های اسرائیلی می‌افزایند که ۷۰ درصد از مجروحانی که در بخش بازپروری وزارت جنگ رژیم صهیونیستی پذیرش شده‌اند، از میان نیروهای ذخیره هستند و ۷ درصد از نظامیان از نیروهای دائمی بوده و ۱۰ درصد نیز سربازانی هستند که بعد از مجروحیت، از خدمت مرخص می شوند.

بر اساس آمارهای رسمی رژیم صهیونیستی تاکنون بالع بر ۵۶۵ نظامی صهیونیست در جنگ اخیر غزه به هلاکت رسیده‌اند. این در حالی است که بسیاری از شواهد از جمله اذعان رسانه‌های صهیونیست، آمار واقعی تلفات و جراحت‌های نظامیان صهیونیست را بسیار بیشتر از این اعداد ارزیابی می کنند.

فزایش خطوط تماس با نیروهای دشمن صهیونیست و گسترش شانس موفقیت در عملیات نفوذ و غافلگیری دشمن از طریق تکمیل عملیات رصد و جمع‌آوری اطلاعات بین نیروها به علاوه توزیع نقش‌ها و کارکردها بین نیروهای عملیاتی و مشخص بودن مسیرهای نفوذ دشمن و محورهای عملیاتی آنها و تاکتیک‌های آنها در نزد نیروهای مقاومت باعث افزایش تلفات و خسارت‌های انسانی ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

ازافزایش شمار شهدای نوار غزه به ۲۸۶۶۳ نفر تا معلولیت 20 هزار نظامی صهیونیست

مخالفت وزرای صهیونیست با تشکیل دولت فلسطین

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه افراطی رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو، امروز پنجشنبه طی سخنانی به گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌هایی همچون روزنامه واشنگتن پست و روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت درمورد طرح آمریکایی‌ها برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی واکنش نشان داد.

این وزیر صهیونیست گفت: ما تحت هیچ شرایطی با این طرحی که درواقع به فلسطینی‌ها می‌گوید به خاطر کشتار وحشتناکی که علیه ما به راه انداختند مستحق پاداش هستند و این پاداش، تشکیل کشور فلسطینی به پایتختی قدس است، موافقت نخواهیم کرد.

وی افزود: تشکیل کشور فلسطین، تهدیدی موجودیتی برای اسراییل است. من امروز در نشست شورای سیاسی و امنیتی خواستار اتخاذ تصمیمی صریح و بدون ابهام مبنی بر مخالفت اسرائیل با تشکیل کشور فلسطین که به معنای اعمال تحریم بر بیش از نیم میلیون شهرک‌نشین اسراییلی است، شدم.

این وزیر افراطی صهیونیست تصریح کرد: من از بنیامین نتانیاهو و بنی‌گانتس و گادی آیزنکوت و همه وزرا انتظار حمایت روشن در این زمینه دارم.

«ایتمار بن گویر» از دیگر وزرای فاشیست کابینه نتانیاهو و وزیر امنیت داخلی اسراییل نیز گفت: دنیا می‌خواهد برای فلسطینی‌ها کشور تشکیل دهد اما این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

«عمیحای شیکلی» یکی دیگر از وزرای صهیونیست وابسته به حزب نتانیاهو هم اعلام کرد: اگر آمریکا به دنبال تشکیل کشور فلسطین است پس باید آن را با اقدامات یکجانبه مانند لغو توافق‌نامه اسلو تهدید کنیم.

این لفاظی‌های وزرای صهیونیست بعد از آن بود که اخیرا رسانه‌های آمریکایی از طرح این کشور برای تشکیل کشور فلسطین خبر دادند که شامل یک جدول زمانی برای تشکیل کشور فلسطین است و طی روزهای آینده از آن رونمایی خواهد شد.

درحالی که آمریکایی‌ها سعی دارند با ادعای تشکیل کشور فلسطین، یک فریبکاری جدید علیه مردم این سرزمین انجام دهند و همانند اتفاقی که در جریان انتفاضه دوم رخ داد، با وعده‌های واهی فلسطینی‌ها را وادار به عقب‌نشینی ‌کنند، مقاومت فلسطین اعلام کرده که زیر بار این فریبکاری‌ها نخواهد رفت و مردم فلسطین هم در دام آمریکا و سایر حامیان صهیونیسم که تنها منافع اشغالگران را در نظر می‌گیرند نخواهند افتاد.

ازافزایش شمار شهدای نوار غزه به ۲۸۶۶۳ نفر تا معلولیت 20 هزار نظامی صهیونیست

جزئیات واکنش تل‌آویو به اصلاحیه حماس در خصوص آتش‌بس

منابع مقاومت اسلامی فلسطین جزئیاتی از واکنش رژیم صهیونیستی به اصلاحیه حماس در خصوص مذاکرات آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا را که مبتنی بر ۳ مرحله بود، اعلام کردند.

بر اساس واکنش اسرائیلی‌ها نسبت به اصلاحیه حماس، طرح مذکور باید سه مرحله‌ای بوده و در مرحله اول آتش بس ۳۵ روزه به همراه ۷ روز بیشتر مطرح می‌شود و مرحله دوم ۳۰ روزه خواهد بود و مرحله سوم زمانبندی مشخصی ندارد.

در جزئیات طرح اسرائیلی‌ها برای مرحله اول بویژه در زمینه عقب نشینی نیروهای اسرائیلی آمده است که اسرائیلی‌ها واژه «مناطق مملو از جمعیت» را به جای واژه «مناطق مسکونی» انتخاب کرده اند، به این معنا که اسرائیلی‌ها از تمامی مناطق مسکونی عقب نشینی نمی‌کنند، بلکه از مناطقی عقب نشینی می‌کنند که بنابر تعریف خود آن را مملو از جمعیت می‌دانند.

در واکنش تل‌آویو همچنین عبارت فعال سازی مجدد بیمارستان‌ها به جای بازسازی مجدد آنها آمده است و منع آمد و شد هواپیماهای جنگی اسرائیل نیز تنها برای ۶ ساعت در روز مطرح شده و محدودیتی برای هواپیماهای شناسایی قید نشده است.

صهیبونیست‌ها در خصوص مجروحان فلسطینی اعلام کرده‌اند که تنها با خروج مجروحان بالای ۵۰ سال آنهم تنها ۵۰ نفر در روز موافقت می‌کنند.

در زمینه عملیات تبادل اسرا نیز رژیم صهیونیستی آزادی ۳ اسیر فلسطینی در برابر هر اسیر صهیونیست را مطرح کرده و آزادی تمامی اسرای فلسطینی در برابر اسرای صهیونیست را نپذیرفته است.

در خصوص جزئیات مرحله دوم، اسرائیلی‌ها معتقدند که تبادل اسرا در این مرحله انجام می‌شود و در خصوص تعداد اسرای تبادل شده و نحوه بازگشت آوارگان به مناطق مسکونی خود باید مذاکره شود. بر اساس دیدگاه مذاکره کنندگان صهیونیست، این مرحله شامل عقب نشینی نیروهای اسرائیلی نمی‌شود.

مرحله سوم در طرح صهیونیست‌ها برای آتش بس نیز مانند طرح پیشنهادی نشست پاریس تدوین شده است.

منابع آمریکایی و اسرائیلی به سایت صهیونیستی والا گزارش دادند که مشکل اصلی در مذاکرات تعداد بالای اسرای فلسطینی است که باید آزاد شوند.

ازافزایش شمار شهدای نوار غزه به ۲۸۶۶۳ نفر تا معلولیت 20 هزار نظامی صهیونیست

شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت

نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت که این کشور شکایت فوری خود را به شورای امنیت سازمان ملل متحد بعد از تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان ارائه خواهد کرد.

در همین رابطه شبکه المیادین اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از صبح امروز حملات جدیدی را در منطقه وادی السلوقی واقع در جنوب لبنان ترتیب داده‌اند.

بر اساس این گزارش جنگنده‌های صهیونیست اطراف منطقه مجدل سلم را نیز موشک باران کرده‌اند.

خبرنگار المیادین همچنین گزارش می‌دهد که عملیات جمع آوری آوار ناشی از ویرانه‌های حمله دیروز موشکی رژیم صهیونیستی به ساختمانی در منطقه النبطیه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha