انتخابات عزت مردم است
کد خبر: 4199836
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
خطیب جمعه تهران:

انتخابات عزت مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: انتخابات حق و عزت مردم است. انتخابات دوام در برابر فشارها و زمینه تحول‌‌خواهی همیشگی شما است. انتخابات تأمین امنیت روانی و فرهنگی و سیاسی منطقه است. انتخابات برای دشمن خار چشم است و برای دوستان نورچشم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، امروز 27 بهمن‌ماه در خطبه اول نماز جمعه که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با دعوت خود و نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی گفت: در خطبه نخست بر سر سفره سوره حمد قرار گرفته‌ایم و تاکنون درهایی از این دریای خروشان نصیب ما شده است. «صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ» مسئله انعام و کلمه نعمت به معنای خوشگواری زندگی است. در لغت گفته‌اند «آدم هنگامی که زندگی‌اش گوارا است و حالش خوش است، این نعمت است».

وی افزود: خدای متعال در سوره مبارکه حمد بندگان را مفتخر کرده است که خدایا، ما را به صراط مستقیم راهبر و رهنمون باشد. «أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ» عطف بیان است. یعنی باید بدانیم راه «أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ» کدام است و افرادی که از این نعمت برخوردار می‌شوند چه کسانی هستند. مرحوم شیخ بهایی نعمت‌ها را به اقسامی تقسیم می‌کند و می‌گوید؛ نعمت دو جنس ظاهری و باطنی است.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: نعمت‌های ظاهری و باطنی یا کسبی و اکتسابی هستند و یا موهبتی هستند که خداوند به هرکسی بخواهد عنایت می‌کند. از خداوند می‌خواهیم در نعمت‌های دنیوی، نعمت برای عموم افرادی که در این دنیا زندگی می‌کنند هم موهبتی باشد و هم روحانی باشد. خدای متعال در وجود انسان‌ها، «نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي»، اگر ما انسان‌ها می‌دانستیم که خداوند چه مقدار از نور خود در وجود ما قرار داده است، روحمان در جسممان قرار نمی‌گرفت.

صدیقی در ادامه با اشاره به اینکه عقربه مرگ در اختیار ما نیست، ادامه داد: اجل و ملک‌الموت در وقتش به سراغ انسان‌ها می‌آید. خداوند چیزی از نشئات اسمای حسنای خود در وجود انسان‌ها قرار داده است که بعد از آنکه مأموریت زندگی دنیایی‌اش تمام شد، خداوند توفی می‌کند «اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حِينَ مَوْتِهَا» و از آن حقیقت انسانیت انسان چیزی باقی نمی‌گذارد. آنچه باقی می‌ماند بدن جسمانی است که در قبر قرار داده می‌شود. این نعمت موهبتی است.

وی با اشاره به عنایت نعمت عقل، بیان کرد: خداوند بشر را ممتاز کرده است به نعمت عقل. خداوند دو حجت در میان مردم دارد؛ یک حجت باطنی و دیگری حجت ظاهری است. حجت ظاهری امام زمان(عج) است و حجت باطنی که اگر از آن بهره نگیریم در روز قیامت با داشتن چنین چراغی بیراهه رفته باشیم، عقل است.

حجتالاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز، با اشاره به حضور حماسی مردم در 22 بهمن امسال، گفت: مردم زمان‌‌شناس، دشمن‌‌شناس و ولایت‌‌مدار ما در حضور حماسی خود کم نگذاشتند؛ این حضور ویژگی‌‌هایی داشت. براساس آمارهایی که کارشناسان از تمام روستاها و شهرستان‌‌ها اعلام کردند؛ امسال سطح مشارکت و درصد شرکت‌‌کنندگان در اغلب استان‌‌ها و شهرستان‌‌ها، بیشتر از سنوات گذشته بوده است. این پیام‌‌های بسیاری دارد و دشمن را عصبانی می‌‌کند. این استقامت، بصیرت و تو دهنی‌‌زدن به تمام بوق‌‌های استکبار و نفاق‌‌ها بود. حضور مردم، حضور اقتدارمدارانه و عزت‌‌ساز و مقابله صریح با جبهه تبلیغاتی معاندان و شیطنت دشمن بود.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: نکته دیگر در سالروز جشن پیروزی انقلاب اسلامی و جشن تجدیدمیثاق با امام شهدا و ولایت، تنوع حاضران در راهپیمایی بود. هم زنان در سطح وسیع مثل تمام عرصه‌‌ها ایفای نقش کردند و هم مردان و هم جوانان و نوجوانان ایفای نقش کردند. دهه هشتادی‌‌ها، نودی‌‌ها حضور چشمگیری داشتند. این نسل امیدهای آینده ما هستند که با وجود اینکه امام راحل را ندیدند و ایام هشت سال جنگ تحمیلی را درک نکردند اما خون شهدا بیدارکننده فرزندان شما بود. نسل نوجوان راه شما را می‌‌روند و همچنان فرزندان انقلاب و حافظان نظام و حامیان مکتب و پاسداران خون شهدا هستند.

صدیقی با بیان تحقق وعده خدا در صورتی که ایشان را یاری کنید «إِنْ تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ»، گفت: سلاح تبلیغاتی دشمن بسیار پرحجم است. شبانه روز توپخانه تبلیغات دشمن قلب جوانان و مردم را هدف گرفته است. با وجود همه این تبلیغات می‌‌خواهند مردم را از نظام و مسئولان مأیوس کنند و میان مردم و مسئولان فاصله بی‌اندازند و با وجود این حجم تبلیغات بیرونی‌ها و نظریات غرب‌گرایان داخلی کشور برای دلسردی مردم، همه به میدان آمدند.

وی افزود: از سوی دیگر مشکلات اقتصادی مردم قابل انکار نیست. مردم ما مشکل گرانی، مسکن، مشکلات عدیده‌‌ای در زندگی دارند و دنیای کفر به قول خودشان، فشارهای فلج‌‌کننده‌‌ای به ما وارد کرده‌اند اما ما با مقاومت از فشارها عبور کردیم. در برابری این همه فشارها مردم با بصیرت به میدان آمدند تا بگویند، ما مشکلات و قصورها را می‌دانیم اما ما صاحب انقلاب و پاسدار انقلاب مان هستیم. با شهدا، امام شهدا و نایب امام زمان(عج) مقام معظم رهبری، عهد بسته‌ایم و از انقلاب حمایت و از ولایت اطاعت می‌‌کنیم.

عقیده ملت بر الهی بودن انقلاب اسلامی

صدیقی تصریح کرد: موضوعی که برای مردم ما عقیده، باور و تجربه است، این است که این انقلاب الهی است، انقلاب اسلامی، استمرار بعثت نبی مکرم(ص) است. آیه‌‌ای که مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام در روز مبعث رسول الله(ص) بیان کردند آیات سوره مبارکه جمعه بود. خداوند متعال سه نقش یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ، وَ یُزَکِّیهِمْ و یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ را برای پیامبر(ص) بیان کرده است. اما روشن‌‌ترین دلیل این است که بعثت، حادثه تاریخی نیست که تمام شده باشد. بلکه چشمه جوشانی است که تمام نسل‌‌ها تا قیامت باید از این چشمه حیات بگیرند و زندگی طیبه داشته باشند و در برابر شیاطین با قدرت بایستند.

وی ادامه داد: امروز نیز پیام پیامبران از طریق، جانشین آنها ائمه اطهار(ع) و در دوران غیب نایب امام زمان(عج)، ولایت‌فقیه مقام معظم رهبری، نایب امام زمان(عج) هستند، به ما منتقل می‌شود. مقام معظم رهبری صدای رسای پیامبر را برای نجات بشیریت از انواع اسارت‌ها، پلیدی‌‌ها و پلشتی‌‌ها به گوش جهانیان می‌‌رساند. انقلاب اسلامی ایران جوشش جدیدی از بعثت خاتم انبیا(ص) بود. انقلاب اسلامی در مسیر رشد است و هرگز دشمان نمی‌‌توانند این صدا را خاموش کنند.

خطیب حمعه تهران ابراز کرد: این بعثت مستمر نبوی که در ایران درخشید و تجلی بعثت نبی مکرم اسلام(ص) از آستین امام راحل درخشید. تمام قدرت‌های شرقی و غربی حساس شدند و خواستند این نور را در داخل کشور خاموش کنند اما نه تنها خاموش نشد بلکه این نور مرزها را در نوردید.

وی افزود: امروز لبنان، سوریه عراق، یمن قهرمان و غزه زنجیره مستحکمی است که قدرت ادعایی شیطان بزرگ و سران حکومت‌‌های اروپایی را به چالش کشیده است. شما امروز می‌بینید یمن قهرمان چگونه به شریان‌‌های اقتصادی اسرئیل ضربه‌‌های مهلک وارد کرده است. آمریکا و انگلیش مستقیما وارد جنگ شدند اما نتوانستند هیچ غلطی کنند.

صدیقی ادامه داد:حزب الله لبنان با رهبری این سید متصل به قرآن و شاگرد راستین امامین انقلاب، چگونه با درایت و حکمت پایگاه‌‌های اسرائیل را یکی پس ازدیگری در نهایت دوراندیشی و آرامش فلج می‌‌کند. این عراق ما است که امروز به میدان آمده است. امروز مرجعیت عراق، حشد الشعبی و گروهای انقلابی و دولت عراق، یکصدا در کنار مردم غزه در هجوم به قلب دنیای کفر مشترک هستند و با شجاعت پایگاه‌‌های نظامی آمریکا را در نقاط مختلف منطقه هدف قرار می‌‌دهند و این مستکبر مانند برف آب می‌شود و به همین زودی مشخص می‌شود حق همیشه پیروز است و باطل از بین رفتنی است.

انتخابات؛ خار چشم دشمن و نور چشم دوست

وی در ادامه سخنانش با اشاره به مسئله انتخابات و تأکید بر جهاد تبیین، افزود: انتخابات حق شما است. انتخابات عزت شما مردم است. انتخابات دوام شما در برابر فشارها است. انتخابات زمینه تحول‌‌خواهی همیشگی شما است. انتخابات تأمین امنیت روانی و فرهنگی و سیاسی منطقه است. انتخابات برای دشمن خار چشم است و برای دوستان نورچشم است. لذا انتخابات تا ادامه دارد نشان می‌‌دهد ملت در حیات سیاسی و اجتماعی مرگ پذیر نیست و زنده است و هنگامی که جامعه بمیرد نمی‌‌تواند قدرت اجتماع داشته باشد.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: اجتماع عظیم شما، جوشش حیات شما و علامت زنده بودن شما است و ملت ما آگاهی یافته‌اند که سرنوشت خود را باید خود رقم بزنند. «إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا» خدای متعال راه کج و درست را در مقابل پای شما قرار داده است اما شما راه دین و ولایت و راه عزت را دیدید.

اسلامیت جمهوریت را بیمه می‌کند

وی با تأکید بر اینکه نظامی که با رأی قاطبه مردم به عنوان جمهوری اسلامی نامگذاری شده است دو پایه دارد یک پایه آن جمهوریت و پایه دیگر آن اسلام است، افزود: اسلامیت - جمهوریت را بیمه می‌کند اگر جمهوریت نباشد احکام اسلام زمینه اجرا پیدا نمی‌کند و ولایت قوام در مرحله نفوذ داخلی و بین‌المللی نخواهد داشت. حضرت علی(ع) رهبر بود اما چون اعتقاد به ولایت ایشان نبود، نفوذیان و منافقان توانستند لشکر حضرت علی(ع) را متلاشی کنند و ایشان مبتلا به غربت کنند. این تجارب تاریخی از شما اجتماع بصیری به وجود آورده است. لذا تشخیص شما بر این است که حفظ استقلال، عزت و مقابله با تهاجم خونخواران در گروه حضور حماسی شما در عرصه‌های مختلف است. دشمنان با این ملت بغض دارند و اگر ببیند ملت متلاشی است به سراغ اهداف خود می‌روند.

صدیقی با تأکید بر اینکه انگیزه حضور در صندوق انتخابات، انگیزه عقلانی، شرعی، سیاسی، بصیرت ولایتمدارانه است، بیان کرد: این چه منطقی است که چون مشکلات داریم در انتخابات شرکت نکنیم؟! انتخابات نفس جدید، تحول جدید و ارتقای توانایی کشور است لذا مردم می‌فهمند که حضورشان گره‌‌گشا و پشتوانه خدمت خدمتگزاران و دولت است. این حضور شما دلگرمی است و مسئولیت مسئولان را سنگین‌‌تر می‌‌کند.

وی با تأکید بر اینکه کم حضوری شما باعث مشکلات دیگر، اشتباهات محاسباتی دشمن و تحمیل هزینه‌های جدید از سوی دشمن به شما است، گفت: اگر می‌‌خواهید دشمن را مأیوس کنید و خدمتگزاران را تحکیم و دلگرم کنید، همه در انتخابات شرکت کنید حتی آنهایی که انگیزه مذهبی و معنوی ندارند. آسایش و امنیت در مسیر انتخابات از اول انقلاب تا کنون بوده و هست.

اقتدار ایران در انتخابات

صدیقی با تأکید بر اینکه در تمام کشورها مشکلات وجود دارد، افزود: کشور شما، کشور نبی مکرم اسلام(ص)، اهل‌بیت(ع) و امام زمان(عج) و  زیر خیمه کشتی نجات است. مشکلات کشور ما قابل مقایسه با مشکلات سایر کشورها نیست. اطمینان دارم مردم بصیر، آگاه و رشید ما به ویژه رأی‌ اولی‌‌ها با اقتدار در انتخابات مشارکت خواهند داشت.

خطیب جمعه تهران در پایان حرکت انقلاب به سمت بیداری جهان علیه ظالم و بیداری جهان علیه جنایت اسرائیل در غزه و فلسطین است، گفت: شما خط شکن و پیشقراول هستید و شما باید زیر پرچم ولایت‌ فقیه، پرچم فتح را بدست امام زمان(عج) برسانید و در انتخابات همانطور که در راهپیمایی 22 بهمن بهتر از سال قبل درخشیدید، مشارکت قوی و مقتدرانه خواهید داشت چرا که کشور مقتدر و حماسی در برابر دشمنان مایه رشد بیشتر و یأس دشمنان قرار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha