سیمای گیلان تجلی وفاداری به نظام است
کد خبر: 4199177
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
آیت‌الله سیداحمد خاتمی:

سیمای گیلان تجلی وفاداری به نظام است

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: مردم گیلان از نسل شهید کوچک خان جنگلی هستند، نسلی که بعد از سال‌ها از شهادت سردار جنگل، این چنین در میدان وفاداری و عشق به ولایت در صحنه حاضر شدید، از دیرباز سیمای گیلان، سیمای وفاداری به نظام است.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان امروز، 22 بهمن‌ماه در ویژه‌برنامه سالروز پیروزی انقلاب در میدان شهدای ذهاب(شهرداری) رشت ضمن قدردانی از حضور باشکوه گیلانی‌ها در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: سلام بر گیلان، سلام بر این همه شور و اشتیاق و وفاداری، سلام بر گیلانیان عزیز که نهم دی سال 1388 یک روز جلوتر از کشور بپا خواستند و ولایتمداری خود را در حساس‌ترین لحظه نشان دادند و ابراز کردند، شعاری که آن روزی دادید «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» شعار حیات بود.

وی افزود: مردم گیلان ثابت کردند که از نسل شهید کوچک خان جنگلی هستند، نسلی که بعد از سال‌ها از شهادت سردار جنگل، این چنین در میدان وفاداری و عشق به ولایت در صحنه حاضر شدید، بر این اساس از دیرباز سیمای گیلان، سیمای وفاداری به نظام است این آمدن‌ها و این ایستادن‌های شما برگرفته از پنج عنوان قرآنی است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به آیه 62 سوره نور «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَىٰ أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّىٰ يَسْتَأْذِنُوهُ ...»، گفت: حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن امر جامع است، امر جامع یعنی حضور مردم لازم است این حضور بالاترین پشتوانه برای نظام اسلامی است و داوم نظام و انقلاب یعنی شما و این شما صاحب انقلاب هستید.

حضور در راهپیمایی رأی «آری» مجدد به نظام عالی اسلامی است

آیت‌الله خاتمی با اشاره به آیه 120 سوره توبه «َلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ»، تصریح کرد: هر لحظه که اینجا ایستادید مصداق امر صالح است و هر آنچه از ثواب که نماز، حج، روزه و غیره دارد، این گام های خداپسندانه شما هم دارد.

وی با بیان اینکه شما با حضورتان در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، پرچم دین و خدا را بلند کردید، افزود: این آمدن شما بیعت با امام راحل، شهدا و شهید حاج قاسم است که از ایران به حرم تعبیر کرد، لذا شما با آمدن‌تان با شهدا بیعت کردید. این پرچم شهدا در اهتزاز است، ملت نمی گذارد این پرچم زمین بماند.

عضو فقهای شورای نگهبان با تأکید بر اینکه این آمدن شما رأی «آری» مجدد به نظام عالی اسلامی است، گفت: نسل امروز با این راهپیمایی اعلام کردند اگر ما هم در سال 57 بودیم آن روز به جمهوری اسلامی «آری» می‌گفتیم.

وی با بیان اینکه سلام و درود خدا بر شما که این حماسه بزرگ را آفریدید آنهایی قدر این انقلاب را می‌دانند که طاغوت را شناخته باشند، تأکید کرد: دین ستیزی، استقلال ستیزی، آزادی ستیزی، اخلاق و عفت و حیا ستیزی، مردم ستیزی از ویژگی‌های طاغوت بود.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: طاغوتیان 57 سال نفس‌ها را بریده بودند به ساواک می‌گفتند مخالفان را تا مرز کشتن بزنید، اکنون این جلادان سر بر آوردند که ما شکنجه نمی‌کردیم، رؤسای ساواک جنایتکارانی بودند که نام آن وحشی‌ها، شکنجه بود و الان می‌گویند ما شکنجه نمی‌کردیم! در حالی‌که تعداد زیادی را زیر شکنجه کشتند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اخلاق، عفت و حیاستیزی در طاغوت، گفت: در مقوله اینها پاکیزیگی و عفت معنا نداشت، جلادها در خاطراتشان که در کتاب «دربار به روایت دربار» آمده گفتند مردم در ایران دست و صورت شستن بلد نبودند پدرم(رضاشاه) به آنها یاد داد!

راهپیمایی 22 بهمن بیانگر شکر نعمت آزادی و حاکمیت دین است

وی بیان کرد: آنها برای رأی مردم ارزش قائل نبودند، نمایندگان مجلس از طریق لیست ساواک انتخاب می‌شدند، در 57 سال حکومت سیاسی جلادان اصلا «رأی» معنا نداشت. نسل بعد از انلاب بدانید در دوره قاجار هم همین بود، مسئولین قاجار وقتی می‌خواستند از چیزی تعریف کنند نوکری مردم در نظر آنها ارزش بود اما «آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت».

آیت‌الله خاتمی با اشاره به آیه 20 سوره مائده «وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ يَا قَوْمِ اذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ جَعَلَ فِيكُمْ أَنْبِيَاءَ وَجَعَلَكُمْ مُلُوكًا وَآتَاكُمْ مَا لَمْ يُؤْتِ أَحَدًا مِنَ الْعَالَمِينَ»، تصریح کرد: حضور شما در راهپیمایی بیانگر شکر نعمت آزادی، استقلال، حاکمیت دین و مردم بر سرنوشت‌شان بوده و این نعمت بسیار بزرگی است.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: بر اساس آیه 7 سوره ابراهیم «وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ ۖ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ» شرط ماندن نعمت‌ها شکر است. شکر نعمت، نعمت را نگه می‌دارد و کفران آن، نعمت را از بین می‌برد.

امام جمعه موقت تهران حضور مردم آگاه در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را مصداق شکر نعمت دانست و بیان کرد: دومین یا سومین باری است که در یوم الله 22 بهمن را در جمع مردم گیلان هستم، اما امسال را بسیار با شکوه‌تر دیدم، تعبیر باشکوه‌تر مبالغه نیست، این آمدن شما شکر این نعمت خداست؛ دومین شکر ملی حضور همین شکوه و عظمت در انتخابات 11 اسفند امسال است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: گیلانیان غیور و انقلابی، دشمنان شما یعنی همان جنایتکار سلطنت طلب و استکبار آمریکا به دنبال این هستند که انتخابات 11 اسفندماه امسال را تبدیل به رفراندوم ضد نظام کنند، لذا بیدار باشید. به صراحت می‌گویم می‌خواهند پای صندوق رأی نیایید و حضورتان کمرنگ باشد. ان‌شاءالله در 11 اسفندماه پرشور و باشکوه در انتخابات مثل امروز شرکت می‌کنیم.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: شکر این نعمت حضور باشکوه پای صندوق رأی است، به تعبیر مرحوم آیت‌الله مشکینی «صبح روز انتخابات وضو بگیرید و با نیت احیای راه شهیدان» پای صندوق رأی بیایید و اصلح را برگزینید، پیام حضور شما در 11 اسفند این است که ما تا آخرین نفر، نفس و قطره خون پای این نظام اسلامی ایستاده‌ایم.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: خوبان امت، این راهپیمایی یک تتمه و تکمیل دارد، حضور پای صندوق رأی تکمیل این راهپیمایی است، همانگونه که با شکوه در راهپیمایی شرکت کردید در انتخابات هم شرکت کنید. 

انتهای پیام
captcha