حراست از آبراه‌های جغرافیایی رسالت مهم نیروی دریایی است
کد خبر: 4198174
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲

حراست از آبراه‌های جغرافیایی رسالت مهم نیروی دریایی است

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان حضور فیزیکی و حراست از آبراه‌های جغرافیایی را رسالت مهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: قدرت امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آبراه‌های جهانی در تاریخ سابقه نداشته است.

دیدار امیردریادار ایرانی با نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز، 16 بهمن‌ماه در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز بسیار تفاوت با نیروی دریایی گذشته دارد و هرچه قدر که جلوتر می‌رویم شاهد پیشرفت‌ها، شکوه و عظمت این نیرو هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه قدرت امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آبراه‌های جهانی در تاریخ سابقه نداشته است، افزود: این قدرت در سایه ولایت‌فقیه به منصه ظهور رسیده است و حضور جدی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریا و سفر دور دنیای این نیرو نشان‌دهنده اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اقتدار و ایستادگی یمن مقابل دشمنان تصریح کرد: یمن نیز در سایه قدرت جمهوری اسلامی، مستقل شد و امروز مقتدرانه مقابل دشمن در آبراه‌ها ایستادگی می‌کند و جمهوری اسلامی باید به خودش ببالد.

امام جمعه رشت با اشاره به پیام آمریکایی‌ها به ایران مبنی بر اینکه به حوادث غزه ورود نکنیم، گفت: این پیام‌ها نشان می‌دهد که از ورود ایران هراس دارند اما از سوی دیگر، ایستادگی و مقاومت مردم غزه مقابل دشمن هم ستودنی است و دشمن را به ستوه آوردند و آمریکایی‌ها هم درمانده شدند.

وی حضور فیزیکی و حراست از آبراه‌های جغرافیایی را رسالت مهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: رهبری در سخنرانی خود، مسئله اقتصاد دریامحور را مطرح کردند و با توجه به بیانات ایشان، انتظار می‌رود تحصیل کرده‌های نیروی دریایی ارتش در بهره‌برداری از منافع دریا هم کمک‌کننده و نقش‌آفرین باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه دریا منافع فراوانی دارد و می‌تواند سهم مهمی در اقتصاد کشور داشته باشد، افزود: سایر کشورها بهره‌برداری زیادی را از منافع و منابع دریا داشته‌اند اما ایران در این حوزه بهره‌برداری کافی را نداشته است و با توجه به تأکیدات رهبری، انتظار می‌رود اقدام جدی در این زمینه صورت گیرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه سفرهای دریایی بر خلاف زمینی، بسیار سخت هستند، گفت: به همین خاطر است که اجر شهدای دریا دوچندان است.

انتهای پیام
captcha