انگیزه جهادی و انقلابی راه حل مشکلات داخلی است
کد خبر: 4197805
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
امام جمعه کرمان:

انگیزه جهادی و انقلابی راه حل مشکلات داخلی است

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی توانسته در رده ۱۰ کشور برتر جهان در عرصه‌های مختلف به ویژه علمی و فناوری قرار بگیرد، گفت: البته مشکلات خارجی و داخلی وجود دارد که باید با انگیزه جهادی و انقلابی بر مشکلات داخلی فائق آییم.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان صبح امروز، ۱۵ بهمن‌ماه در شورای اداری کرمان ضمن گرامیداشت یاد شهدا و تبریک دهه فجر، اظهار کرد: در روزهایی قرار داریم که امام راحل توانست ارتباط امت و امام را در سایه اسلام به بهترین وجه ممکن به تصویر بکشد و نتیجه آن انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در ۲۲ بهمن انقلابی بزرگ و سرنوشت ساز رقم خورد، افزود: از سال ۱۳۵۷ تاکنون کشور دارای پیشرفت‌های بسیار و تعجب‌انگیز شد و جمهوری اسلامی توانست در رده ۱۰ کشور برتر در عرصه‌های مختلف به ویژه علمی و فناوری قرار بگیرد البته مشکلات خارجی و داخلی وجود دارد که باید با انگیزه جهادی و انقلابی بر مشکلات داخلی فائق آییم.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این جلسه دهه فجر را فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای دولت دانست و گفت: کاهش نرخ بیکاری استان بسیار خوب بوده و ۴ درصد کاهش یافته است. بعضی از شهرها اگرچه به دلیل تحصیلات غیرمرتبط نیروی کار کم دارند اما در مجموع شهرهای کرمان برای کار مهاجرپذیر هستند. صنعت استان معدن پایه است و با همت دستگاه‌های مختلف سرمایه‌گذاری وضعیت بهتری پیدا کرده است.

وی حفظ افزایش سهم استان کرمان در تولید ملی را مهم دانست و با بیان سهم کرمان از ۳.۱ دهم به ۴ رسیده است، افزود: پروژه‌های زیادی در استان افتتاح شده و در موضوع آب طرح‌های فعالی در حال پیگیری است. همچنین یکی دیگر از موضوعات استان خودکفا نبودن در تأمین مرغ است و چالش‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید به آن توجه شود و کرمان با رفع محدودیت‌ها می‌تواند ظرفیت توسعه‌ای خود را فعال کند.

فداکار از واگذاری ۱۰ هزار قطعه زمین تا پایان سال خبر داد و با اشاره به درآمدهای مالیاتی اظهار کرد: شش هزار میلیارد تومان مازاد درآمد مالیاتی امسال استان کرمان است که اگر بخشی از مازاد درآمد به استان برگردد در حوزه زیرساختی کمک بسیار مهمی است تا پروژه‌های زیرساختی را به سرانجام برسانیم.

استاندار کرمان در پایان از اجرای فاز نخست کارخانه تیتانیوم با هزار نفر اشتغال در شهرستان کرمان در اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: ۸۸ درصد اشتغال استان در بخش شرکت‌های خصوصی است و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه از سوی این شرکت‌ها در حال اجرا است.

انتهای پیام
captcha