نا‌م‌گذاری خیابان اصلی پایتخت نیکاراگوئه به نام «غزه»
کد خبر: 4197326
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

نا‌م‌گذاری خیابان اصلی پایتخت نیکاراگوئه به نام «غزه»

شهرداری ماناگوا در نیکاراگوئه، با ابتکار سفارت فلسطین در نیکاراگوئه و با همکاری وزارت امور خارجه این کشور یکی از خیابان‌های اصلی و محوری درقلب پایتخت نیکاراگوئه را به نام «غزه» نام‌گذاری کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پرس تی وی، نیکاراگوئه یک خیابان در پایتخت خود را به نام مردم غزه و فلسطین نام‌گذاری کرد؛ مراسم نام‌گذاری با نواختن سرود ملی نیکاراگوئه و فلسطین آغاز شد و سپس معاون شهردار ماناگوا، مصوبه شهرداری مبنی بر نامیدن «غزه» بر خیابانی به طول ۲.۸ کیلومتر را قرائت کرد.

دفتر شهردار ماناگوآ این اقدام را نشانه همبستگی با مبارزه ۷۵ ساله فلسطینی‌ها علیه اشغال‌گری‌های صهیونیست‌ها اعلام کرد. گروه‌های نیکاراگوئه‌ای و همچنین نمایندگان سفارت‌خانه فلسطین در این مراسم حضور داشتند و در کنار شهردار ماناگوآ تابلوی خیابان غزه را نصب کردند. 

رینا رویدا، رئیس شهرداری ضمن اعلام همبستگی با ملت فلسطین و پایداری‌شان در مقابل حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی، گفت: این تصمیم به اتفاق آرا تصویب شد و این مسئله به ندرت اتفاق می‌افتد، زیرا این شورا شامل بیش از یک جریان سیاسی است.

وی همچنین ناراحتی عمیق خود را نسبت به حوادث در نوار غزه ابراز کرد و گفت: ملت نیکاراگوئه، حامی و پشتیبان فلسطین و ملت آن باقی خواهند ماند.

همچنین محمد شافعی، کاردار فلسطین در نیکاراگوئه گفت: این اقدام نشان دهنده برادری و روابط و پیوندهای تاریخی دو ملت و دو دولت است. در بحبوحه بمباران‌های رژیم اسرائیل علیه مردم ما در نوار غزه، نیکاراگوئه بار‌ها همبستگی خود را با موضوع فلسطین نشان داده است. 

انتهای پیام
captcha