محکومیت ادعاهای رئیس پیشین سنای آمریکا درباره طرفداران فلسطین
کد خبر: 4196555
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

محکومیت ادعاهای رئیس پیشین سنای آمریکا درباره طرفداران فلسطین

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی، ادعاهای رئیس پیشین مجلس نمایندگان این کشور درباره حامیان آتش‌بس در غزه را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز، شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR) با انتشار بیانیه‌ای ادعاهای نانسی پلوسی، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا و رئیس پیشین مجلس نمایندگان این کشور علیه حامیان فلسطین را محکوم کرد و آن را یادآور آزار و اذیت مخالفان جنگ ویتنام دانست.

پلوسی مدعی شده بود معترضان حامی فلسطین با روسیه مرتبطند و از اف بی آی خواسته بود تا هرگونه ارتباط مالی احتمالی آنها با روسیه را بررسی کند.

وی در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان مدعی شده بود که برخی از معترضان طرفدار فلسطین که خواستار آتش‌بس در غزه هستند، مطالبی را منتشر می‌کنند که به نفع ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است.

پلوسی افزود: من مدت‌ها این موضوع را بررسی کرده‌ام. برخی از این معترضان خودجوش و صادق هستند و برخی به روسیه متصل هستند. من فکر نمی‌کنم که آنها نفوذی باشند. باید اف‌بی‌آی در مورد تأمین مالی آنها تحقیقاتی انجام دهد.

اندکی پس از پخش این مصاحبه پلوسی، نهاد عوض، مدیر اجرایی ملی شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی در بیانیه‌ای اظهارات وی را محکوم و آن را اتهام‌زنی بی‌اساس خواند.

عوض گفت: ادعای پلوسی مبنی بر اینکه برخی از آمریکایی‌های معترض به آتش‌بس در غزه با ولادیمیر پوتین همکاری می‌کنند، توهم‌آمیز به‌نظر می‌رسد. درخواست او از اف‌بی‌آی برای تحقیق از این معترضان بدون ارائه هیچ مدرکی نیز کاملاً سلطه‌جویانه است.

عوض افزود: متأسفانه، سخنان پلوسی یادآور زمانی است که مخالفان جنگ ویتنام به هواداری از کمونیسم متهم شده و مورد آزار و اذیت اف‌بی‌آی قرار می‌گرفتند.

عوض گفت: پلوسی و دیگر رهبران سیاسی به‌جای این اتهام‌های بی‌اساس باید به خواست مردم احترام گذاشته و از دولت نتانیاهو بخواهند تا جنگ و نسل‌کشی مردم غزه را پایان دهد.

ابراهیم هوپر، سخنگوی CAIR هم گفت: اینکه فردی با چنین نفوذی در این کشور ادعاهایی غیرمستند را علیه کسانی که به دنبال پایان دادن به کشتار غیرنظامیان در غزه و راه‌حلی عادلانه برای این درگیری هستند مطرح می‌کند بسیار دور از وجدان است.

سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه شده است، اما واشنگتن قطعنامه‌های چنین درخواست‌هایی را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرده و مدعی شده که آتش‌بس به گروه فلسطینی حماس که بر غزه حکومت می‌کند، اجازه می‌دهد تا دوباره سازماندهی و بازسازی شود.
 به گفته وزارت بهداشت غزه، در حملات اسرائیل به غزه بیش از 26000 فلسطینی شهید شدند که بیش از یک درصد از جمعیت 2.3 میلیون نفری غزه است. بیم آن می‌رود که هنوز تعداد زیادی هم در زیر آوار مدفون هستند.
بمباران اسرائیل بخش اعظم این منطقه پرجمعیت را با خاک یکسان و اکثر مردم غزه را بی‌خانمان کرده و باعث کمبود مواد غذایی و افزایش خطر  قحطی شده است.

انتهای پیام
captcha