شورای برنامه‌ریزی محلات اسلامی شهرستان یزد تشکیل شد
کد خبر: 4195752
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

شورای برنامه‌ریزی محلات اسلامی شهرستان یزد تشکیل شد

اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی محلات اسلامی شهرستان یزد با حضور فرماندار یزد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظرقائم و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.

سیدمحمدرضا مدرسی، فرماندار یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری یزد، اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی محلات اسلامی شهرستان یزد، چهارم بهمن‌ماه با حضور سیدمحمدرضا مدرسی فرماندار یزد، سرهنگ حسین آزادی‌نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظرقائم و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.

سیدمحمدرضا مدرسی، فرماندار یزد در این نشست گفت: هر یک از مدیران باید نیروی پیشران در محلات باشند و با استفاده از ظرفیت جوانان و ریش سفیدان محلات، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و خدماتی را با  مشارکت مردمی، و هزینه کمتر در محلات به نتیجه برسانند.

مدرسی تصریح کرد: محلات در ماه‌هایی از سال که رنگ  و بوی اسلامی بیشتری به خود می‌گیرد، همگرایی و مشارکت بین مردم بیشتر می‌شود چرا که برنامه‌های اسلامی احترام و شأنیت و جایگاه ویژه‌ای به جوان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اسلام مساجد را پایگاه قرار داده است افزود: بشریت باید به تعالی برسد و تعالی در اسلام است، این ظرفیت‌ها در یزد قدیم و تمدن یزد بوده و همچنان پررنگ وجود دارد و یکی از کارهایی است که شوراهای اسلامی شهر باید به صورت ویژه به آن توجه داشته باشند.

فرماندار یزد بیان کرد: هیچ دستگاهی به اندازه شهرداری بویژه در بحث‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی خدمات به مردم نمی‌دهد. باتوجه به اینکه شوراها برآمده از مردم و محلات هستند، فرصت‌ها را حاکمیتی نکنیم. کارهای فرهنگی اگر به‌صورت حاکمیت انجام شود و نقش مردمی در آن کمرنگ شود باعث فاصله و اختلاف نظرها می‌شود.

مدرسی با اشاره به اینکه تأثیر و عملکرد ریش‌سفیدان در جلوگیری از وقوع حوادث و اغتشاشات قابل تقدیر است گفت: در جمهوری اسلامی، بعد از پیروزی انقلاب در  22 بهمن، بزرگترهای شهر محوریت انقلاب را در دست گرفتند تا شاکله بسیاری از دستگاه‌ها و نهادها قوام گرفت.

انتهای پیام
captcha