فراخوان مقالات قرآنی انجمن مطالعات کتاب مقدس
کد خبر: 4195312
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

فراخوان مقالات قرآنی انجمن مطالعات کتاب مقدس

انجمن ادبیات کتاب مقدس، همایش سالانه خود را در شهر آمستردام برگزار می‌کند و علاقه‌مندان تا 13 فوریه 2024 (24 بهمن 1402) فرصت دارند چکیده مقالات خود را ارسال کنند. 

به گزارش ایکنا به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی اس بی ال، همایش بین‌المللی انجمن ادبیات کتاب مقدس (Society of Biblical Literature) 2024 در شهر آمستردام هلند برگزار می‌شود.

در این همایش بزرگ یک پنل اختصاصی به موضوع «قرآن و سنت اسلامی در چشم‌اندازی مقایسه‌ای» اختصاص داده شده است.

این نشست در 28  جولای 2024 (7 مرداد 1403) آغاز و در هشتم آگوست 2024 (18 مرداد 1403) پایان می‌یابد.

فراخوان مقالات از تاریخ 29 نوامبر  2023 (8 آذر 1402) آغاز شده و علاقه‌مندان تا 13 فوریه 2024 (24 بهمن 1402) فرصت دارند چکیده مقالات خود را ارسال کنند. 

در فراخون این نشست آمده است: «بخش مطالعات تطبیقی قرآن و سنت اسلامی که در حاشیه نشست سالانه انجمن مطالعات کتاب مقدس برگزار می‌شود از علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا برای نشست بین‌المللی 2024 چکیده مقالات خود را ارسال کنند. ما به ویژه علاقه‌مندیم که رابطه تاریخی عمیق قرآن و روایات اسلامی با سنت‌های کتاب مقدس و یهودی در حوزه خاور نزدیک را بررسی کنیم. موضوعات پیشنهادی می‌تواند شامل (و نه محدود به) قرآن و سنت اسلامی در زمینه وسیع‌تر تاریخ آن از دوران اولیه اسلام تا عصر حاضر باشد. ما با روحیه تقویت تبادلات دانشگاهی، از روش‌های مختلف تحقیق تطبیقی و رویکردهای متنوع از سنتی تا تجدیدنظرطلب استقبال می‌کنیم. ضروری است که همه مقالات رویکردی تطبیقی با ادبیات کتاب مقدس داشته باشند. لطفاً توجه داشته باشید که عضویت در انجمن ادبیات کتاب مقدس برای ارسال پروپوزال مقاله الزامی است. برای اطلاعات بیشتر با مدیریت این برنامه تماس حاصل فرمایید».

نشست سالانه SBL هر ساله اساتید و دانشجویان، نویسندگان و ناشران، رهبران مذهبی و افراد عادی علاقهمند را گرد هم می‌آورد. نشست‌های سالانه که با میزبانی مشترک انجمن ادبیات کتاب مقدس و آکادمی دین آمریکا برگزار می‌شود، بر زمینه‌های پژوهش و تحقیق کتاب مقدس، مطالعات قرآنی و الهیات متمرکز است. شرکت‌کنندگان در این رویداد به بیش از 1200 جلسه و کارگاه آموزشی دسترسی خواهند داشت. این نشست محیط تعاملی پر جنب و جوشی را فراهم می‌کند که در آن شرکت‌کنندگان می‌توانند ایده‌های خود را به ناشران ارائه دهند، از تازه‌ترین انتشارات در این حوزه آگاه شوند و با همکاران خود ارتباط برقرار کنند.

انجمن بین‌المللی مطالعات قرآنی (IQSA)، هر ساله در حاشیه این نشست با برگزاری پنل‌ها و جلسات بحث و گفت‌وگو بین اساتید، محققان و دانش‌پژوها، آخرین دستاوردهای محققان مطالعات قرآنی را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد. 

انتهای پیام
captcha