اقدام ایران و یمن علیه صهیونیست‌ها درس خوبی برای ترورریست‌های منطقه شد
کد خبر: 4194456
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
علامه عبدالله حمود العزی:

اقدام ایران و یمن علیه صهیونیست‌ها درس خوبی برای ترورریست‌های منطقه شد

عضو مجمع علمای یمن با بیان اینکه اقدام ایران و یمن علیه صهیونیست‌ها درس خوبی برای ترورریست‌های منطقه شد، گفت: انتقامی که جمهوری اسلامی از مقرهای موساد گرفت قلب هر انسان مؤمنی را به شادی وا می‌دارد.

علامه عبدالله حمود العزی، عضو مجمع علمای یمن،به گزارش ایکنا از همدان، علامه عبدالله حمود العزی، عضو مجمع علمای یمن، امروز، 27 دی‌ماه در ششمین بزرگداشت سالروز شهادت نواب صفوی و گرامیداشت روز غزه در تالار معلم همدان، از شهید نواب صفوی به عنوان یک شخصیت پیشگام در عرصه جهاد و مقاومت یاد کرد و گفت: آنچه که نظر مرا جلب کرد فرمایشی از رهبر معظم انقلاب با خط ایشان بود که «سلام بر پیشگاه مجاهدت و قیام» اگرچه این عبارتی کوتاه بود، اما مفاهیم زیادی را دربر داشت.

وی افزود: شهید نواب دوره کوتاهی زندگی کرد و به درجه نافع شهادت رسید، در حالی که ۳۰ سال سن داشت، اما زندگی و مسیر پیش روی او دستاوردهای بسیاری با خود داشت، او نمونه‌ای از ایثار و از خودگذشتگی بود، وقتی به نجف سفر کرد به او خبر رسید کسی در ایران است که به پیامبر(ص) اهانت می‌کند، لذا به ایران بازگشت تا با او مقابله کند.

عالم یمنی ادامه داد: ما مردم یمن دید قابل احترامی نسبت به نواب داریم و او را در راستای قیام امام حسین(ع) می‌بینیم و از نمونه‌های مجاهد می‌دانیم کسی که در ظاهر جوان بود، اما در نزد پروردگار یک امت واحده بود مثل حضرت ابراهیم(ع). او اولین کسی بود که مبانی اسلامی را در تفکرات شیعه تثبیت بخشید؛ اولین شیعه‌ای بود که عدم اتحاد مسلمانان را از بین برد و در راستای ایجاد وحدت بین مسلمانان تلاش کرد.

حمود العزی با اشاره به سفر شهید نواب صفوی به ملل اسلامی گفت: وقتی به مصر رفت با زمامداران حرکت اسلامی دیدار کرد، در قاهره یاسر عرفات را دید و گفت جای شما در قاهره نیست بلکه در فلسطین است تا به‌عنوان یک مبارز حضور داشته باشید، وقتی می‌گوییم شهید از اخوان‌المسلمین تأثیر گرفته مقام او را پایین آورده‌ایم، چراکه او فوق اخوان‌المسلمین بود. در توصیف شهید نواب باید بگویم از مدرسه امام حسین(ع) بود نه اخوان‌المسلمین، چراکه مدرسه امام حسین(ع) اصلی است که باید به آن برگردیم.

این عالم یمنی بیان کرد: شهید نواب صفوی را از مجاهدان پیشگام می‌دانیم که حرکت بسیار خوبی در تفکر و راه اسلامی ایجاد کرد. اگر مسلمانان معاصر او به افکار و باورهای او عمل می‌کردند آنچه امروز در غزه می‌بینیم اتفاق نمی‌افتاد، دشمن درصدد فروپاشی مسلمانان است، آنچه امروز در غزه رقم می‌خورد قلب تمام مؤمنان را به درد می‌آورد. غزه در معرض یک قتل‌عام کلی قرار دارد، مسئله غزه باید در رأس همه امور ملل مسلمان باشد، چراکه نصرت دادن برادرانمان در غزه یک تکلیف ایمانی و دینی است.

وی با بیان اینکه من از جمهوری اسلامی در حمایت از مقاومت در غزه تشکر می‌کنم، یادآور شد: ما جمهوری اسلامی ایران را پایتخت مقاومت و حمایت از مستضعفان می‌دانیم به همین خاطر به توطئه‌های دشمنان علیه ایران توجه و آنها را درک می‌کنیم، در یمن ما را از جمهوری اسلامی می‌بینند، ما به‌عنوان هم‌پیمانان جمهوری اسلامی در یمن مبارزه می‌کنیم.

این عالم یمنی ادامه داد: دشمنی علیه یمن صورت گرفته و یمن یک جنگ هشت ساله را تجربه کرده که شبیه هشت سال دفاع مقدس ایران است، از این‌رو مظلومیت ایران و یمن مشابه همدیگر است. کشورهای عربی و اسلامی در مسئله غزه در اصل هیچ کاری نکردند، اما به فضل خداوند مردم یمن حرکاتی در این قضیه و آنچه که بیشتر بر عهده داشتند را ایفا کردند.

حمود العزی گفت: ما در این جنگ(حمایت از غزه) حتی از مواردی استفاده کردیم که در جنگ با عربستان به نفع خودمان از آن استفاده نکردیم، اقداماتی که در باب‌المندب انجام دادیم که در جنگ خود استفاده نکردیم، وزیر ما گفت تا وقتی که غزه تحت محاصره است هیچ کشتی اسرائیلی به سرزمین‌های اشغالی نخواهد رفت. به‌طوری که تعدادی از این کشتی‌ها که در جریان هستند مورد توقیف و حمله قرار گرفت، آمریکا گفت انصارالله مانع حرکت کشتی‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه بیان انصارالله کاملا واضح بود، اظهار کرد: انصارالله اعلام کرد ما مانع کشتی‌هایی می‌شویم که به سمت سرزمین اشغالی می‌روند، چون آنها قبلا چنین چیزی را تجربه نکرده بودند، لذا علیه یمن متحد شدند و به خاک یمن هم حمله کردند و تعدادی کشته و شهید دادیم، استراتژیک ما در یمن براساس مکتب اهل بیت(ع) است.

حمود العزی با بیان اینکه دشمنان ما در راستای تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی هستند با اشاره به آیه 13 سوره حجرات «يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ» گفت: هر توطئه قومی و مذهبی که شکل می‌گیرد ما آن را توطئه‌ای از سوی آمریکا می‌دانیم، خداوند معیار برادری را اسلام قرار داد، انتقامی که جمهوری اسلامی از مقرهای موساد گرفت قلب هر انسان مؤمنی را به شادی وا می‌دارد. خصوصاً که این پاسخ صریح چیزی بود که دشمن تجربه آن را نداشت و این درس بزرگی برای دشمنان است.

حمود العزی یادآور شد: دشمنی که به این نتیجه رسیده بود با هر اقدام تروریستی افراد برجسته، دانشمندان جمهوری اسلامی با صبر استراتژیک ایران روبروست، غافلگیر شد و درس خوبی از تعرض به ایران گرفت. این اقدام ایران و یمن درس خوبی به آنها داد.

این عضو مجمع علمای یمن بیان کرد: برادران من در یمن از من خواستند سلام آنها را به شما برسانم، رابطه ایران و یمن برادرانه است و این ارتباط قبل از اسلام هم وجود داشته است.

انتهای پیام
captcha