ادبیات حضرت امام(ره) با ابزار هنر به جوانان منتقل شود
کد خبر: 4192853
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
نماینده ولی‌ فقیه در هلال‌ احمر:

ادبیات حضرت امام(ره) با ابزار هنر به جوانان منتقل شود

حجت‌الاسلام معزی با اشاره به اینکه «امید به خدا» اولین و آخرین سخن امام راحل بود، گفت: لازم است کتاب‌های ایشان که دلالت بر امیدآفرینی دارد با ادبیات و زبان جوانان و با استفاده از ابزار هنر، قلم، شعر و فیلم بازگو شود.

حجت الاسلام عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در هلال احمر

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی، نماینده ولی‌ فقیه در هلال‌ احمر، امروز، 18 دی‌ماه در آیین اختتامیه هفته فرهنگی خمین تحت عنوان «بر آستان آفتاب» که در بیت قدیمی حضرت امام(ره) در این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه ناشناخته بودن حضرت امام(ره) برای نسل جوان یک حقیقت است، گفت: اخلاق فردی، خانوادگی، سیاسی و اجتماعی ایشان از مباحث مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: امید براساس ایمان به خداوند متعال در شخصیت حضرت امام(ره) موج می‌زد. روحیه ایشان حاکی از عشق عارفانه به حضرت حق داشت. در سه ماه اخیر بار دیگر کتاب‌هایی همچون «چهل‌ حدیث»، «آداب الصلاة» و رساله «جنود عقل و جهل» از امام راحل را مطالعه کردم و بر این باورم که جوانان امروز به مطالعه این کتاب‌ها بسیار نیاز دارند. لازم است این مطالب که همگی دلالت بر امیدآفرینی دارد با ادبیات و زبان خودشان و با استفاده از ابزار هنر، قلم، شعر و فیلم بازگو شود.

معزی بیان کرد: اولین و آخرین سخن امام راحل امید به خدا و کارها برای خداست و منطبق با این نگاه تمام برنامه‌های خود را پیش بردند. ایشان به مردم و رأی آنان بسیار اهمیت قائل بودند، اما در انجام امور فقط به خدا اتکا داشت. جوانان ما باید در زندگی امید داشته باشند تا بتوانند آینده را بسازند.

وی به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: امروز برای رسیدن به گام دوم انقلاب به امید و امیدواری نیاز داریم. تکرار داستان حضرت موسی(ع) در قرآن به ما امید و شجاعت به دور از غرور را می‌آموزد. طلاب آشنا با معارف قرآنی باید مبانی الهی از جمله شجاعت، ایستادگی و مقاومت را با زبانی ساده بیان کنند. امروز جهان شاهد به خاک و خون کشیده شدن غزه است و نمی‌شود در مقابل تجاوز و کودک‌کشی رژیم اسرائیل سکوت کرد.

معزی مسئولیت‌پذیری را از دیگر شاخصه‌های امام راحل برشمرد و اظهار کرد: حضرت امام(ره) مسئله فلسطین را در سال 42 همان زمان که روشنفکران آن دوران درکی از این مهم نداشتند، مطرح فرمودند و مقام معظم رهبری نیز در تمام این‌ سال‌ها به اندیشه‌های ایشان پرداختند.

وی در پایان در میان مردم بودن را تفاوت امام(ره) و همراهان ایشان با روشنفکران آن زمان دانست و گفت: امروز جمعیت هلال احمر با الگوگیری از امام راحل در تمام عرصه‌ها حاضر است و گواه این ادعا وجود 495 شهید در دوران دفاع مقدس از این مجموعه است. جمعیت هلال‌ احمر مجموعه‌ای مهرورزانه است که کاهش آلام و دردهای مردم را وظیفه خود دانسته و علاوه بر حضور در شهرهای سیل‌زده و زلزله‌زده در سوریه نیز به‌عنوان مدافع حرم حضور دارند.

انتهای پیام
captcha