مردم‌داری حاج قاسم را سردار دل‌ها کرد / صهیونیست‌ها مستأصل شده‌اند
کد خبر: 4192001
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
سردار غیب‌پرور:

مردم‌داری حاج قاسم را سردار دل‌ها کرد / صهیونیست‌ها مستأصل شده‌اند

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی (ع ) ضمن انتقاد از دشمنانی که مردم بی‌دفاع را هدف قرار می‌دهد، مردم‌داری و نقش‌آفرینی‌های متعدد سردار سلیمانی در خارج از جبهه‌های نبرد را دلیل محبوبیت او بر شمرد.

سردار غلامحسین غیب‌پرور، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی(ع)به گزارش ایکنا از فارس، چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، با اتفاق تلخ دیگری توام شد و جمع زیادی از دوستداران او نیز به دیدار او شتافتند. به همین مناسبت، مراسم سالگرد در شیراز با تجمع مردمی علیه جنایت وحشیانه آمریکا و اسرائیل در گلزار شهدای کرمان همزمان شد.

جمع زیادی از شهروندان شیرازی و از اقشار مختلف امروز، ۱۴ دی‌ماه در این تجمع حاضر شدند تا ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای روز گذشته، با حاج قاسم خود نیز تجدید بیعت کنند. میهمان ویژه مراسمی که در حرم سید علاءالدین‌ حسین برگزار شد، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) بود.

سردار غلامحسین غیب‌پرور، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) در این مراسم با بیان اینکه این مراسم به نام شخصیت محبوبی منعقد شده است که نه تنها برای ایران، بلکه برای همه امت اسلام به یک الگو تبدیل شده است، گفت: مراسم امروز با مراسم یادبود شهدای مظلومی که دیروز در کرمان، پروردگار خودشان را در کسوت شهید ملاقات کردند، همزمان شد. امام بزرگوار ما فرمود: بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شوند. اصلا حق بر ملا نمی‌شود، مگر با مجاهدت. این سنت الهی است و هیچ پیغمبری در راه خود موفق نشد، مگر اینکه لباس مجاهدت بر تن کرد.

وی سپس دقایقی با مردم داغدار شیراز، به بیان مواردی درباره شخصیت قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: حاج قاسم چه زمانی برای ما به یک الگو تبدیل شد؟ ۱۳ دی‌ماه ۹۸؟ به هیچ‌وجه! یک عمر تلاش، همت و خدمت خالصانه در محضر پروردگار، بدون ادعا و هیاهو، او را به یک شخصیت محبوب و بی‌بدیل تبدیل کرد. ما مجاهدت‌های او را به یاد داریم. در دوران دفاع مقدس، یادمان است که این فرمانده شجاع، فهیم، بابصیرت و به معنی واقعی کلمه شجاع، در همه عملیات‌های بزرگ جنگ تحمیلی حضور داشت و پس از جنگ نیز، لحظه‌ای دست از مجاهدت در راه اسلام و خدا برنداشت.

غیب‌پرور افزود: ما هیچ‌گاه از او نپرسیدیم، اما شاید خودش از خدا می‌خواست که به دست اشقی‌الاشقاء به شهادت برسد. اینطور هم شد. ترامپ یا به قول خود حاج قاسم، آن قمارباز خطای بزرگی را مواجه شد و شک نکنید که انتقام خود حاج قاسم، به حرکت کوچکی ختم نخواهد شد.

فرمانده اسبق سپاه فجر استان فارس، در ادامه به بیان خاطره تلخ شب شهادت سردار قاسم سلیمانی پرداخت و در ادامه گفت: ما شخصیت او را فقط در عملکردش در دفاع مقدس و سپاه قدس، ترجمه و تفسیر نمی‌کنیم. نقش سلیمانی در سیل و زلزله، در مردم‌داری و محرومیت‌زدایی، در تمام قد خم شدن برابر خانواده شهدا و در مواجهه با فرزندان یتیم شهدا را به چشم دیده‌ایم. این چیزها ظاهری نبود.

وی با بیان اینکه مبارزه اصلی با شیطان بزرگ، مانده است، گفت: ما آرزو می‌کنیم یک روزی رخ در رخ با شیاطین بزرگ، از اسلام عزیزمان دفاع کنیم. اینها ضعیف و درمانده هستند. اگر درمانده نبودند، جلیقه انتحاری نمی‌بستند با خودشان تا مردم عادی را به شهادت برسانند. زور آن‌ها به افراد غیرنظامی و بی‌دفاع می‌رسد. ببینید یک جمعیت کوچک محدود در غزه، چطور ۹۰ روز است مقابل این‌ها ایستادگی کرده‌اند و خم به ابرو نمی‌آورند. صهیونیست‌ها مستاصل شده‌اند. شاید جلو دوربین قیافه‌ای بگیرند، اما در محافل خصوصی خودشان به یکدیگر دشنام می‌دهند که پس کِی تمام می‌شود؟ میلیاردها دلار از جیب مردم اروپا و آمریکا رفته‌است، به‌خاطر یک نقطه کوچکی به نام غزه و مردم مظلومش. حالا تصور کنید اگر روزی همه ملت اسلام به میدان بیایند، آمریکا چه‌کار می‌خواهد بکند؟

غیب‌پرور در پایان گفت: در محفلی جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب شنیدم که فرمودند: حاج قاسم از آن‌هایی‌است که شفاعت می‌کند. این جمله را درباره هیچکس نگفتند. اگر از من و شما بپرسند مهم‌ترین ویژگی حاج قاسم چه بود، چیزهای زیادی به ذهنمان می‌رسد. اما من اعتقاد دارم برجسته‌ترین ویژگی او، ولایتمداری‌اش بود. ولایت‌مداری هم یعنی در صحنه انقلاب بودن. با حرف زدن دهان شیرین نمی‌شود. مردم باید در صحنه‌های دفاع از انقلاب حاضر باشند.

یادآور می‌شود، بعد از ظهر روز چهارشنبه، ۱۳ دی ۱۴۰۲ مصادف با چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، دو انفجار در مسیر گلزار شهدای کرمان رخ داد. انفجار اول در ساعت ۱۴:۵۰ رخ داد که بر اثر آن ده‌ها نفر زخمی و تعدادی کشته شدند. در ساعت ۱۵:۱۷ در حالی که مردم و نیروهای امدادی در حال کمک به آسیب‌دیدگان و انتقال جانباختگان بودند، انفجار دوم با شدت بیشتری رخ داد که این دو اتفاق، باعث شهادت بیش از ۹۵ نفر و مجروح شدن بیش از ۲۰۰ نفر شد.​

انتهای پیام
captcha