رایزنی اتحادیه ناشران مصر برای تسهیل چاپ قرآن کریم
کد خبر: 4191751
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

رایزنی اتحادیه ناشران مصر برای تسهیل چاپ قرآن کریم

اتحادیه ناشران مصر از هماهنگی با مرکز پژوهش‌های اسلامی برای ارائه تسهیلات مالی به ناشران قرآن کریم خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، اتحادیه ناشران مصر با انتشار بیانیه‌ای از مذاکره خود با مرکز پژوهش‌های اسلامی این کشور در حوزه چاپ و نشر قرآن کریم و اختصاص تسهیلات به ناشران قرآن خبر داده است.

بر مبنای این بیانیه در این مذاکرات موضوع مجوزها برای چاپ قرآن کریم و مشکلات پیش روی ناشران در این زمینه و همچنین راه‌حل‌های پیشنهادی برای رفع این موانع مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

این اتحادیه از ناشران مصری خواسته است که هرگونه مشکل، مانع یا پیشنهادی را که در این زمینه دارند به اتحادیه ارائه دهند تا این موارد با مطرح شدن در مذاکرات با دبیر کل مرکز پژوهش‌های اسلامی در دستور کار قرار گیرد.

مصر از نظر تاریخی یکی از مهم‌ترین مراکز چاپ قرآن کریم بوده است. بااین‌حال در سال‌های اخیر انتشار قرآن‌هایی بدون تطبیق و مجوز از سوی مرکز پژوهش‌های اسلامی و همچنین انتشار قرآن‌هایی به روایت ورش از نافع برای توزیع در بازار کشورهای شمال آفریقا بدون هماهنگی با نهادهای مسئول در این کشورها، انتقادات زیادی را متوجه ناشران قرآن در مصر کرده است.

دارالافتای مصر چندی پیش صراحتاً نسبت به انتشار هرگونه نسخه‌ای از قرآن کریم پیش از تطبیق و اخذ مجوز از نهادهای مسئول هشدار داد.

درالافتای مصر بارها تصریح کرده است که چاپ قرآن کریم تنها از سوی مراکز مورد تأیید الازهر قانونی است.

انتهای پیام
captcha