اهدای خون بانوان بسیجی در پویش مهر فاطمی
کد خبر: 4191588
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

اهدای خون بانوان بسیجی در پویش مهر فاطمی

جمعی از بانوان بسیجی در سراسر کشور طی فراخوان انجام شده به مراکز اهدای خون مراجعه کردند و برای امر خداپسندانه اهدای خون در پویش مهر فاطمی قدم پیش گذاشتند.

23 هزار پایگاه مقاومت بسیج جامعه زنان کشور برای اهدای خون فراخوانده شدندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، در ادامه اجرای پویش مهر فاطمی که طی آن 23 هزار پایگاه مقاومت بسیج جامعه زنان کشور برای اهدای خون فراخوانده و جمع زیادی از بانوان بسیجی در پویش مهر فاطمی شرکت کردند، مینا بیابانی، رئیس بسیج جامعه بانوان کشور نیز به همراه معاونان و جمعی از بسیجیان جامعه زنان با حضور در انتقال خون استان تهران به پویش مهر فاطمی پیوستند.  

بیابانی پس از اهدای خون، گفت: پویش مهر فاطمی که در فاصله زمانی بین شهادت حضرت فاطمه(س) تا میلاد این بانوی مکرمه توسط سازمان انتقال خون و طی تفاهمی با بسیج جامعه زنان کشور برگزارشد، مورد حمایت و استقبال خواهران بسیجی قرارگرفت و امیدوارم بانوان بسیجی در این پویش نیز همچون همیشه حماسه آفرین و تاثیرگذار باشند و نور امید و نشاط را به دل خانواده‌ها بتابانند و هر یک جان سه بیمار را نجات دهند. امروز 23 هزار پایگاه مقاومت خواهران در سراسر کشور در پویش مهر فاطمی شرکت می‌کنند. 

رئیس بسیج جامعه بانوان کشور با تأکید بر جو همدلی در زمان پاندمی کرونا، گفت: آن روزها به خاطر احساس اضطراری که وجود داشت استقبال شایان توجهی توسط بانوان شد و از آن به بعد بسیج جامعه زنان در پویش‌های اهدای خون متعددی شرکت کرد و امروز مشارکت جامعه بسیجی در امر اهدای خون نهادینه شده است و مابقی اقشار و حتی برادران با اعلام پویش‌ها برای اهدای خون حضور پیدا می‌کنند. 

بیابانی افزود: گرچه استقبال بانوان بسیجی از اهدای خون بیشتر شده اما هنوز تا رسیدن به حد مطلوب اهدای خون بانوان در کشور فاصله داریم و شاید سبک زندگی، وضعیت فیزیولوژی و تغذیه بانوان و بعضی باورهای نادرست سبب شده است که تعداد بانوانی کمتری برای اهدای خون پیش قدم شوند. 

رئیس بسیج جامعه زنان کشور، با اشاره به مشاهدات میدانی و گزارش‌های رسیده از استان‌ها در مورد مشارکت بانوان بسیجی گفت: لازم است کار تبلیغی بیشتری برای آگاه‌سازی مردم نسبت به اهدای خون و اهمیت معنوی و ثمرات سلامت محور آن صورت گیرد و با فرهنگسازی مناسب، ترس بانوان نسبت به اهدای خون برطرف شود. 

بیابانی از اشتیاق بانوان بسیجی نسبت به اهدای خون خبرداد و گفت: تبلیغات و آموزش‌های فراگیرتری در باب سلامتی بانوان و احراز شرایط اهدای خون برای ایشان باید انجام شود و پایش سلامت و تغذیه آنان و نحوه کسب شرایط تغذیه مناسب برای رسیدن بانوان به سطح سلامتی مناسب باید مدنظر قرار گیرد. 

وی تأکید کرد: اهدای خون ضمن نجات بخشی برای دریافت کننده، بهره و رضایت معنوی قابل توجهی برای اهداکننده دارد که می تواند انگیزه مهمی برای اهدای خون باشد و باید شرایطی فراهم شود تا بانوان و مادران که تأثیرگذارترین قشر در ابعاد اجتماعی اقتصادی و فرهنگی هستند بتوانند در امر اهدای خون نیز مؤثر بوده و مشارکت کنند.

انتهای پیام
captcha