یاد شهدا زمینه‌ساز تولید فرهنگ پایداری است
کد خبر: 4191122
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
استاندار تهران:

یاد شهدا زمینه‌ساز تولید فرهنگ پایداری است

مراسم رونمایی از ۱۱ عنوان کتاب جدید کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت با حضور استاندار تهران برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استان تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران در مراسم رونمایی از ۱۱ عنوان کتاب اثر جدید کنگره ملی ۲۴ هزار شهید پایتخت ضمن تشکر از تلاش‌های فرهنگی صورت گرفته و ابتکار فرمانده سپاه تهران برای  نمادسازی و ثبت یادگاری‌ها و نوشته‌های بجا مانده از شهدا به صورت کتاب، اظهار داشت: امروز نه برای روز جاری بلکه برای ثبت در تاریخ باید تلاش مضاعف در انتقال مرام و مسلک شهدا به نسل آینده داشته باشیم.

وی با اشاره  به تعبیر  رهبر معظم انقلاب از شهدا که آنها را به ستاره‌هایی تشبیه کردند که با وجود آنها راه گم نمی‌شود، گفت: حقیقتا شهدا مانند ستاره‌هایی هستند که سوسوزنان در آسمان بی‌کران دین‌داری و بصیرت‌افزایی ما رو به هدایت و حمایت دعوت می‌کنند. وظیفه ماست تا برای آنچه از شهدا بجامانده تا برای نسل بعد روشنایی‌بخش باشد تلاش کنیم.

استاندار تهران با بیان این‌که این مقام شهداست که همواره با هدایت نقش‌آفرینی می‌کنند، افزود: شهدا بدون منت و چشم‌داشت به تبعیت از امام خود به آن درجه از  اقناع فکری و ذهنی رسیدند که مسیر الی الله را طی کردند. امروز وظیفه بازماندگان آنها سبز و مشعشع نگه داشتن راه آنهاست.

فخاری آثار بجامانده از شهدا را امانتی مهم و اساسی دانست که باید به نسل آینده منتقل شود چراکه یاد و خاطره شهدا زمینه‌ساز تولید فرهنگ در حوزه استقامت، استقلال و ارزش‌های پایداری است.

وی با تاکید بر این نکته شهدا ما را از طریق رهنمودهای مکتب اسلام به نقطه اوج انسان‌سازی و ملت‌سازی هدایت می‌کنند، گفت: تلاش همه ما باید در ‌این مسیر باشد که مرگ شیرین و سرخ باعزت را به تاسی از حضرت اباعبدالله به نسل امروز و فردای کشور و به همه اعصا‌ر در یک ظرف و سبد گلگون قرار بدهیم تا الگوی رفتاری و کرداری برای همه ما باشد.

انتهای پیام
captcha