جنایت جدید صهیونیست‌ها در خانیونس
کد خبر: 4190385
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
آخرین اخبار فلسطین

جنایت جدید صهیونیست‌ها در خانیونس

جنایت جدید صهیونیست‌ها و حمله هواپیماهای این رژیم در خانیونس باعث شهادت 25 فلسطینی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی جنایت جدیدی را در خان‌یونس مرتکب شده و ساختمان‌های روبروی بیمارستان هلال احمر را بمباران کرده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در نتیجه بمباران این منطقه از شهر خان‌یونس توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ۲۵ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. در این جنایت ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در همین رابطه، خبرنگار المیادین نیز تاکید کرد که به دلیل وخامت اوضاع برخی زخمی‌های این بمباران و همچنین دفن‌شدن برخی افراد در زیر آوار ساختمان‌ها، انتظار می‌رود تعداد شهیدان این جنایت ارتش رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کند.

علاوه بر این جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های جحرالدیک در جنوب شهر غزه و اردوگاه الشاطی در شمال غرب شهر غزه را نیز بمباران کردند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز شرق اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه را به صورت پیاپی گلوله‌باران می‌کند.

کمی پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: شمار شهیدان حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۱ هزار و ۱۱۰ نفر و شمار رخمی‌های این حمله‌ها به ۵۵ هزار و ۲۴۳ نفر افزایش پیدا کرده است.

جنایت جدید صهیونیست‌ها در خانیونس

اردوغان: بین نتانیاهو و هیتلر فرقی نیست

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: می‌خواهم همه این را بدانند که حملات تروریستی شنیع که با هدف ممانعت از درخشش ترکیه طراحی می‌شوند، هرگز قادر به جلوگیری از پیشرفت ما نخواهند بود.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: نتانیاهو فرقی با هیتلر ندارد. شورای امنیت، رسانه‌ها، اتحادیه اروپا و اتحادیه های روزنامه‌ نگاری یعنی تمام نهادهایی که ادعای دموکراسی دارند همه در مساله حملات اسرائیل به نوار غزه نمره مردودی گرفتند.

رجب طیب اردوغان در این ارتباط اضافه کرد: سازمان‌هایی که گنده گویی می‌ کنند و بودجه‌ های بالایی را صرف می‌ کنند، وقتی سخن از اسرائیل و ظلم‌ های اسرائیل می‌ شود، فهمیدیم که همه پوچ هستند.

وی در این باره افزود: چه تفاوتی بین شما و هیتلر وجود دارد؟ اینها از هیتلر هم بدتر هستند. آیا اقدامات نتانیاهو وجهی دارد که از هیتلر کم بیاورد؟؛ ندارد.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: نه تنها سازمان‌های بین المللی، بلکه دانشگاه‌ های معتبر در کشورهای غربی نیز در خصوص غزه ورشکست شده‌ اند. آنها نتوانستند در عمل کاری انجام دهند.

اردوغان در ادامه از حمایت غرب از جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که ترکیه آمادگی پذیرش دانشگاهیان و دانشمندانی را دارد که به واسطه ابراز عقایده شأن درباره جنگ غزه و علیه رژیم صهیونیستی تحت تعقیب و پیگرد قرار گرفته اند.

 جنایت جدید صهیونیست‌ها در خانیونس

اعلام همبستگی با فلسطینیان در واتیکان

شماری از مردم واتیکان و ایتالیا در حاشیه رویدادهای مذهبی به مناسبت عید کریسمس، به منظور اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تظاهرات کردند.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان نیز به مناسبت عید کریسمس در میدان سن پیترو سخنرانی کرد و گروهی از مردم واتیکان هم در جریان این سخنرانی پرچم‌های فلسطین را برافراشتند و پیام همبستگی با مردم نوار غزه و کرانه باختری را با صدای بلند فریاد زدند.

همچنین پیشغتر هم در جریان برنامه کریسمس در «تئاترو لا اسکالا» در شهر میلان ایتالیا گروهی از مردم این شهر پرچم‌های فلسطین را برافراشته و در قسمتی در سالن تئاترو نیز یک پلاکارد بزرگ نصب کردند که روی آن «بمباران غزه متوقف شود» نوشته شده بود.

جنایت جدید صهیونیست‌ها در خانیونس

حمله موشکی حزب الله به شهرک صهیونیست‌نشین

به گزارش النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای در مورد حمله موشکی به شمال اراضی اشغالی توضیحاتی را ارائه کرد.

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف و در واکنش به جنایت‌های مکرر ارتش رژیم صهیونیستی و هدف قراردادن خانه‌های غیرنظامیان در منطقه بنت جبیل از سوی دشمن، ساعت ۴:۳۰ عصر امروز به وقت محلی شهرک «کریات شمونه» (شهرک اشغالی الخالصه) را با ۳۰ فروند موشک کاتیوشا هدف قرار داده است.

پیش از این رسانه‌های عبری‌زبان با اذعان به موشک‌باران «کریات شمونه» و «مرگلیوت» در شمال اراضی اشغالی، از به گوش‌رسیدن صدای دست‌کم ۱۰ انفجار در این منطقه‌ها خبر دادند.

این رسانه‌ها اعلام کردند که گزارش‌هایی مبنی بر آسیب‌دیدن ۲ ساختمان در کریات شمونه و کشته‌شدن ۲ صهیونیست بر اثر این حمله موشکی از سمت لبنان دریافت کرده‌اند.

جنایت جدید صهیونیست‌ها در خانیونس

هدف‌قرارگرفتن بالگرد رژیم صهیونیستی

به گزارش الجزیره گردان‌های قسام تجمع نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال شهر خان‌یونس و شرق منطقه البریج با خمپاره سنگین هدف قرار داد.

یک تانک و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی نیز در شمال شهر خان‌یونس از سوی مبارزان قسام با راکت «یاسین ۱۰۵» هدف گرفته شد.

علاوه بر این گردان‌های قسام ۷ جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را در محور خیابان «غزه القدیم» در شهرک جبالیا با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد و چندین نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده یا زخمی کرد.

مبارزان قسام یک بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه الصفطاوی واقع در شمال شهر غزه با موشک «سام ۱۸» هدف قرار دادند.

جنایت جدید صهیونیست‌ها در خانیونس

ویرانی 65 هزار واحد مسکونی در غزه

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز حمله به غزه تاکنون ۱۷۷۹ جنایت و کشتار را در حق ملت فلسطین مرتکب شده است.

این نهاد فلسطینی تاکید کرد: در نتیجه حمله به غزه ۲۱۱۱۰ نفر از جمله ۸۸۰۰ کودک و ۶۳۰۰ زن به شهادت رسیدند. اشغالگران اسرائیلی بیش از ۶۵ هزار واحد مسکونی را در نوار غزه ویران کردند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه بیان کرد: ما آسیب‌زدن به پیکر ۸۰ تن از شهیدان از سوی اشغالگران را محکوم می‌کنیم. ما خواهان گشایش فوری گذرگاه رفح و تمامی گذرگاه‌ها هستیم.

این نهاد دولتی فلسطینی اعلام کرد: ما خواهان گشایش گذرگاه‌ها جهت ورود کمک‌های انباشته‌شده در طرف دیگر آن‌ها هستیم. ما خواستار ورود روزانه دستِ‌کم ۱۰۰۰ کامیون حامل کمک به غزه هستیم.

جنایت جدید صهیونیست‌ها در خانیونس

ملاقات مفتی اعظم پاکستان با رهبران حماس

محمد تقی عثمانی مفتی اعظم پاکستان در سفر به پایتخت قطر با سران جنبش مقاومت اسلامی حماس دیدار و پیرامون تحولات جنگ غزه و لزوم یکپارچگی جهان اسلام علیه جنایات رژیم صهیونیستی گفت‌ وگو کرد.

تقی عثمانی معروف به شیخ الاسلام و رئیس جامعه دارالعلوم کراچی در دوحه با اسماعیل هنیه و خالد مشعل رهبران حماس دیدار کرد.

مفتی اعظم پاکستان با تأکید بر حمایت‌های سیاسی و مالی از گروه‌های مقاومت فلسطین، افزود: حاکمان جهان اسلام باید برای حمایت از رزمندگان فلسطین اقدام به تشکیل یک‌ جبهه نظامی علیه رژیم اسرائیل کنند.

وی بر تداوم حمایت مردم پاکستان از نبرد فلسطینیان علیه دشمن صهیونیستی تأکید و هرگونه توطئه برای سازش با اسرائیل را محکوم کرد.

تقی عثمانی هفته‌های اخیر در سخنرانی در اجتماع ملی همبستگی با فلسطین در شهر اسلام‌آباد اعلام کرد که ما هرگز راهکار دو کشوری برای حل مسأله فلسطین را قبول نداریم.

وی افزود: برخی از حاکمان و دولت‌ها در جهان باید درک کنند که تشکیل یک کشور برای صهیونیست‌ها در کنار فلسطین یک راهکار بیهوده است و نباید فراموش کنیم که اسرائیل یک رژیم نامشروع و جعلی است.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین رهبران دو حزب بزرگ پاکستان (جمعیت علمای اسلام و جماعت اسلامی) با سفر به دوحه و دیدار با رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن دفاع از عملیات قهرمانانه مقاومت فلسطین بر تعهد خود برای پشتیبانی از ملت فلسطین تاکید کردند.

ولیعهد سعودی بر ضرورت پایان جنایات اسرائیل در غزه تأکید کرد

ولیعهد عربستان سعودی در سخنانی از تلاش این کشور برای تشکیل یک جنبش عربی - اسلامی به منظور تحت فشار قرار دادن جامعه بین‌المللی در راستای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خبر داد.

محمد بن سلمان در سخنرانی سالانه سلطنتی به نیابت از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در این باره اظهار داشت، با توجه به جایگاه منطقه‌ای و جهانی عربستان تلاش کردیم تا روابط سازنده خود را با کشورهای برادر و دوست تقویت کنیم و به همین منظور سال گذشته میزبان تعدادی اجلاس بزرگ با حضور بیش از ۱۰۰ کشور بوده‌ایم.

وی گفت: عربستان برای مقابله با حوادث دردناکی که برادران ما در غزه در معرض آن هستند، نشست فوق‌العاده مشترک عربی - اسلامی را برگزار کرد که ریاض از طریق آن برای ایجاد یک جنبش مشترک عربی و اسلامی تلاش کرد جامعه بین المللی را تحت فشار قرار دهد تا برای توقف تجاوز اسرائیل و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، مواضع جدی و محکمی اتخاذ کند.

بن سلمان در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: رویکرد منسجم عربستان بر مبنای احترام به حاکمیت ملی همه کشورها، عدم مداخله در امور داخلی آنها، تعهد دائمی به اصول مشروعیت بین‌المللی و قطعنامه‌های آن، پایبندی به اصول حسن همجواری و حل و فصل اختلافات از طریق راه‌های مسالمت آمیز است.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین ادامه داد، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ با رشد ۶۴ درصدی به دستاورد تاریخی در حوزه گردشگری دست یافتیم.

 

 

 

انتهای پیام
captcha