تولید ۸۰ تن ماهی در شیلات موقوفه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4189986
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

تولید ۸۰ تن ماهی در شیلات موقوفه چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ظرفیت تولید ماهی در شیلات موقوفه استان در سال جاری به ۸۰ تن خواهد رسید، گفت: در حال حاضر اوقاف و امور خیریه این استان دارنده بزرگ‌ترین شیلات پرورش ماهیان سردآبی در حوزه موقوفات کشور است.

شیلات موقوفه

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اعلام این خبر که در حال حاضر اوقاف و امور خیریه این استان دارنده بزرگترین شیلات پرورش ماهیان سردآبی در حوزه موقوفات کشور است، اظهار کرد: با اضافه شدن فاز دوم مزرعه پرورش ماهی به موقوفات شیلات استان، شاهد افزایش ظرفیت تولید ماهی قزل آلای سردابی در استان خواهیم بود.

امیری ادامه داد: ظرفیت تولید ماهی در شیلات موقوفه استان در سال جاری به 80 تن خواهد رسید، که تا کنون بیش از ۲۰ تن به فروش رفته است.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات و برنامه‌ریزی صورت گرفته و همچنین استفاده از افراد متخصص در راستای افزایش بهره‌وری موقوفات، ظرفیت پرورش ماهی در سال آینده به 100 تن افزایش پیدا خواهد کرد.

امیری تصریح کرد: با توجه به کیفیت خوب ماهی تولید شده، تقاضای بالای استان‌ها و همچنین به منظور جلوگیری از خام‌فروشی ماهیان، افزایش اشتغال در استان، بهره‌وری و در نهایت سوددهی بیشتر به نفع موقوفه، نخستین بار فرآوری و بسته‌بندی و عرضه ماهیان به روش نوین در دستور کار مجموعه اوقاف استان قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: در اولین گام، مقدار بیش از سه تن ماهی قزل‌آلا به روش نوین با استفاده از تکنولوژی روز تهیه و آماده ارسال به نقاط مختلف کشور از جمله استان‌های خوزستان، تهران و اصفهان شده است.

امیری تأکید کرد: امید است با استقرار واحد فرآوری و بسته‌بندی در محل موقوفات یاد شده، گام مؤثر و ارزشمندی در جهت اشتغال‌زایی و رفع محرومیت منطقه برداشت.

وی گفت: در راستای صیانت و افزایش بهره‌وری موقوفات، فاز اول موقوفه شیلات در فرودین 1401 و فاز دوم در شهریورماه ۱۴۰۲ با مساحتی بالغ بر ۷ هزار متر مربع با اخذ تسهیلات به مبلغ 150میلیارد ریال از سوی سازمان اوقاف و با حمایت ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مربوط به موقوفه کربلایی علیرضا واقع در منطقه پروز فلارد لردگان وارد چرخه تولید و درآمدزایی شد.

انتهای پیام
captcha