نشست «نقش آفرینی نظام اسلامی در نظم نوین جهانی» در جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد
کد خبر: 4189098
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲

نشست «نقش آفرینی نظام اسلامی در نظم نوین جهانی» در جهاددانشگاهی گیلان برگزار شد

نشست تخصصی «جایگاه و نقش آفرینی نظام اسلامی در نظم نوین جهانی» به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان امروز، 29 آذرماه با سخنرانی آیت‌الله ولی الله لونی الیگودرزی، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رشت برگزار شد.

نشست «نقش آفرینی نظام اسلامی در نظم نوین جهانی» در جهاددانشگاهی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، نشست تخصصی «جایگاه و نقش آفرینی نظام اسلامی در نظم نوین جهانی» به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان امروز، 29 آذرماه با سخنرانی آیت‌الله ولی الله لونی الیگودرزی، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با حضور رئیس، معاونین و تعدادی از جهادگران سازمان جهاددانشگاهی گیلان در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی و پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی استان واقع در مسکن مهر رشت برگزار شد.

آیت‌الله ولی الله لونی الیگودرزی، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این نشست با بیان اینکه جهاددانشگاهی با نگاه برخواسته از تفکر جهادی و تکیه به میدان علمی حرکت می‌کند، اظهار کرد: جهادگران جهاددانشگاهی باید مطالبه کنند و راهکار ارائه دهند، اگر اندیشمندان ما از ظرفیت دانشگاهیان به طور خاص جهاددانشگاهی به درستی بهره‌مند می‌شدند، در جایگاه بهتری از نظر علمی قرار می‌گرفتیم.

وی با بیان اینکه کسی را تلاش‌گرتر از مقام معظم رهبری نمی‌شناسم، راهبردهای ایشان جرأت و باور می‌دهد، افزود: هنوز بازار و فرهنگ ما به علم متکی نشده، در جهت توسعه و پیشرفت باید جامعه علمی ایده‌ورزی کنند. باید دست در دست هم دهیم و اجازه ندهیم ایده‌های جوانان این مرز و بوم بسوزد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه زندگی علما و دانشمندان عرصه‌های مختلف علمی را بخوانید، تصریح کرد: برخی کشورها در صنعت و تکنولوژی به یک جایگاه برجسته رسیده‌اند و قدرت مدیریتی تولید می‌کنند، اگر بخواهیم علت را جویا شویم باید به اندیشمندان فرصت بیشتری دهیم و مؤلفه‌هایی که به علم پیوند می‌خورند را جویا شویم و به متغیرها دست یابیم.

آیت‌الله لونی الیگودرزی با بیان اینکه بشر امروز بیدار شده، رسانه‌ها کلیدی‌ترین نقش در بیداری اسلامی را دارند؛ فکر و اندیشه رسانه‌ای مهمتر از ابزارهاست، گفت: موج بیداری اسلامی برخواسته در دنیا در حال گسترش است و ظالم نمی‌تواند در برابر این بیداری بایستد. علم و عاملی به نام بیداری اسلامی و تحول ذهنی مبنای نظم نوین جهانی هستند.

انتهای پیام
captcha