نشست علمی «مبانی و ضوابط شناخت سنت و بدعت» برگزار شد
کد خبر: 4188894
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱
به همت مرکز اسلامی شمال کشور؛

نشست علمی «مبانی و ضوابط شناخت سنت و بدعت» برگزار شد

نشست علمی «مبانی و ضوابط شناخت سنت و بدعت» به همت مرکز اسلامی شمال کشور برگزار شد.

نشست علمی «مبانی و ضوابط شناخت سنت و بدعت» برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایکنا به نقل از نمایندگی جامعه المصطفی در گلستان، در این نشست که در حوزه علمیه سراج الرسول آق قلا و در راستای برگزاری همایش نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن نوین اسلامی برگزار شد، سیدعلی سیداف، استاد نمایندگی جامعه المصطفی در گلستان با اشاره به این مهم که حدیث و سنت شناسی بر بدعت شناسی مقدم است، عنوان کرد: ابتدا لازم است به مبانی و ضوابط حدیث و سنت شناسی پرداخته شود، تا درک صحیح و درست از احادیث به دست آید و فهم ما و مراد جدی محدَّث منطبق گردد.

وی مفهوم‌شناسی اصطلاحی سنت، و حدیث و نقش آن در سنت‌شناسی را مهم دانست و افزود: علاوه بر این امر، شناخت هندسه علوم حدیث و نقش آن در سنت شناسی نیز اهمیت بسیار زیادی را دارا می‌باشد.

استاد علوم قرآن و حدیث نمایندگی گلستان با معرفی دانش فقه الحدیث، ضرورت و نقش آن در سنت‌شناسی و فهم حدیث اظهار کرد: فقه الحدیث زمینه‌ساز آسیب‌شناسی درست حدیث و نیز اعتبارسنجی آن است.

وی ملاک ارزیابی احادیث با مسلمات تاریخی و نقش آن در سنت‌شناسی را از جمله مسائل مهم در حوزه مطالعات حدیثی برشمرد و بر ضرورت مطالعه تاریخ و مبانی فهم آن و نقش ویژه آن در فهم روایات تأکید کرد.

همایش نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن نوین اسلامی دی ماه سال جاری و با همکاری نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه گلستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha