طوفان الاقصی هیبت پوشالی نظم کنونی جهان را در هم پیچید
کد خبر: 4188863
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

طوفان الاقصی هیبت پوشالی نظم کنونی جهان را در هم پیچید

سعید جلیلی گفت: طوفان الاقصی هیبت پوشالی و دروغین نظم کنونی جهان را در هم پیچید و پیام نرم مقاومت مردم فلسطین را در کف خیابان‌های سراسر جهان کشاند.

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی امنیت ملی، امروز، 28 آذرماه، در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با عنوان «طلوع یا غروب آرمان‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران» در دانشگاه تبریز، به بحث «آرمان» در اندیشه‌های سیاسی و نگاه افراد به مفهوم آرمانشهر، مدینه فاضله و اوتوپیا پرداخت و گفت: بحث «آرمان» از دیرباز در اندیشه‌های سیاسی مطرح بوده و در طول تاریخ هم نظریه‌پردازان براساس مبناهای فکری خود، دیگاه‌ها و نگاه‌های مختلفی در خصوص آرمانشهر و مدینه فاضله مطرح کردند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه امروز ما در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن اندیشه‌هایی وجود دارد و تحولاتی در حال شکل‌گیری است، تصریح کرد: در حال حاضر این سؤال مطرح می‌شود که چه چیزی آرمانشهر ما را تشکیل می‌دهد؟ ابتدا باید تکلیف خود را با برخی موضوعات روشن کنیم و آن وقت نگاه فرد نسبت به آرمانشهر براساس نگاه خود به انسان، هستی، علم و دانش و معرفت روشن می‌شود و هر کس نگاه مختلفی به آرمانشهر دارد.

جلیلی اظهار کرد: در قرن گذشته، اندیشه مارکسیستی آمد و چند دهه نیز بخش عمده‌ای از دنیا به این آرمانشهر مشغول شدند و در ادامه  اندیشه‌ها و نگاه‌های دیگری چون اندیشه دکارت، تمدن غرب را شکل داد و امروز این تمدن، مناسبات جهان را تعریف می‌کند و خودشان هم اعتقاد دارند که این مناسبات، همان نظم جهانی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: براساس اندیشه‌های تمدن غرب، امروز آنها ادعا می‌کنند، اندیشه‌های آنان پایان تاریخ است و همه مناسبات جهانی هم براساس آن باید شکل بگیرد.

وی یادآور شد: امروز تمدن غرب، با همین مناسبات با حمایت از رژیم صهیونیستی هزاران کودک و زن را در غزه به شهادت می‌رساند و از آن به عنوان نمونه درخشان دموکراسی در دنیا یاد می‌کنند.

جلیلی در ادامه با تأکید بر اینکه در حال حاضر رؤسای جمهور آمریکا به صراحت اعلام می‌کنند که اسرائیل، شمشیر دموکراسی و سپر آزادی در دنیا است، اظهار کرد: بیش از ۷۰ روز است که شهروندان فلسطینی‌ تحت شدیدترین بمباران‌ها و حملات نظامی هستند و همین مناسبات تمدن غرب، امروز افسران رژیم صهیونیستی به صراحت بیان می‌کنند که حماس و مردم غزه هیچ‌گونه حق دفاعی از خود ندارند و ما از کل تمدن غرب دفاع می‌کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: طوفان الاقصی هیبت پوشالی و دروغین نظم کنونی جهان را در هم پیچید و پیام نرم مقاومت مردم فلسطین را در کف خیابان‌های سراسر جهان کشاند.

وی تأکید کرد: در سند راهبرد امنیت آمریکا تاکید شده که همانطور که آمریکا در یک قرن گذشته رهبری دنیا را برعهده داشته است، باید در قرن آینده نیز آن را ادامه دهد.

جلیلی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان در خصوص سهمیه ایثارگران و فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور گفت: کنکور مسابقه است و همه باید در شرایط مساوی قرار گیرند و وجود سهمیه برای فرزندان اعضای هیئت علمی که اتفاقاً از شرایط علمی بهتری برخوردار هستند توجیه ندارد و بر خلاف عدالت آموزشی است.

وی در ادامه در پاسخ به مطلب یک دانشجو مبنی بر اینکه امروز تأمین مسکن با این شرایط اقتصادی و معیشتی برای قشر جوان یک آرزو شده است، افزود: در اقتصاد دینی و قانون اساسی کشورمان تأمین مسکن، آموزش و پرورش و بهداشت تأکید شده و در همین راستا در برنامه هفتم، تسهیلات ویژه‌ای برای تأمین مسکن افراد با در اختیار گذاشتن زمین و سایر تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده که با همت دولت و مجلس و همراهی همه ملت ایران به این آرزو  خواهیم رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به یکی دیگر از دانشجویان درباره نتیجه مذاکرات برجام گفت: ملت ایران طلب کار برجام است چرا که ایران با وجود عمل کردن به همه تعهدات برجامی، آمریکا از برجام خارج شد و اروپایی‌ها هم 26 مهرماه امسال بیانیه دادند که تحریم‌ها را برنمی‌‌دارند. 

انتهای پیام
captcha