بلوغ فکری مهم‌ترین ویژگی دانشجویان انقلابی است
کد خبر: 4186907
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی:

بلوغ فکری مهم‌ترین ویژگی دانشجویان انقلابی است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: بلوغ فکری، حق‌طلبی و آزادگی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های دانشجویان انقلابی به شمار می‌رود.

محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی، امروز 18 آذر در نشست بصیرتی با دانشجویان که  در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه ترتیب یافت، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: بلوغ فکری، حق‌طلبی و آزدگی مهم‌ترین خصیصه دانشجویان انقلابی به شمار می‌رود به طوری که با همین روحیه می‌توانند موتور پیشران توسعه را به حرکت در آورده و مقابل دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بایستند.

وی با بیان اینکه بدون‌شک جوانان انقلابی در دفاع از عزت و اقتدار ایران اسلامی پیشگام هستند و از شجاعت شهید سلیمانی الهام می‌گیرند، ادامه داد: این ایام همواره یادآور مبارزات دانشجویان علیه رژیم ستم‌شاهی و اقدامات عدالتخواهانه آنها است، به طوری که مقابل ذلت و فلاکت حکومت پهلوی در برابر انگلیس و آمریکا به همراه دیگر دانشجویان دست به اعتراض زدند و در راه عدالت جان خود را فدا کردند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم حرکت دانشجویان به‌عنوان قشری تاثیرگذار در امتداد آن حرکت دانشجویی با اشاره به فرمایشی از شهید بهشتی افزود: این شهید فرمودند«دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود.»

ولیلو، دانشجویان را یکی از تأثیرگذارین اقشار تحول‌گر در جامعه دانست و گفت: دانشجویان می‌توانند درست‌ترین تحلیل را نسبت به رویدادهای مختلف جامعه داشته باشند و راه‌حل‌های تاثیرگذاری را برای بهبود شرایط ارائه دهند بنابراین لازم است مسئولان و سیاست‌گذاران عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی از این ظرفیت بی‌بدیل استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی هم در این مراسم اصلی‌ترین ویژگی سیستم قضائی را اجتناب از جنجال و هیاهو دانست و افزود: لازمه کار قضایی و اجرای قانون و احقاق حق اتخاذ تصمیم بر مدار قانون در یک محیط منطقی و عقلانی است.

ناصر عتباتی، لازمه محیط‌های دانشجویی را شور، نشاط و امید عنوان کرد و افزود: باید قدر جایگاه دانشجویی که بیانگر یک حرکت اصیل و انقلابی است را بدانیم و در تمامی حوزه‌ها مورد توجه قرار دهیم و از ظرفیت این قشر فعال، تاثیرگذار و هوشیار حداکثر استفاده را ببریم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی، اهمیت حرکت، جنبش‌های دانشجویی و تأثیرگذاری دانشگاه و دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و بعد از آن در حرکت‌هایی مانند ۱۶ آذر ۱۳۳۲، ایستادگی مقابل لایحه کاپیتولاسیون، حضور موثر در جبهه‌های جنگ و ارتقای جایگاه علمی کشور در حوزه‌های مختلف علمی و تکنولوژی‌های جدید عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha