الازهر: در کنار مستضعفین غزه می‌ایستیم حتی اگر همه جهان رهایشان کنند
کد خبر: 4186425
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

الازهر: در کنار مستضعفین غزه می‌ایستیم حتی اگر همه جهان رهایشان کنند

معاون الازهر در دیدار با مسئولین اروپایی تأکید کرد که الازهر از مستضعفین فلسطین در برابر نسل‌کشی رژیم اشغالگر دفاع می‌کند، حتی اگر همه جهان آنها را رها کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، محمد الضوینی، معاون الازهر دیروز چهارشنبه جنگ غزه را نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها توصیف و تأکید کرد که الازهر در کنار آنها می‌ایستد حتی اگر تمام جهان آنها را رها کنند.

الضوینی در دیدار با لمیاء قدور، یکی از اعضای پارلمان فدرال آلمان و کارستن ویلند، مشاور پیشین سازمان ملل متحد و کارشناس در امور سیاست خاورمیانه، گفت: «قتل و نابودی غیرنظامیان با هواپیماهای جنگی، بمباران بیمارستان‌ها و آواره ساختن اجباری فلسطینیان با بستن همه گذرگاه‌های مرزی هیچ توجیهی ندارد».

الضوینی با تأکید بر اینکه الازهر در کنار مظلومین و مستضعفین فلسطینی می‌ایستد، حتی اگر همه جهان آنها را رها کند، گفت که فلسطینی‌ها صاحب حق و سرزمین هستند و پایبندی آنها به سرزمینشان حق ذاتی و مشروع آنهاست.

وی افزود: فلسطین در سال‌های اخیر با تجاوزات و حملات بسیاری از سوی اسرائیل مواجه بوده است که در آن بیش از 120 هزار نفر کشته شده‌اند، بدون اینکه وجدان جهانی تحریک شده  و جامعه جهانی کاری انجام دهد.

این مسئول الازهر گفت: وقتی فلسطینی‌ها از خود و سرزمینشان در برابر ظلم رژیم اشغالگر دفاع می‌کنند، کسانی که همه سال‌های گذشته سکوت کرده بودند، آنها را مقصر می‌دانند.

الضوینی تأکید کرد: رویکرد معتدل الازهر که همیشه خواستار صلح و مدارا است، این را بر ما واجب می‌کند که همه چیز را آن‌طور که هست توصیف کنیم، از حقیقت و عدالت دفاع کنیم و معیارهای انسانی را از بین نبریم.

رژیم صهیونیستی از 62 روز پیش نوار غزه را آماج حملات خود قرار داده است که تاکنون بیش از 16 هزار شهید برجای گذاشته که بیشترشان زن و کودک هستند.

انتهای پیام
captcha