ارتش با تمسک به قرآن و سیره اهل بیت(ع) احیا شد
کد خبر: 4185784
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
امیر سرلشکر موسوی:

ارتش با تمسک به قرآن و سیره اهل بیت(ع) احیا شد

فرمانده کل ارتش گفت: ارتش با تمسک به قرآن و با نگاه امامین انقلاب به این رکن اقتدارآفرین انقلاب و با اقتدار به سیره اهل بیت(ع) ارتش، احیا و زنده شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در آیین تجلیل از قریب ۲۰۰ نفر از منتخبان و تیم قرآنی اعزامی آجا به مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح در مقطع خانواده‌ها و بانوان شاغل، ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: شما طلایه‌داران مسیر قرآن و عترت هستید. درود و سلام می‌فرستیم به غزه شهر مقاومت و نماد ایستادگی مقتدر.

وی در بخش نخست سخنان با اشاره به عملیات طوفان الاقصی و دستاوردهای آن که به فرموده رهبری آثار آن ترمیم‌ناپدیر است، گفت: به دلایل متعدد ازجمله پوشالی بودن خانه عنکبوت را به عیان به جهانیان نشان داد. اینکه پس از قریب به ۷۵ سال رزمندگان فلسطینی عملیات آفندی و نه دفاع در مقابل هجوم رژیم صهیونیست، انجام دادند. این ایستادگی نزدیک به ۶۰ روز در مقابل ظلم و جنایات بی‌سابقه رژیم نامشروع و غاصب صهیونیست و ارباب رسوا و بی‌آبروی او، آمریکای جنایتکار، نقاب دروغین از چهره مدعیان دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان و کودکان را برداشت.

موسوی ادامه داد: آن‌ها با دستگاه‌های عظیم تبلیغات و مخارج زیاد و با مافیای رسانه‌ای سعی کردند چهره مثبتی از خود بسازند اما این عملیات نقاب از چهره آن‌ها کشید و چهره واقعی آن‌ها و آمریکا را نشان داد. در همین حدود ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰۰ زن بی‌دفاع و کودک بی‌دفاع و غیرنظامیان بی‌سلاح توسط  اسرائیل و در کنار آن با کارگردانی آمریکا، کشته و شهید شدند. این نوعی جنایت و نسل‌کشی است. این اتفاق بزرگی است اگرچه با از دست رفتت جان آدم‌های بی‌گناه رخ می‌دهد اما اتفاق بزرگی است. همه آنهایی که از انسانیت بو برده‌اند این وحشی‌گری را محکوم می‌کنند اما امریکا با آن‌ها هنوز همراه است همچنان که در کنار آن‌ها عده دیگری نیز هستند.

 فرمانده کل ارتش بیان کرد: آن‌ها با این اقدامات به سنگین‌تر کردن پرونده سیاه خود ادامه می‌دهند. این جنگ به هر شکلی ادامه پیدا کند پیروزی فلسطین ثبت شده و تغییرنیافتنی است. فلسطین و مقاومت غزه توطئه پیروزی صهیونیست را خنثی کرد و اقتدار همراه با مظلومیت را با بهترین شکل ممکن به جهانیان نشان داد و گفتند مظلوم مقتدر یعنی چه؟! پیروزی خون بر شمشیر را بار دیگر مشاهده کردیم و اثبات کردند رژیم صهیونیسم در مسیر زوال است و حامیان او باید حرف حق، بازگردان فلسطین به صاحبانشان را (آنچه که از سال‌ها پیش از سوی رهبری مطرح شدند) گردن نهند و در این مسیر جنایت جنایتکاران حداقل موضوعی است که باید بپردازند.

وی در بخش دیگر از سخنانش به افتخار حضور در جمع فعالان و افتخارآفرینان ارتش جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد و گفت: حضور در میان شما بسیار روحیه‌بخش و نجات‌آفرین و امیدوارکننده است. مایه شکر است به واسطه توفیقات قرآنی و تعالیم الهی، ارتش پس از پیروزی در مسیر رزمی  علمی و قرآنی خوش درخشید و امیدوارکننده آینده‌ای روشن است برای رسیدن به سایر قله‌های سربلندی و عزت در سایه‌سار تمسک به قرآن کریم، این کتاب انسان‌ساز و معجزه حضرت ختمی‌مرتبت.

موسوی افزود: به یاری خداوند ارتش با تمسک به قرآن و با نگاه امامین انقلاب به این رکن اقتدارآفرین انقلاب و با اقتدار به سیره اهل بیت(ع) ارتش، احیا و زنده شد. ارتش پیروزی‌ها و دستاوردهایی را در عرصه‌های رزمی، اطلاعات امنیتی، خودکفایی، آموزشی و مردم یاری به دست آورده است که یکی از این دستاوردهای ارزشمند، گسترش و تعمیق معارف قرآنی بوده است. همان اوایل انقلاب ارتش ضمن حضور تعیین‌کننده در جای جای مختلف برای مبارزه با دشمنان و منافقان و ...، اولین سازمان فعال در حوزه قرآنی در نیروهای مسلح ازجمله مسابقات قرآن بود. در این مسیر به لطف خداوند و با رهبری امامین انقلاب ارتش موفقیت‌هایی را کسب کرد و در بسیاری از صحنه‌ها پیشگام شد و امروز نیز با اراده بیشتر در پرتوی قرآن و اهل‌بیت(ع) حرکت خواهیم کرد.

وی گفت: ترویج فرهنگ انس با قرآن وظیفه اسلامی، اتقلابی و سازمانی برای ما است که در بخش‌های مختلف ارتش فعالیت داریم و تعمیق این فرامین محکم‌ترین پشتوانه برای پیشرفت تقویت بنیه روحی و ارتقای اقتدار و توان ارتش و ایران عزیز است. قرآن، یاری‌بخش انسان در هنگام سختی‌ها است. قرآن ورودی و دروازه علم‌آموزی و رساترین موعظه برای رسیدن به سعادت بشر است که هم باید در زندگی شخصی و هم در زندگی اجتماعی جایگاه خاص خود را بیش‌ازپیش داشته باشد تا مطابق معیارهای قرآنی، تربیت شویم. ما باید در تمام حالات متمسک به قرآن باشیم، چنانکه حضرت علی(ع) فرمودند: آدم‌های بااقتدار آرامش قلبشان را از قرآن می‌گیرند. ما برای بهره‌مندی عمیق‌تر از قرآن، این کلام تکرارناپذیر خداوند یگانه در ادامه مسیر باید چه کنیم؟! 

فرمانده کل ارتش ادامه داد: همه می‌دانیم قرآن و عترت یک حقیقت هستند، هرجا سخن از فهم قرآن و تامل در این کتاب آسمانی است، باید به سیره نبوی و اهل بیت(ع) توجه شود و این موضوع مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد که این موضوع همواره مورد توجه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بوده است. توجه به دو ثقل اکبر و اصغر در ترسیم تربیت نیروی انسانی مهم بوده و در راس تفکر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش قرار گرفته است.

موسوی ادامه داد، در سال‌های اخیر با حمایت فرماندهان از سطح ستاد تا یگان‌ها و تیپ‌ها و ... توجه و اهتمام کامل به برنامه‌های قرآنی دیده می‌شود چنانکه با اجرای طرح جامع مصباح، اقدامی دوسویه در توجه به قرآن و نهج‌البلاغه، انجام شده است که جای تشکر و قدردانی از تمام عزیزان دارد. مثل تمام مسائل به این نقطه بسنده نمی‌کنیم و هنوز قله‌های بالایی در عرصه قرآنی وجود دارد که باید به آن قلل صعود کنیم و به دنبال راه‌های گسترش و تعمیق فرهنگ قرآنی در ارتش در تراز ملت ایران و نظام اسلامی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه جلسه امروز برای تقدیر از فعالان و قهرمانان قرآنی در بخش خانواده‌ها و بانوان شاغل در نیروهای مسلح و یادآوری ارج نهادن به موفقیت‌های پی‌درپی مروجان قرآنی ارتش است، گفت: این جلسه گرامیداشت جهش قرآنی ارتش در سال‌های اخیر است. کسب رتبه اول خانواده‌های ارتش در مسابقات قرآن نیروهای مسلح در چهارسال پیاپی و رشد خانواده‌ها در سال جاری با فاصله چشمگیر از سایر نیروها و همچنین کسب موفقیت‌های سایر مقامات، کارکنان پایور و وظیفه در مسابقات بین‌المللی و کشوری و ارتش‌های اسلامی، وجود بیش از ۳۷ هزار فعال قرآنی در عرصه حفظ قرآن شامل نوحافظان تا حفظ کل، وجود ده‌ها هزار فعال قرآنی تربیت شده و... تمام اینها جای شکر و تحسین دارد.

وی ادامه داد: ما به عنوان سرباز وظیفه داریم تدابیر فرمانده کل قوا را مدنظر قرار دهیم ازجمله در حوزه فراگیری و عمل به قرآن، رهبری رهنمودهای متعدد و راهگشایی را ارائه کرده‌اند؛ تعمق و اندیشه در قران، تلاش در انتقال بهتر مفاهیم قرآنی، الگو بودن برای فرزندان در توجه به قرآن و قرآنی شدن، قدردانستن محفوظات قرآنی برای فعالان و حافظان قرآن، استفاده از ابزار خوب چون صدا و تلاوت برای انتقال آموزه‌های قرآنی، تلاوت مستمر قرآن زمینه رحمت الهی است، تلاوت همراه با ترجمه و تدبر، ضرورت یافتن نکات قرآنی برای زندگی و محیط اداری و... گوشه‌ای از این فرامین و تاکیدات فرمانده کل قوا است. چنانکه ایشان فرمودند: اگر بخواهیم همه قرآن را فراگیرند باید عده‌ای در اوج قرار گیرند و باید قهرمانان قرآنی را احترام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای ادای احترام به قهرمانان قرآنی در این جلسه حاضر شدیم، اظهارکرد: باید با غور در این فرمایشات برنامه استخراج کنیم و برنامه‌های را دنبال کنیم چنان‌که سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش و سایر یگان‌ها و نیروها به این موضوع توجه کرده‌اند.

موسوی ادامه داد: بر اساس این فرمایشات چند سیاست و جهت‌گیری به نظر می‌رسد چون استمرار پشتیبانی از طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی، گسترش قرآن‌آموزی از تلاوت حفظ در سطح خانواده‌ها و کارکنان و عمومی‌سازی آن علاوه بر موضوع مسابقات، تلاوت و  حفظ دریچه ورود مفاهیم و تدبر در قرآن و کار بیشتر در این زمینه، توجه به الگوسازی در ارتش، قهرمان‌پروری در سطوح داخلی و بین‌‌المللی، برنامه منسجم در رسیدن به آنچه در فرمایش رهبری است، رسیدن به سهم ارتش در تحقق فرمایش رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن از ۳۷ هزار به ۶۵ هزار، تحلیل عملکرد گذشته و احصای کاستی‌ها برای گسترش بهتر قرآن،  گسترش و تقویت اثربخش بهتر محافل و کلاس‌های قرآنی، توجه بیشتر به خانواده‌های غیر ساکن در برنامه‌های قرآنی.

فرمانده کل ارتش در پایان بیان کرد: امیدوارم تفکر قرآنی در قلب و جان ارتش بیش‌ازپیش نفوذ پیدا کند تا در برابر جنگ نرم دشمن مستحکم‌تر عمل کنیم. ضمن قدرشناسی از تلاش‌های مدبرانه و مخلصانه از فرماندهان ولایی و سایر کارکنان و خانواده‌ها، زمینه دستاوردهای امیدبخش را فراهم کنیم چراکه تقویت توان رزمی در ارتقای معنویت نمایان می‌شود و سازمان عقیدتی سیاسی را برای تجلی هرچه بهتر فرمایش رهبری یاری کنیم.

انتهای پیام
captcha