دانشجویان باید دارای بینش اجتماعی و سیاسی باشند
کد خبر: 4185143
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

دانشجویان باید دارای بینش اجتماعی و سیاسی باشند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه دانشجویان باید دارای بینش اجتماعی و سیاسی باشند، گفت: دانشجویی که‌ بینش سیاسی نداشته باشد فریب احزاب، رجال و برخی سیاسیون را خواهد خورد اما بینش سیاسی به دانشجو می‌آموزد که مفاهیمی همچون کشور، پدر و مادر و شهیدان باید برای او ارزشمندتر و مهم‌تر از هر چیزی باشد.

نماز جمعه رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز، 10 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) رشت با تأکید بر اهمیت حفظ و حراست از آبروی برادر مسلمان در آموزه‌های دینی، اظهار کرد: در ایام انتخابات گاهی مواقع برخی افراد، توجهی به حفظ و حراست از آبروی دیگران نمی‌کنند در حالی‌که طبق تأکیدات اسلام، باید آبروی برادر مؤمن و مسلمان خود را حفظ کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان به‌وسیله زبان می‌تواند آبروی دیگران را ببرد، افزود: طبق کلام معصومین(ع)، کسی‌که از بردن آبروی دیگران خودداری کند، خداوند در روز قیامت از لغزش‌های دنیوی‌اش می‌گذرد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به حوادث تاریخی آذرماه تصریح کرد: در تاریخ 11 آذر سال 1300 روحانی مجاهد میرزا کوچک جنگلی و 10 آذر سال 1316 نیز آیت‌الله سید حسن مدرس را به شهادت رساندند که روزهایی فراموش‌نشدنی در تاریخ ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه شهید مدرس نقش بی‌بدیلی در تاریخ ایران داشتند، افزود: خدمات این دو انسان مجاهد برای ملت ایران، تاریخ تشیع و جامعه ایرانی ماندگار است؛ امام(ره) نیز شهید مدرس را تکریم می‌کردند و امروز هر کسی با مطالعه درباره تاریخ ایران و تلاش‌های این مجاهدان، در تحلیل و حل بسیاری از مشکلات موفق خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز از هر حرکت منجر به ایجاد التهاب در جامعه اسلامی باید خودداری شود، تصریح کرد: پس از شهادت شهید مدرس، بسیاری از لوایح و طرح‌های خام و ذلت‌آور با دستور شاه نالایق در مجلس تصویب شد اما با انقلاب اسلامی، رژیم ننگین سلطنت استبدادی ساقط و حکومت مردمی تشکیل شد سپس اراده ملی وارد کانون مدیریت کشور شد و در تمام این سال‌ها همواره انتخابات آزاد در این کشور برگزار شده است.

آیت‌الله فلاحتی ضمن برشمردن ویژگی‌های یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی از نظر رهبر معظم انقلاب گفت: متدین و دیندار بودن، کارآمدی و توانمندی، دلسوزی برای ملت به‌ویژه طبقات محروم و کار و فکر کردن برای آن‌ها و شجاعت از جمله ویژگی‌های یک نماینده در تراز انقلاب است؛ نماینده‌ باید خود را وامدار ثروتمندان نکند، نماینده‌ای که خود را وامدار اشخاص،‌ ثروتمندان و دستگاه‌ها و پول و قدرت کرد دیگر نمی‌تواند برای مردم دلسوزی کند.

امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت جهاد علمی‌ و توجه به فراگیری علم و دانش توسط جوانان بیان کرد: 16 آذر به عنوان روز دانشجو ثبت شده، جمهوری اسلامی تاکنون قله‌های بلند علمی را فتح کرده که مایه اعجاب و شگفتی دشمنان شده لذا بسیاری از برنامه ریزی دشمنان برای این است که دانشجوی ما به سراغ علم و نوآوری جدید نرود.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان باید دارای بینش اجتماعی و سیاسی باشند، افزود: امروز دانشی که کشور را حفظ و خودکفا کند، جهاد علمی است؛ تقویت دانش موجب افزایش بینش سیاسی و انقلابی نسل جوان می‌شود، اگر دانشجو متکی به این ابزار نباشد دشمنان می‌توانند آن را فریب دهند که خطرناک است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر ضرورت افزایش بینش سیاسی و انقلابی دانشجویان، جوانان و بسیجیان تصریح کرد: دانشجویی که‌ بینش سیاسی نداشته باشد فریب احزاب، رجال و برخی سیاسیون را خواهد خورد اما بینش سیاسی به دانشجو می‌آموزد که مفاهیمی همچون کشور، پدر و مادر و شهیدان باید برای او ارزشمندتر و مهم‌تر از هر چیزی باشد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به توصیه‌های نورانی رهبر معظم انقلاب به بسیجیان و دانشجویان گفت: امید داشتن به آینده و احساس عجز و ناتوانی نکردن، پرهیز از کارهای نمایشی و بدون محتوا، پرهیز از دو قطبی‌های کاذب، بازی نکردن در زمین دشمن و توکل بر خدا از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به جوانان بوده است.

انتهای پیام
captcha